Τα cash & carry δίκτυα διατηρούν τον τζίρο τους

Ό,τι χάνουν λόγω κρίσης, το αναπληρώνουν από τα παραδοσιακά σημεία
Παρασκευή, 06 Μαΐου 2016 05:50
Eurokinissi/ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

Οι οργανωμένες αλυσίδες χονδρικής εμφανίζουν μεγαλύτερη ευελιξία και αντοχές, περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους, προκειμένου να διαθέτουν ανταγωνιστικότερες τιμολογιακές πολιτικές.

 

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σε ήρεμη δύναμη αναδεικνύεται η εγχώρια αγορά της οργανωμένης χονδρικής τροφίμων, η οποία μεσούσης της ύφεσης «κλέβει» μερίδια από τους παραδοσιακούς παίκτες του κλάδου, ενώ θωρακίζεται έναντι της λιανικής αναπροσαρμόζοντας την πολιτική του πελατειακού της χαρτοφυλακίου.

Συνολικά η εγχώρια αγορά των cash & carry εμφανίζει μια σχεδόν αλώβητη εικόνα στον τζίρο της, μολονότι την τελευταία τριετία χαρακτηρίζεται από μια έντονη «κινητικότητα», η οποία περιλαμβάνει νέες εισόδους εταιρειών, αλλά και ηχηρές αποχωρήσεις.

Όπως αναφέρουν, μιλώντας στη «Ν», εκπρόσωποι αλυσίδων cash & carry, «η αγορά του οργανωμένου χονδρεμπορίου διατηρεί μια δυναμική στον τζίρο της ο οποίος σήμερα διαμορφώνεται στο 1,1 δισ. ευρώ, κατά τι μειωμένο έναντι του 2013 όταν τα συνολικά έσοδα κυμαίνονταν στο 1,2 δισ. ευρώ».

Η σταθερή αυτή πορεία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη διεύρυνση της παρουσίας των αλυσίδων cash & carry έναντι του παραδοσιακών χονδρεμπόρων, με τις πρώτες να φέρεται ότι πλέον ελέγχουν μερίδιο αγοράς πέραν του 15%, ποσοστό το οποίο όμως βασίζεται κυρίως σε εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχουν επίσημες μετρήσεις.

Η παρατεταμένη κρίση και η έλλειψη ρευστότητας, σε συνδυασμό με τα πολυάριθμα λουκέτα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έχουν πλήξει σημαντικά τους παραδοσιακούς παίκτες, ο αριθμός των οποίων συρρικνώθηκε εξίσου κατά τη διάρκεια της εξαετίας των μνημονίων.

Οι οργανωμένες αλυσίδες χονδρικής εμφανίζουν μεγαλύτερη ευελιξία και αντοχές, περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους, προκειμένου να διαθέτουν ανταγωνιστικότερες τιμολογιακές πολιτικές.

Ταυτόχρονα τα οργανωμένα cash & carry θωρακίζονται έναντι και της απώλειας που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια το κανάλι της μεταπώλησης, το οποίο περιλαμβάνει τα μικρά σημεία λιανικής, όπως περίπτερα, ψιλικά κτλ., όπου καταγράφεται μια μετακίνηση τζίρου και της οργανωμένης λιανικής.

Πλέον στο επίκεντρο της πελατειακής πολιτικής των cash & carry βρίσκεται το δίκτυο HoReCa με αιχμή το catering. Ειδικά για τις τουριστικές περιοχές και δη τη νησιωτική Ελλάδα ο leader της αγοράς, η Metro, ξεκινά την πιλοτική λειτουργία ενός νέου μοντέλου mini cash & carry.

Ανάλογο εγχείρημα επιχείρησε και η AB Βασιλόπουλος, η οποία λειτουργεί πιλοτικά δύο καταστήματα ENA-profit, που καταλαμβάνουν χώρο πώλησης περί τα 1000 τμ.

Ανακατατάξεις

Πάντως, παρά τη σταθερή εικόνα του τζίρου, τα τελευταία τρία χρόνια η αγορά των cash &carry έχει γνωρίσει σημαντικές ανακατατάξεις.

Αρχής γενομένης της εισόδου της Μαρινόπουλου το 2013 με το σήμα Terra Market, το οποίο ωστόσο δεν μακροημέρευσε, καθώς τρία χρόνια μετά ο σχεδιασμός της διοίκησης της αλυσίδας προβλέπει την αποχώρηση από τη δραστηριότητα αυτή.

Ακολούθησε η «έξοδος» της Makro και η εξαγορά του δικτύου της από τη Σκλαβενίτης, η οποία ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2014. Η μετονομασία των 12 καταστημάτων σε «The Mart» ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2016.

Στο ίδιο διάστημα διεκόπη και η λειτουργία των τριών καταστημάτων χονδρικής που κατείχε ο όμιλος Βερόπουλος.

Επί της ουσίας σε διάστημα τριών ετών το δίκτυο της εγχώρια αγοράς από τα 113 σημεία το 2012, αυξήθηκε σε 121 σημεία το 2014 και σήμερα αριθμεί 115 καταστήματα: Metro 46, ENA14 (ΑΒ Βασιλόπουλος), Μakro 12, Μασούτης 19, Γαλαξίας 13, Bazaar 5 και τα 6 Terra Market της Μαρινόπουλος.

Τη μερίδα του λέοντος στο οργανωμένο χονδρεμπόριο διατηρεί η Metro, η οποία φέρεται να ελέγχει πάνω από το 45% της αγοράς. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα