Βγαίνει από τις συμπληγάδες ο πανευρωπαϊκός άξονας 10

Παρασκευή, 09 Σεπτεμβρίου 2005 17:17

Σύμβαση έργου με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) προκειμένου να προσληφθεί Τεχνικός Σύμβουλος, που θα αναλάβει την τεχνική υποστήριξη και εποπτεία του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα Χ που θα συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και την Κεντρική Ευρώπη, υπέγραψε σήμερα ο υφυπουργός Εξωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Η σύμβαση, διαρκείας 18 μηνών, ανέρχεται σε 183.260 ευρώ. Ο άξονας εντάσσεται στο Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης Βαλκανίων ΕΣΟΑΒ, ενώ έχει εξασφαλιστεί [ρόσθεστη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων.

Το ΑΠΘ θα αξιολογήσει τεχνικά τις μελέτες για τον άξονα 10, που η σερβική πλευρά αναμένεται να υποβάλει μέχρι το τέλος του 2005, ώστε στη συνέχεια, να δημοπρατηθούν τα απαιτούμενα έργα.

Το τμήμα του άξονα, που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Βελιγράδι, έχει μήκος 210 χιλιομέτρων και θα κατασκευαστεί με προδιαγραφές επιπέδου Εγνατίας Οδού. Ο προϋπολογισμός του φτάνει σε περίπου 300 εκατ. ευρώ, ενώ η ελληνική συμβολή υπολογίζεται σε 100 εκατ.

Αν όλες οι διαδικασίες προχωρήσουν κανονικά, τότε το τμήμα των 210 χλμ μπορεί να είναι έτοιμο ως το 2010.

Στο σερβικό έδαφος, το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις: Η πρώτη αφορά το τμήμα από το Βλαντιτσίν Χαν ως τα σύνορα με την ΠΓΔΜ, μήκους 86 χλμ, που προχωρά με χρηματοδότηση από τη σερβική κυβέρνηση, την ΕΤΕπ και την ελληνική πλευρά.

Το τμήμα Βλαντιτσίν Χαν-Λέσκοβατς θα υλοποιηθεί σε δεύτερη φάση, καθώς η κατασκευή του απαιτεί πολλές σήραγγες, γέφυρες κτλ. Το τμήμα στην ΠΓΔΜ, μήκους 47,5 χλμ, συνδέει το Ούνοβο με τη Γευγελή.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα