Από την έντυπη έκδοση
Ρεκόρ συμμετοχών αναμένεται να καταγράψουν τα Ποσειδώνια 2016, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, κυρίως του ξηρού χύδην φορτίου, με νέα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα να επισκέπτονται τη χώρα μας προτάσσοντας τα οφέλη που προσφέρουν στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της διοργανώτριας εταιρείας, ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό στα φετινά Ποσειδώνια θα είναι η δυναμική συμμετοχή παλιών και νέων ναυτιλιακών κέντρων, γεγονός που οφείλεται στην ενίσχυση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και σε αυτόν τον τομέα. Το παρών θα δώσουν για άλλη μια φορά τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Σιγκαπούρης, του Χονγκ Κονγκ, της Κύπρου και της Μάλτας, στα περίπτερα των οποίων θα εκτίθεται η πλούσια γκάμα υπηρεσιών για τον χώρο της ναυτιλίας.
Παράλληλα, τα Ποσειδώνια θα υποδεχθούν και ένα νέο εθνικό περίπτερο, το Λουξεμβούργο, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του παρουσιάζοντας το Cluster Maritime Luxembourgeois. Αλλα ναυτιλιακά κέντρα που θα συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση είναι το Dubai Maritime City από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Vancouver International Maritime Centre και το Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre.
Με τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο να αγγίζει πρωτοφανή επίπεδα, οι διοργανωτές της μεγαλύτερης ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο εκτιμούν ότι θα ξεπεραστούν τα προηγούμενα ρεκόρ που καταγράφηκαν στα Ποσειδώνια 2014, στα οποία είχαν παρευρεθεί περισσότεροι από 1.840 εκθέτες και πάνω από 19.000 επισκέπτες.
«Παρά τις αρνητικές προοπτικές του τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας για το 2016, τα Ποσειδώνια επισφραγίζουν τον ρόλο τους ως η σημαντικότερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, χάρη στη μοναδική κληρονομιά και τη μακρόχρονη παράδοσή τους στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών σε δύσκολες αγορές» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., διοργανωτή της έκθεσης. «Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα φημίζεται για το επιχειρηματικό της δαιμόνιο και για την εξαιρετική της ικανότητα να επενδύει τη σωστή στιγμή σε δύσκολους καιρούς και υπάρχουν πολλοί πλοιοκτήτες που επενδύουν τόσο σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων όσο και στην αγορά S&P».
Πρωτιά της Κίνας
Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα, η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοργάνωση-ορόσημο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με ναυπηγεία, κατασκευαστές εξοπλισμού, ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων.
Η μεγάλη συμμετοχή της Κίνας στα Ποσειδώνια, σε συνδυασμό με την πρόσφατη ανακοίνωση της εξαγοράς του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς από την COSCO, έρχονται να υπογραμμίσουν τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας και την επιχειρηματική συνεργασία σε θέματα ναυτιλίας που διατηρούν τα δύο κράτη.
Η παρουσία της Απω Ανατολής αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο γεγονός για τα Ποσειδώνια και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση, με τη Νότιο Κορέα και την Ιαπωνία να ετοιμάζουν για άλλη μια φορά εντυπωσιακά περίπτερα, όπου θα παρουσιάζονται τόσο τα ναυπηγεία όσο και οι κατασκευαστές εξοπλισμού, καθώς ο ανταγωνισμός τους με την Κίνα εντείνεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για νέες παραγγελίες.
Τράπεζες - τουρισμός
Ο τραπεζικός κλάδος επιστρέφει δυναμικά φέτος, με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, τη Saxo Bank και την Deltec Bank να αποτελούν μερικά μόνο από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια έπειτα από μακρά απουσία.
Εξίσου καλά, σημειώνεται στην ανακοίνωση, εκπροσωπείται και ο ταξιδιωτικός κλάδος, με περισσότερους από 12 ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες Lufthansa, Turkish Airlines, China Southern Airways και Aegean Airlines, μαζί με μια πολυάριθμη ομάδα αερομεταφορέων από τον Περσικό Κόλπο, να προβάλλουν τις υπηρεσίες τους σε μια προσπάθεια να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Πράγματι, η όλο και μεγαλύτερη σημασία που δίνουν οι αερομεταφορείς στα έσοδα από τα ναυτικά εισιτήρια αντανακλάται στην απόφαση της Lufthansa να γίνει ο επίσημος αερομεταφορέας για τα Ποσειδώνια 2016.
Πλήθος σεμιναρίων
Παράλληλα με την έκθεση θα πραγματοποιηθούν και περισσότερα από 30 σεμινάρια-παρουσιάσεις. Για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση για αίθουσες σεμιναρίων, οι διοργανωτές διαμόρφωσαν μία επιπλέον αίθουσα σεμιναρίων με τη χορηγία του United Kingdom Hydrographic Office (UKHO). Μεταξύ των σεμιναρίων περιλαμβάνονται το Tradewinds Shipowners Forum, το σεμινάριο της Ιαπωνικής Ενωσης Εξαγωγέων Πλοίων (Japanese Ship Exporters Association) κ.ά.
Το πιο φλέγον ζήτημα για τον κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτή τη στιγμή η διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment-ΒWΤ). Με τη διεθνή συνθήκη Ballast Water Management Convention να αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2016 και τους κατασκευαστές συστημάτων να υποβάλλουν αιτήσεις για Πιστοποιητικό Εγκρισης Τύπου από την αμερικανική ακτοφυλακή (US Coast Guard type approval), περισσότεροι από 15 κατασκευαστές έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην έκθεση. Τα φετινά Ποσειδώνια θα φιλοξενήσουν και το Ballast Water Management Summit που διοργανώνει η Newsfront / Ναυτιλιακή υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ενωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA). Θα ακολουθήσει workshop από την εταιρεία Argo Navis με θέμα τα τεχνικά προβλήματα και τον προγραμματισμό εγκατάστασης συστημάτων BWT.
Επίσης η δικτύωση αποτελεί τον τρίτο παράγοντα, καθώς το πλούσιο πρόγραμμα αθλητικών διοργανώσεων, γνωστά ως Posidonia Games, προσφέρουν πολλές ευκαιρίες σύσφιγξης σχέσεων. Οι ποσειδωνιακοί αγώνες ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και περιλαμβάνουν αγώνες ιστιοπλοΐας, ποδοσφαίρου, γκολφ και τρεξίματος. Ειδικά το τελευταίο αγώνισμα διοργανώνεται για πρώτη φορά φέτος και αναμένεται να προσελκύσει περίπου 1.000 δρομείς από κάθε γωνιά του κόσμου, οι οποίοι θα τρέξουν στους δρόμους του Πειραιά.
Συνολικά περισσότεροι από 2.500 επαγγελματίες της ναυτιλίας αναμένεται να συμμετέχουν στα Posidonia Games.
6-10 Ioυνίου
Τα Ποσειδώνια 2016 θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.