Στην ευθεία η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

Ισχυρό ενδιαφέρον από τη γαλλική Alstom και τη γερμανική Siemens - Στις 17 Φεβρουαρίου οι δεσμευτικές προσφορές
Δευτέρα, 01 Φεβρουαρίου 2016 10:30
UPD:10:40
Eurokinissi

Η ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά, όταν βάσει νόμου αναλάβει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού και των άλλων δημόσιων οργανισμών σταθερής τροχιάς.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Στην τελική ευθεία με ευοίωνες προοπτικές μπαίνει το deal της παραχώρησης της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών να αναμένεται στις 17 Φεβρουαρίου και πάντως πολύ πριν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ιδιωτικοποίηση της οποίας μετατέθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 26 Απριλίου.

Στον αντίποδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία αποφασίστηκε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με διαδικασίες εξπρές, για την ΕΕΣΣΤΥ συγκεντρώνεται ισχυρό ενδιαφέρον από τη γαλλική Alstom (σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου) και τη γερμανική Siemens.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η υπόθεση της παραχώρησης της εταιρείας εξελίσσεται θετικά, καθώς όλοι εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί, έχοντας τους Γάλλους (Alstom) ως φαβορί για τη συγκεκριμένη επένδυση, μετά και την τελευταία επίσκεψη Ολάντ στην Ελλάδα. Η εταιρεία μάλιστα θα αναπτυχθεί ιδιαίτερα, όταν, βάσει νόμου, αναλάβει και τη συντήρηση του τροχαίου υλικού και των άλλων δημόσιων οργανισμών σταθερής τροχιάς (Τραμ, ΗΣΑΠ, Αττικό Μετρό).

Την Παρασκευή οι διεταιρικές συμβάσεις που εγκρίθηκαν από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών κατατέθηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση, αφού προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού αποτελεί η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων συντήρησης τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΕΕΣΣΤΥ, η οποία και έγινε.

Οι διεταιρικές σχέσεις αφορούν τη σύναψη απευθείας συμβάσεων μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και ΟΣΕ και θεσμοθετήθηκαν με νόμο του 2010. Η διαδικασία όμως της υπογραφής και της αποκρατικοποίησης, όπως είναι γνωστό, «εκτροχιάστηκε» και μπλόκαρε από τις πολλαπλές παρεμβάσεις των συνδικαλιστών του ΟΣΕ, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η νέα σύμβαση συντήρησης δεν είναι συμφέρουσα για τον οργανισμό. Τελικά, προ δύο εβδομάδων το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε να «περάσει» τις διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ μέσω της νέας γενικής συνέλευσης μετόχων. Το ΤΑΙΠΕΔ, μέτοχος κατά 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξουσιοδότησε μέσω της Γ.Σ. τον αντιπρόεδρο της εταιρείας, Νικόλαο Τσιαμπαρλή, προκειμένου να προχωρήσει στην υπογραφή των σχετικών συμβάσεων που προαπαιτούνται για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της σιδηροδρομικής επιχείρησης.

Διευκρινίζεται ότι η μέχρι πρότινος ισχύουσα σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών δεν περιελάμβανε συγκεκριμένο αριθμό στόλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η χρέωση της ΕΕΣΣΤΥ, η οποία το 2014 άγγιξε τα 26,3 εκατ. ευρώ, έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2013. Σημειώνεται ότι το θέμα των συμβάσεων του 2014 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα χέρια της διαιτησίας.

Οι δύο νέες συμβάσεις που ενέκρινε η Γ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι, σε ετήσια βάση, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ και αφορούν τη μίσθωση τροχαίου υλικού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ (14 εκατ. ευρώ) και τη συντήρηση τροχαίου υλικού (27 εκατ. ευρώ).

Αναλυτικότερα, οι συμβάσεις της ΕΕΣΣΤΥ αφορούν:

  • μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και
  • μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων (κυριότητας του ΟΣΕ, τα οποία μεταβιβάστηκαν στο Δημόσιο πριν από την ολοκλήρωση της συναλλαγής), τα οποία είναι απαραίτητα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης.

Η εταιρεία έχει δυνατότητα ανακατασκευής και συντήρησης τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται στην ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά, σε εργοστάσια και μηχανοστάσια σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Πάτρα, Καλαμάτα κ.ά.

Τέλος, η ΕΕΣΣΤΥ και στην τρίτη εταιρική χρήση (2015), σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, και συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά παρουσιάζει βελτίωση στα οικονομικά μεγέθη της, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κύκλου εργασιών (αυξημένο έργο συντήρησης).

Το αποτέλεσμα της εταιρείας προ φόρων κατά τη χρήση 2015 αναμένεται κάτω από τα επίπεδα του 2014 που οι ζημίες ανήλθαν στο ποσό των 2,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 3,6 εκατ. ευρώ το 2013, παρουσιάζοντας μικρή βελτίωση.

Οι βασικοί στόχοι του έτους 2015 ήταν η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προκειμένου να καταστεί αξιόπιστος και υψηλής ποιότητας πάροχος υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αλλαγή διοίκησης

Στην τοποθέτηση νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης προτείνει για τη θέση του προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον κ. Παναγιώτη Θεοχάρη και για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον κ. Φίλιππο Τσαλίδη. Ο κ. Τσαλίδης είναι συνεργάτης του υπουργού Εθνικής Αμυνας και προέδρου των ΑΝΕΛ Πάνου Καμμένου, ενώ ο κ. Θεοχάρης αποτελεί συνεργάτη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη. Αξιοσημείωτο είναι ότι η τοποθέτηση αυτή γίνεται μόλις λίγους μήνες πριν από την πλήρη αποκρατικοποίηση της εταιρείας και ότι οι θέσεις διαχωρίζονται. Μέχρι πριν καλύπτονταν από το ίδιο πρόσωπο, τον κ. Α. Ζηλιασκόπουλο. Μάλιστα, το θέμα έχει δημιουργήσει και τη δυσφορία των εργαζομένων στην εταιρεία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα