Το σχέδιο ανάκαμψης της Μαρινόπουλος

Εντός του μήνα αρχίζει το rebranding του δικτύου
Δευτέρα, 04 Απριλίου 2016 10:25
UPD:10:32

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Μαρινόπουλος βρίσκεται σε φάση ταχείας εφαρμογής, καθώς μέσα στον μήνα η αλυσίδα θα παρουσιάσει τα πρώτα τέσσερα καταστήματά της με νέο brand.

Από την έντυπη έκδοση

Του Πλάτωνα Τσούλου
[email protected]

Ολα τα βασικά σημεία του στρατηγικού σχεδιασμού της Μαρινόπουλος για την επανατοποθέτησή της στην οργανωμένη λιανική, αλλά και το πλαίσιο συμφωνίας στην οποία στηρίχθηκε η συγκρότηση κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης, αποκαλύπτει σήμερα η «Ν».

Το σχέδιο για την «επόμενη μέρα» της ιστορικής λιανεμπορικής εταιρείας καθορίζει την τύχη ενός δικτύου 482 καταστημάτων της Μαρινόπουλος (εταιρικών και franchise) και των 33 hypermarket της κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης, ενώ επηρεάζει έναν τζίρο που ξεπερνά σε σύνολο το 1,6 δισ. ευρώ. Στους κύριους στόχους της Μαρινόπουλος εντάσσονται ο επαναπροσδιορισμός της θέσης της στο λιανεμπόριο, η πλήρης εξυγίανση του ισολογισμού της, η εφαρμογή αρχικά μιας βιώσιμης πολιτικής και εν συνεχεία ενός αναπτυξιακού πλάνου με στόχο την κερδοφορία, η πλήρης αποκατάσταση των σχέσεων με τους προμηθευτές και η αμεσότερη ανταπόκριση της εταιρείας στις ανάγκες των καταναλωτών.

Οπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», για τον σκοπό αυτό η διοίκηση της εταιρείας συνεργάσθηκε στενά και με τις συστημικές τράπεζες, ώστε να εξασφαλίσει τα αναγκαία κεφάλαια, αλλά και να αναδιαρθρώσει προηγούμενες υποχρεώσεις, ενώ ολοκλήρωσε ή ολοκληρώνει τις ημέρες αυτές τις διαπραγματεύσεις της με τους προμηθευτές της για το πλαίσιο αποπληρωμής των υποχρεώσεών της. Βάση ώστε να αρχίσει η υλοποίηση του όλου εγχειρήματος φαίνεται πως αποτέλεσε η ίδρυση της κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης. Ηταν το πρώτο, ίσως και το βασικότερο βήμα για την αναδιοργάνωση του δικτύου της Μαρινόπουλος, αλλά και για μια κίνηση με την οποία έγινε αντιληπτό στην αγορά ότι δύο ιστορικές οικογένειες του οργανωμένου λιανεμπορίου βρήκαν υπό δύσκολες συγκυρίες ένα κοινό πεδίο δράσης. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο στρατηγικός σχεδιασμός της Μαρινόπουλος βρίσκεται σε φάση ταχείας εφαρμογής, με στόχο το ευρύ κοινό να διαπιστώσει άμεσα ότι κάτι αλλάζει στην εταιρεία, οι προμηθευτές να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους στην αλυσίδα και, το κυριότερο, να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος. Σύμφωνα, λοιπόν, με πηγές της «Ν», από τις αποφάσεις που έχει λάβει η διοίκηση της Μαρινόπουλος προκύπτουν τα εξής:

Για τη Μαρινόπουλος

* Ο κύκλος περιορισμού του δικτύου πωλήσεων ολοκληρώθηκε με το κλείσιμο συνολικά 70 καταστημάτων.

* Αντίστοιχα διακόπηκαν συγκεκριμένες συνεργασίες στο πεδίο του franchise.

* Η εταιρεία αποχώρησε από την αγορά χονδρικής.

* Πλέον η αλυσίδα θα προχωρήσει σε ενεργή διαχείριση του δικτύου της, προβαίνοντας στην ίδρυση νέων σημείων, έχοντας στόχο την επέκταση, αλλά και την αντικατάσταση όσων σούπερ μάρκετ δεν φέρνουν κέρδη.

* Το δίκτυο απαρτίζεται σήμερα από 353 εταιρικά σημεία και 129 franchise.

* Η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του νοικοκυρέματος σχετικά με την αναδιοργάνωσή της, τα οικονομικά της και την εμπορική της πολιτική.

* Από αυτή την εβδομάδα θα αρχίσει να ομαλοποιείται η τροφοδοσία των καταστημάτων της εταιρείας.

* Μέσα στον μήνα η αλυσίδα θα παρουσιάσει τα πρώτα τέσσερα καταστήματά της με νέο brand και οργάνωση.

* Το συνολικό rebranding του δικτύου υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ δεν θα περιλαμβάνει το σήμα Carrefour. H εταιρεία συζητεί με τους Γάλλους την επόμενη μέρα, διότι μένει σε εκκρεμότητα η χρήση των σημάτων στα private label προϊόντα.

* Στόχος της Μαρινόπουλος είναι η επιστροφή της σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και στην κερδοφορία. Εκτιμάται ότι ήδη από το 2016 θα αρχίσει να εμφανίζει θετικά αποτελέσματα σε μηνιαία βάση, με στόχο το 2017 να είναι η πρώτη χρονιά που θα κλείσει με θετικό αποτέλεσμα.

* Από τον ισολογισμό που θα δημοσιεύσει φέτος η Μαρινόπουλος θα προκύψουν όλα τα νέα οικονομικά της μεγέθη, αλλά και η νέα δομή της.

* Το 2015 έκλεισε με πωλήσεις 1,1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται το franchise, η χονδρική και τα hypermarket. Το δίκτυο franchise εκτιμάται ότι το 2015 πραγματοποίησε πωλήσεις της τάξης των 150 εκατ.

* Πριν από λίγους μήνες η εταιρεία ενισχύθηκε με 75 εκατ. ευρώ (δάνειο και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου) και πρόσφατα με νέο δάνειο 100 εκατ. ευρώ, ενώ αναδιαρθρώθηκε ο προηγούμενος δανεισμός της, ύψους 160 εκατ. ευρώ.

* Το πλάνο της Μαρινόπουλος δεν προβλέπει νέα χρηματοδότηση από τράπεζες.

* Η θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της ενισχύοντας τη θέση της στην τοπική αγορά. Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

* Η εταιρεία ανασχεδιάζει τη στρατηγική της στη Βουλγαρία.

Για την κοινή εταιρεία

Παράλληλα με τον σχεδιασμό για την επανατοποθέτηση της Μαρινόπουλος στην αγορά, «τρέχει» και το σχέδιο οργάνωσης της κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης, για την οποία τα hypermarket φαίνεται ότι λειτούργησαν ως ένα μοντέλο καταστήματος ικανό να αποτελέσει τη βάση συνεργασίας των οικογενειών Μαρινόπουλου - Σκλαβενίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο σχεδιασμός για το όλο εγχείρημα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

* Η κοινή εταιρεία θα διαθέτει οκταμελές διοικητικό συμβούλιο, μη εκτελεστικός πρόεδρος του οποίου θα είναι ο κ. Λεωνίδας Μαρινόπουλος, CEO ο κ. Γεράσιμος Σκλαβενίτης και μέλη του μόνο μέλη των δύο οικογενειών.

* Την ευθύνη του management της εταιρείας θα έχει η Σκλαβενίτης.

* Η εταιρεία θα έχει κοινή εμπορική πολιτική με τη Σκλαβενίτης.

* Το δίκτυο των 33 hypermarket πραγματοποιεί σήμερα ετήσιο τζίρο 325 εκατ. ευρώ.

* Η εταιρεία εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αρχές Ιουνίου και αφού πρώτα λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

* Ο βίος της αρχίζει χωρίς δάνεια και με απόλυτα ισορροπημένες τις υποχρεώσεις της έναντι των κεφαλαίων, των αποθεμάτων και των assets που θα διαθέτει.

* Ως σήμα της θα έχει το Σκλαβενίτης Hypermarket, συνδυαζόμενο με το νέο εμπορικό σήμα της Μαρινόπουλος.

* Στόχος είναι να αναπτυχθεί και με νέα σημεία πώλησης.

* Οι μεγαλύτεροι προμηθευτές της αγοράς, περί τους 80 με 90, ενημερώθηκαν από τη Μαρινόπουλος για τη στρατηγική της κοινής εταιρείας, καθώς και αυτή της Μαρινόπουλος.  



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα