Ιδιαίτερο βάρος από τον ΟΠΕ στην περιοχή της Απω Ανατολής

Τετάρτη, 07 Σεπτεμβρίου 2005 19:37

Σημαντικά ποιοτικά στοιχεία αναδεικνύονται από την ανάλυση των στοιχείων εξαγωγών στο α' εξάμηνο του 2005 (+7,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2004).

1. Η ηγετική θέση της χώρας στην περιοχή των Βαλκανίων. Στις πρώτες 15 χώρες - προορισμούς των εξαγωγών, η Βουλγαρία κατέχει την 4η θέση, η Ρουμανία την 10η, τα Σκόπια τη 12η και η Αλβανία τη 13η θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σημαντική άνοδο σημείωσε η Ρουμανία, καθώς την αντίστοιχη περίοδο του 2004 κατείχε την 12η θέση, ενώ τα Σκόπια τη 13η.

2. Η Γερμανία παραμένει η πρώτη χώρα δέκτης των ελληνικών προϊόντων, με την Ιταλία στην 2η θέση, αλλά με σημαντική αύξηση των εξαγωγών το 2005.

3. Η Κύπρος κατέλαβε την 6η θέση, τάση που αναμένεται να ενισχυθεί με περαιτέρω ενέργειες, όπως αύξηση των επιχειρηματικών αποστολών, της συμμετοχής σε εκθέσεις και λοιπών προωθητικών ενεργειών. Διαπιστώνεται επίσης, ότι η είσοδος της χώρας στην Ε.Ε. ευνόησε ιδιαίτερα τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες.

4. Η Τουρκία κερδίζει μια θέση, καταλαμβάνοντας την 7η θέση, γεγονός που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς προετοιμάζονται για το α' τρίμηνο του 2006 σημαντικές πρωτοβουλίες από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) Α.Ε για επιχειρηματικές συνεργασίες των δύο χωρών.

5. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Η.Α.Ε.) από την 27η κατέλαβαν τη 17η θέση, άνοδος που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς έχουν προγραμματιστεί σημαντικές δράσεις από τον ΟΠΕ στους τομείς των κατασκευών, των δομικών υλικών και των τροφίμων.

6. Ιδιαίτερο βάρος για το τελευταίο τρίμηνο του 2005 και το 2006 θα δοθεί από τον ΟΠΕ στην περιοχή της Απω Ανατολής (Κίνα, Ιαπωνία, Αυστραλία), καθώς βρίσκονται όλες μετά την 30η θέση, παρόλο το μέγεθος και τον δυναμισμό τους.

7. Στην αγορά της Ιαπωνίας, η συμμετοχή της χώρας στην ΕΧΡΟ και η ένταση των ενεργειών το 2005 και το 2006 αναμένεται να αυξήσει το ποσοστό εξαγωγών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ιαπωνία αποτελεί την 3η εμπορική αγορά παγκοσμίως.

Ο ΟΠΕ έχει προγραμματίσει για το δεύτερο εξάμηνο του 2005 ενέργειες και δράσεις σε οκτώ επιλεγμένες αγορές - στόχους.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ Παναγιώτης Δρόσος δήλωσε: «Θεωρούμε ότι το 2006 θα αποτελέσει ακόμη καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα