EBEΘ: Ανησυχία σε καταναλωτές και επιχειρηματίες για την προσφυγική κρίση

Τρίτη, 19 Απριλίου 2016 11:26
UPD:11:29
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι τους ανησυχούν οι εξελίξεις στο συγκεκριμένο πρόβλημα, είτε «πολύ» (50%) είτε «αρκετά» (30%).

Ανησυχία λόγω των εξελίξεων στην προσφυγική κρίση εκφράζουν καταναλωτές και επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).

Συγκεκριμένα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι τους ανησυχούν οι εξελίξεις στο συγκεκριμένο πρόβλημα, είτε «πολύ» (50%) είτε «αρκετά» (30%). Ωστόσο, μόνο το 25% παραδέχεται ότι οι εξελίξεις στο προσφυγικό έχουν επηρεάσει τη ζωή του - «πολύ» (13%) ή «αρκετά» (12%) -  ενώ η συντριπτική πλειοψηφία δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί («καθόλου» 62%, «λίγο» 12%).

Για το ίδιο θέμα, επτά στις δέκα επιχειρήσεις αναφέρουν ότι ανησυχούν για τις εξελίξεις στη χώρα μας «πολύ» (43%) ή «αρκετά» (28%). Ωστόσο, μόνο το 29% εκτιμά ότι οι εξελίξεις αυτές έχουν επηρεάσει «πολύ» (13%) ή «αρκετά» (16%) την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι περίπου μία στις δέκα επιχειρήσεις (11%) αντιμετωπίζει τις εξελίξεις στο προσφυγικό ως επιχειρηματική ευκαιρία, με την πλειοψηφία ωστόσο (43%) να θεωρεί ότι το προσφυγικό πρόβλημα αποτελεί «απειλή» για τις επιχειρήσεις στον νομό Θεσσαλονίκης.

Στο εξωτερικό για δουλειά

Την ίδια ώρα, το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι υπάρχει στον στενό του οικογενειακό κύκλο κάποιο άτομο ή κάποια άτομα που είτε έχουν ήδη μετακινηθεί στο εξωτερικό για λόγους εύρεσης θέσης εργασίας (40%), είτε το σκέφτονται (18%).

Ακόμη δυο στους τρεις καταναλωτές του νομού Θεσσαλονίκης δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για την αγορά κάποιου προϊόντος, με την προϋπόθεση να είναι ελληνικής κατασκευής ή παραγωγής. Μάλιστα, η μεγάλη πλειοψηφία δηλώνει διατεθειμένη να πληρώσει μέχρι 10% επιπλέον (67%), με τον σταθμισμένο μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 15% περίπου.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (75%) δεν θα επιθυμούσε τη λειτουργία της αγοράς όλες τις Κυριακές του έτους. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία (87%) θεωρεί ότι το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων στην αγορά της Θεσσαλονίκης τους εξυπηρετεί απόλυτα και η αγορά της πόλης διαθέτει όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που χρειάζονται (88%). Μάλιστα, η πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί ότι οι τιμές στην αγορά της Θεσσαλονίκης είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδας (56% ή 72% όσων έχουν γνώμη).

Φορολογικό - ασφαλιστικό

Τέλος, οι προτάσεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό και το φορολογικό, όπως αυτές παρουσιάζονται στον Τύπο, αντιμετωπίζονται καθολικά αρνητικά από τον επιχειρηματικό κόσμο: το 90% θεωρεί ότι οι προτάσεις αυτές κινούνται σε λάθος κατεύθυνση όσον αφορά το φορολογικό, ενώ το 83% δηλώνει ότι οι προτάσεις σχετικά με το ασφαλιστικό βρίσκονται επίσης σε λάθος κατεύθυνση.  



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα