«Η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να φορολογήσει με πρόσθετα τέλη τους αεροπορικούς επιβάτες, με σκοπό την παροχή βοήθειας σε αναπτυσσόμενες χώρες εκτός ευρωπαϊκού χώρου, διότι υπάρχουν πολύ πιο άμεσοι και λογικοί τρόποι», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines.
O κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι «για τις ελληνικές εταιρείες αλλά και για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού αυτό θα είναι καταστροφικό αφού ως γνωστόν η Ελλάδα έχει τους πλέον βεβαρημένους ναύλους από πλευράς φόρων και τελών υπέρ τρίτων σε όλη την Ευρώπη», και αναφέρει το εξής παράδειγμα.
«Με βάση το μέσο ναύλο για τις πτήσεις εσωτερικού ο επιβάτης πληρώνει 84 ευρώ από τα οποία μόνο τα 55 ευρω (65%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρείας, ενώ τα υπόλοιπα 29 ευρώ (35%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων.
Στους εκπτωτικούς ναύλους προσφοράς η εικόνα είναι πολύ πιο χαρακτηριστική, αφού ο επιβάτης πληρώνει 62 ευρώ από τα οποία μόνο τα 35 ευρω (56%) είναι έσοδα της αεροπορικής εταιρείας, ενώ τα υπόλοιπα 27 ευρώ (44%) είναι φόροι και τέλη υπέρ τρίτων.
«Η Ε.Ε. θα έπρεπε να σκεφτεί τρόπους με τους οποίους οι ευρωπαϊκές αερομεταφορές θα μπορούσαν να βοηθήσουν και να τονώσουν την ανάπτυξη των αερομεταφορών στις αναπτυσσόμενες χώρες».
Αυτοί θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα εξής:
- Την παροχή εκπαίδευσης με οικονομικούς όρους, ιδιαίτερα επί θεμάτων ασφάλειας πτήσεων, στο προσωπικό που εργάζεται στις αναπτυσσόμενες χώρες.
- Ευρωπαϊκές επενδύσεις για την παροχή και ανάπτυξη αεροναυτιλιακών υπηρεσιών σε αναπτυσσόμενες χώρες πράγμα που θα είναι διπλά ωφέλιμο. Θα αυξηθεί η ασφάλεια των πτήσεων σε αυτές τις χώρες και παράλληλα και η ασφάλεια πτήσεων των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών που είτε υπερίπτονται είτε προσγειώνονται σε αυτές τις χώρες.
Ο κ. Βασιλάκης καταλήγει: «Ακόμα και η αναφορά της Ε.Ε. επί του θέματος είναι πολύ σαφής – ένας νέος φόρος επί των αεροπορικών επιβατών θα μειώσει ακόμη περισσότερο την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα».