Στα χαρακώματα ΤΑΙΠΕΔ - υπουργείο για την επόμενη μέρα στον Πειραιά

Κόντρα για τις αλλαγές στη διοίκηση του Οργανισμού και ανοικτά ζητήματα με το νέο καταστατικό του
Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016 08:11
UPD:08:11
INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν στρατηγικής σημασίας τις αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, διότι την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση  με την Cosco.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη 
[email protected]

Σε «μάχη χαρακωμάτων», πριν αναλάβει τα ηνία του ΟΛΠ η κινεζική Cosco, εξελίσσεται η κόντρα μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου Ναυτιλίας για τη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας στον λιμάνι του Πειραιά.

Ο έλεγχος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ που θα κληθεί να αποφασίσει σύντομα για τις απαραίτητες αλλαγές στο καταστατικό της εταιρείας πριν από την ιδιωτικοποίηση, αλλά και οι μηχανισμοί που στήνονται για την εποπτεία και τον έλεγχο των λιμανιών της χώρας έχουν δημιουργήσει ρήγμα στις σχέσεις των δύο πλευρών.

Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η αλλαγή των μελών του διοικητικού συμβουλίου που θα προτείνει στην έκτακτη γενική συνέλευση αυτήν την Παρασκευή 1η Απριλίου ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι μόνοι που είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν στο νέο δ.σ. είναι ο πρόεδρος, Γιάννης Κούβαρης και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΟΛΠ, Θάνος Λιάγκος. Οι αλλαγές που σχεδιάζει να προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ στο δ.σ. είναι μίνιμουμ τέσσερις. Και αυτό διότι στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αισθάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ότι δεν ελέγχουν «τους εκπροσώπους των μετόχων» που αποτελούν και την πλειοψηφία, συνολικά 10, του 13μελούς διοικητικού συμβουλίου.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν αναφορές στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν είναι λίγες οι φορές που ο εντεταλμένος σύμβουλος «έμεινε (σχεδόν) μόνος του» κατά τη διάρκεια συνεδριάσεων του δ.σ. του ΟΛΠ. Οι εκπρόσωποι του μετόχου υποστήριξαν θέσεις παρόμοιες με αυτές των εκπροσώπων των εργαζομένων, «αδειάζοντας» ουσιαστικά το ΤΑΙΠΕΔ που είχε και την ευθύνη της τοποθέτησής τους.

Θεωρούν, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», ότι το σημερινό δ.σ. μπορεί να μην εγκρίνει τις αλλαγές που θα ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ να γίνουν στο καταστατικό του ΟΛΠ, προκειμένου να υιοθετηθούν στη συνέχεια σε δεύτερη έκτακτη γενική συνέλευση στο τέλος Μαΐου.

Την ίδια στιγμή, στο Ταμείο λαμβάνουν πληροφορίες ότι το υπουργείο Ναυτιλίας καταβάλλει προσπάθειες να κρατήσει «ζωντανά» ορισμένα μέλη του δ.σ., τα οποία έχουν εναντιωθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν στις θέσεις του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ θεωρούνται στρατηγικής σημασίας στο Ταμείο, εκτός των άλλων διότι την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να επισημοποιηθεί το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco, με την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στα δύο μέρη. Στο ΤΑΙΠΕΔ επιθυμούν να στείλουν μήνυμα στον επενδυτή ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και ότι δεν θα καταγραφούν νέες καθυστερήσεις.

Στον έλεγχο και την εποπτεία των λιμανιών δίνει πολύ μεγάλο βάρος το υπουργείο Ναυτιλίας. Στο υπουργείο θεωρούν ότι διαμορφώνουν ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει τη λειτουργία του συστήματος, αλλά και την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τη Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, αλλά και την υπό ίδρυση Αρχή Λιμένος. Θέση του Ταμείου είναι ότι η πρόταση του υπουργείου δεν θα πρέπει να αντικρούει τα δεδομένα της σύμβασης παραχώρησης που θα υπογράψει με τη Cosco.

Στο παρασκήνιο πάντως επισημαίνει ότι καλύτερο θα ήταν να αναλάβει μια υπηρεσία όλες τις αρμοδιότητες, ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων, η οποία προκαλεί, σύμφωνα με τη πληροφόρηση της «Ν» ανησυχία και στην πλευρά των Κινέζων επενδυτών.

Το σημείο πάντως που διαφωνεί κάθετα με τις αρχικές προθέσεις του υπουργείου, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί, είναι η ίδρυση κατά τόπους Λιμενικών Αρχών και αντιπροτείνει μια κεντρική Λιμενική Αρχή.

Από την άλλη πλευρά πάντως, κύκλοι του υπουργείου επισημαίνουν ότι ο μηχανισμός του ΥΝΑ δουλεύει πυρετωδώς για να μη δημιουργούνται καθυστερήσεις και προσθέτουν ότι έχουν αποστείλει το σχέδιο νόμου για τα λιμάνια στο ΤΑΙΠΕΔ εδώ και 10 ημέρες, αλλά απάντηση δεν έχουν λάβει ακόμα.

Οσον αφορά το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου, όπως επισήμως έχει αναφέρει ο νομικός εκπρόσωπος του υπουργείου, αποτελεί «πιστή εφαρμογή των σχετικών όρων της Σύμβασης Παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ με βάση την οποία έγινε η διαγωνιστική διαδικασία και είναι σε γνώση της Cosco».

Εμμέσως αφήνει να εννοηθεί ότι τα σημεία που ενοχλούν το ΤΑΙΠΕΔ στην πραγματικότητα είναι αυτά που αφορούν την προστασία και εξασφάλιση του εργατικού δυναμικού.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΛΠ



Σχολιασμένα