Ανέλπιστη βελτίωση παρουσίασε το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία. Ο δείκτης του ερευνητικού ομίλου GfK για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ανήλθε το Σεπτέμβριο στο 3,4, από το αναθεωρημένο προς τα άνω 3,2 του Αυγούστου.
Οι εκτιμήσεις αναλυτών σε σχετική σφυγμομέτρηση του Reuters έκαναν λόγο για πτώση του δείκτη στο 2,7. Σημειώνεται ότι ο παραπάνω δείκτης προέκυψε από έρευνα σε 2.000 πολίτες τον Αύγουστο και αποτυπώνει τις μελλοντικ΄ςε δαπάνες των νοικοκυριών στη Γερμανία.
Ο επιμέρους δείκτης, ο οποίος καταγράφει τις προσδοκίες των συμμετεχόντων στην έρευνα για τη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης ανήλθε στο -11,6, στα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Ιανουάριο.
«Οι εκλογές της 18ης Σεπτεμβρίου πλησιάζουν, ενισχύοντας τις ελπίδες για θετικές οικονομικές εξελίξεις, ιδιαιτέρως μεταξύ των νέων... και αυτών στην υψηλότερη κοινωνικο-οικονομική κλίμακα», εκτιμά ο οικονομολόγος της GfK, Ρολφ Μπούερκλ.
«Παρά την άνοδο των τιμών του πετρελαίου και τις συζητήσεις για αύξηση του ΦΠΑ, το αίσθημα των Γερμανών καταναλωτών έχει βελτιωθεί», πρόσθεσε.
Οι συντηρητικοί σχεδιάζουν αύξηση, από την 1η Ιανουαρίου του 2006, του ΦΠΑ στο 18% από 16%, που είναι σήμερα, στην περίπτωση που κερδίσουν τις εκλογές και αυτό έχει αυξήσει τις πιθανότητες να προβούν άμεσα σε σημαντικές αγορές οι καταναλωτές.
Πηγές: ΑΠΕ, Reuters