ΟΛΘ: Τον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές 

Παρασκευή, 08 Απριλίου 2016 06:40
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ (απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία της πώλησης), χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Εντός του Ιουλίου αναμένεται να κατατεθούν τελικά, κατόπιν τρίμηνης παράτασης, οι δεσμευτικές προσφορές στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).

Μεταξύ των οκτώ επιχειρηματικών σχημάτων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εταιρεία στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, τουλάχιστον τέσσερα φαίνεται ότι το διατηρούν, καθώς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για επικαιροποίησή του, όπως δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης σε επενδυτές.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ (απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία της πώλησης), χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Επίσης, εντός του Απριλίου αναμένεται η τελική έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ για το master plan της εταιρείας, ώστε ακολούθως να υποβληθεί στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία» (φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, κάτι που απαιτεί επέκταση της 6ης προβλήτας και του συμβατικού λιμένος).

Πρόταση μερίσματος 0,58 ευρώ/μετοχή, αναπτυξιακό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ και μια νέα υπηρεσία - «κλειδί»

Εν αναμονή των εξελίξεων, η ΟΛΘ ΑΕ, η διοίκηση της οποίας θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,58 ευρώ/μετοχή στους μετόχους, υλοποιεί για φέτος αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους άνω των 15 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέας υπηρεσίας υποδοχής εγχωρίων containers προς εξαγωγή, κάτι που θα απαιτήσει την πρόσληψη 78 μόνιμων υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ.

 Η δημιουργία της νέας υπηρεσίας, που θα επιτρέψει στο λιμάνι να εξυπηρετεί περίπου 100.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, θα απαιτήσει επένδυση 2 εκατ. ευρώ αλλά εκτιμάται ότι θα αποφέρει στην ΟΛΘ πρόσθετο τζίρο 4 εκατ. ευρώ και κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στο μεταξύ, παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ στους επενδυτές, ο κ. Μακρής σημείωσε ότι η εταιρεία παρουσίασε πέρυσι τα δεύτερα υψηλότερα κέρδη προ φόρων από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2001. Παρότι τα μεγέθη της μειώθηκαν σε σχέση με το 2014, οι δείκτες κερδοφορίας παρέμειναν υψηλοί. Ενδεικτικό είναι ότι το 2015 παρουσίασε εντυπωσιακή λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) ίση με το 52,79% του τζίρου της.

Πηγή: ΑΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα