Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Άρωμα Ανατολής φέρει ο στρατηγικός σχεδιασμός εξωστρέφειας που υλοποιεί η εταιρεία Χυμοί Χίου, προσβλέποντας σε σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών, με στόχο σε βάθος τριετίας αυτές να αποτελούν το 80% των εσόδων, τα οποία επιδιώκεται να ανέλθουν στο ίδιο διάστημα στα 5 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η χιώτικη εταιρεία εμφιάλωσης χυμών την τελευταία διετία «τρέχει» ένα στοχευμένο πρόγραμμα ανάπτυξης στις διεθνείς αγορές, που περιλαμβάνει σειρά συνεργασιών κυρίως με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις αγορές - στόχους.
Οπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθυντής Διεθνούς Ανάπτυξης της εταιρείας, Σαράντος Χαραλαμπόπουλος, «κινούμαστε στοχευμένα στις αγορές, αναζητώντας συνεργασίες με δίκτυα λιανικής, προκειμένου να ελέγχουμε το πού ακριβώς πηγαίνει το προϊόν μας. Επενδύουμε στην προώθηση μόνο επώνυμων κωδικών, μέσω και της ανάδειξης της γαστρονομίας των ελληνικών νησιών. Εκτιμούμε ότι μια τέτοια στρατηγική προσέγγιση μπορεί να ακολουθηθεί και από άλλες εταιρείες των οποίων η δραστηριότητα είναι συνυφασμένη με τα εγχώρια αγροτικά προϊόντα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2013 η εταιρεία ξεκίνησε να έχει παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις, ενώ διέθετε μικρές ποσότητες σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Βέλγιο και Κύπρο, ωστόσο από το 2014 αποφάσισε να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική διείσδυσης στο εξωτερικό.
Η αρχή έγινε με τις αγορές της Ασίας και την παρουσία του διεθνούς σήματος της εταιρείας «Chios Gardens» σε αλυσίδα στο Χονγκ Κονγκ, που άνοιξε τον δρόμο για τη σύναψη αντίστοιχων συνεργασιών στην Κίνα. Μάλιστα, για την εξυπηρέτηση της κινεζικής αγοράς η χιώτικη εταιρεία συνεργάζεται με τον επίσημο εμφιαλωτή και διανομέα της Coca Cola, την εταιρεία Cofco, η οποία έχει αναλάβει την εισαγωγή των χυμών και τη διανομή τους στις τοπικές αλυσίδες.
Στην ίδια κατεύθυνση οι Xυμοί Χίου διείσδυσαν και στην Κορέα, ενώ το 2015 η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη συνεργασίας με την Qatar Airways, για λογαριασμό της οποίας δημιουργεί μια ξεχωριστή σειρά κωδικών Chios Garden.
Την περσινή χρονιά έκαναν ντεμπούτο και στο Ντουμπάι, ενώ εισήλθαν και στην αγορά της Ρωσίας. Φέτος οι χυμοί του Κάμπου της Χίου τοποθετήθηκαν σε ράφια στη Νέα Καληδονία, νησί στον Ειρηνικό ωκεανό.
Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εμφιαλωτή στο Κατάρ για παραγωγή φασόν χυμών στις εγχώριες εγκαταστάσεις της.
Συνολικά σήμερα η εταιρεία έχει παρουσία σε 12 χώρες και όπως εξηγεί ο κ. Χαραλαμπόπουλος, «αναζητούμε περιοχές στις οποίες η αγορά των χυμών δεν είναι ώριμη, αλλά αναπτυσσόμενη, προκειμένου να μπορέσουμε να διεισδύσουμε και να χτίσουμε ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές, τόσο στις σειρές των χυμών που παράγουμε, συμπυκνωμένοι και 100% φρεσκοστυμμένοι NFC όσο και στην γκάμα των φρουτοποτών».
Σε αυτό το πλαίσιο η διείσδυση επί ευρωπαϊκού εδάφους κινείται σε ακόμα πιο στοχευμένη κλίμακα: μετά το Βέλγιο και την Κύπρο, η Πολωνία και η Ρουμανία εντάχθηκαν φέτος στο χαρτοφυλάκιο των ευρωπαϊκών αγορών της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η Χυμοί Χίου ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάιο του 2009 επενδύοντας περί τα 9,5 εκατ. ευρώ στην πλέον σύγχρονη καθετοποιημένη βιομηχανική μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης χυμών στην Ελλάδα.
Η εταιρεία προμηθεύεται εγχώριες πρώτες ύλες συνεργαζόμενη με παραγωγούς από το νησί και την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, ενώ την περσινή χρονιά εμφάνισε έσοδα της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περί τις 700 χιλ. αφορούν τις εξαγωγές.