ΑΝΑΚΑΜΨΗ των πωλήσεων στην Κίνα, θα εμφανίσει φέτος η Nestle SA, καθώς τα νέα προϊόντα και οι προωθήσεις τους μέσα στα καταστήματα θα φέρουν πίσω τους καταναλωτές, μετά την κίνηση της εταιρείας να αποσύρει δύο σκόνες γάλακτος από τη χώρα, σύμφωνα με τον εκτελεστικό της διευθυντή, Preter Brabeck.
H εταιρεία, που εδρεύει στην Ελβετία, ανακάλεσε την κυκλοφορία δύο προϊόντων Neslac τον Ιούνιο, μετά από έλεγχο των αρχών της Κίνας, οι οποίες βρήκαν ότι τα προϊόντα είχαν μεγάλη περιεκτικότητα σε ιώδιο. Οι καταναλωτές στην Κίνα, την δεύτερη μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της Nestle, μετά από αυτό, αγόρασαν λιγότερα προϊόντά της. Η Nestle, η οποία παράγει τη σοκολάτα KitKat και εμφιαλώνει το νερό Perrier, δαπανά περισσότερα στο μάρκετινγκ και στην παρουσίαση νέων προϊόντων, προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση για τρόφιμα και ποτά με θρεπτικά συστατικά.
Η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν, υποχώρησε 7,5% το πρώτο εξάμηνο, από 13% που ήταν πέρυσι, μετά την απόσυρση των δύο προϊόντων της. O Brabeck, 60 ετών, έχει στρέψει το βλέμμα του στην Κίνα, την ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία στον κόσμο, για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση, καθώς η δαπάνες των καταναλωτών στην Ευρώπη είναι στάσιμες.
Τώρα τα προϊόντα σκόνης γάλακτος φέρουν στη συσκευασία τους ένα αυτοκόλλητο, το οποίο αναφέρει ότι αυτά παράγονται με βάση τα στάνταρντ ιωδίου, ενώ μοιράζει δείγματά τους στα σούπερ μάρκετ του Πεκίνου και ερωτηματολόγια για να συμπληρωθούν με τις ανησυχίες των καταναλωτών.
Οι πωλήσεις της Nestl στην Κίνα, αυξήθηκαν 20% κατά μέσον όρο, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών και της επίδρασης των εξαγορών, που έγιναν μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, έναντι ανάπτυξης του συνόλου της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 10%, σύμφωνα με τον Brabeck.
Το ΑΕΠ της Κίνας αυξήθηκε 9,5% το δεύτερο τρίμηνο, ταχύτερα από τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας τον Ιούλιο, αποτέλεσμα της αύξησης των εξαγωγών και των περαιτέρω επενδύσεων σε εργοστάσια ηλεκτρικής ενεργείας και άλλες βιομηχανίες.
Στις 17 Αυγούστου, η Nestle ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη της κέρδη το δεύτερο τρίμηνο σημείωσαν αύξηση 32%, φθάνοντας στα 3,68 δισ. ελβετικά φράγκα (2,97 δισ. δολ.), καθώς μείωσε το κόστος και πούλησε περισσότερα παγωτά και τροφές Purina για οικόσιτα ζώα στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική.
Οι δραστηριότητες της Nestle στην Κίνα είχαν λειτουργικά κέρδη από το 1999. Οι πωλήσεις της στην ευρύτερη Κίνα, που περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν, αυξήθηκαν πέρυσι 13% - εξαιρουμένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών και της επίδρασης των εξαγορών – φθάνοντας στα 10,7 δισ. γιουάν (1,3 δισ. δολ.).
Ο Brabeck, είπε, ότι η Κίνα ενδέχεται να καταστεί μία από τις 10 ακόμη και τις πέντε καλύτερες αγορές της Nestle από πλευράς πωλήσεων. Σήμερα βρίσκεται στην 13η θέση.
Οι μετοχές της Nestle, έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 19%. Οι μετοχές της Unilever, παραγωγού του Lipton και των παγωτών Magnum, σημείωσαν την ίδια χρονική περίοδο άνοδο 13%, και της Groupe Danone, αναρριχήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 28%.