Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Προσδοκίες για ενισχυμένο τζίρο κατά 7%-8% διατηρεί για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της ισχυρής εταιρείας παραγωγής τυροκομικών Ηπειρος ΑΕΒΕ.
Με αιχμή του δόρατος τους νέους κωδικούς χωρίς αλάτι και μαλακής φέτας που λανσαρίστηκαν στα τέλη του 2015, η εταιρεία προσβλέπει σε διεύρυνση των εσόδων της, κυρίως σε επίπεδο εξαγωγών, με γνώμονα ότι τα προϊόντα αυτά χαίρουν ιδιαίτερης προτίμησης στις ξένες αγορές.
Οπως αναφέρει στη «Ν» ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Παντελιάδης, στο επίκεντρο του φετινού σχεδιασμού βρίσκεται η εδραίωση των νέων προϊόντων εντός και εκτός συνόρων, ενώ ειδικά για το κομμάτι της εξωστρέφειας και για το 2016 επιδιώκεται περαιτέρω διείσδυση της παρουσίας της ελληνικής τυροκομικής εταιρείας στην Αυστραλία, στην Αμερική και στο Ην. Βασίλειο.
Ηδη η θυγατρική εμπορική εταιρεία που κατέχει η Ηπειρος στη Μ. Βρετανία στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της εμφάνισε οριακή κερδοφορία, γεγονός που προσδίδει αισιοδοξία ότι φέτος θα καταγραφούν ακόμα πιο αυξημένες επιδόσεις.
Σημειώνεται ότι η έμφαση της εταιρείας στην εξαγωγική της στρατηγική τα τελευταία χρόνια έχει σαν αποτέλεσμα τα προϊόντα της να διανέμονται σήμερα σε 18 χώρες και στις πέντε ηπείρους. Σε εγχώριο επίπεδο, σημαντικό βάρος αναμένεται να δοθεί στον επανασχεδιασμό προσέγγισης της προωθητικής πολιτικής των προσφορών και όπως αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας «η στόχευση είναι να περιοριστούν οι προσφορές σε επιπλέον προϊόν και να διατηρηθεί συνολικά μια μειωμένη τελική τιμή στο ράφι».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στους σχεδιασμούς της εταιρείας δεν περιλαμβάνεται η ένταξη στο παραγωγικό της χαρτοφυλάκιο κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, καθώς η Ηπειρος εστιάζει αποκλειστικά στην ανάδειξη των σημάτων της τόσο στο τυρί όσο και στο βούτυρο. Προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της παραγωγικής δυναμικής των επώνυμων κωδικών, η διοίκηση της εταιρείας διατηρεί το ενδιαφέρον εξαγοράς συγκεκριμένης τυροκομικής μονάδας, με την οποία μάλιστα φέρεται να βρίσκεται σε ώριμο στάδιο διαπραγματεύσεων.
Οσον αφορά την πορεία του 2015, που χαρακτηρίστηκε από πρωτοφανή αντίδραση σε επίπεδο καταναλωτών δεδομένων και των πολιτικοοικονομικών συνθηκών που επικράτησαν, η Ηπειρος πέτυχε αύξηση εσόδων της τάξεως του 2% στα 37,4 εκατ. ευρώ και μικρή τόνωση κερδών.
Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε και την περσινή χρονιά το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών, το οποίο «έτρεξε» με ρυθμό ανάπτυξης 5%. Σχετικά με τις επενδύσεις του 2015 κινήθηκαν στο επίπεδο του 1,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας επανεπένδυσης κεφαλαίων που διατηρεί η εταιρεία. Σημειώνεται ότι η Ηπειρος ΑΕΒΕ διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα. Επεξεργάζεται ετησίως περίπου 25.000 τόνους αιγοπρόβειου γάλακτος και διαθέτει ιδιόκτητες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, στον Αμμότοπο Αρτας.
Επενδύσεις
Η Ηπειρος ΑΕΒΕ, σε επίπεδο επενδύσεων, μετά την ολοκλήρωση το 2014 του εξαετούς πλάνου ύψους 30 εκατ. ευρώ που αφορούσε την εγκατάσταση μιας νέας γραμμής παραγωγής για τα παραδοσιακά, σκληρά τυριά (κεφαλογραβιέρα και κεφαλοτύρι), στο εργοστάσιο της εταιρείας, στην Αρτα, φέτος κυμαίνεται στα 2 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια αυτά θα διατεθούν κυρίως για επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό.
Οπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Παντελιάδης «εάν θέλεις να παραμείνεις υγιής θα πρέπει όσο υπάρχουν αποσβέσεις να επενδύεις. Χωρίς επενδύσεις δεν μπορεί να υπάρξει αναπτυξιακή προοπτική».