Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στοχευμένη προσέγγιση εξωστρέφειας σε επιλεγμένες αγορές σχεδιάζει η εταιρεία τροφίμων Μινέρβα, θυγατρική του ελληνικών συμφερόντων διεθνούς ομίλου εταιρειών Paterson-Zochonis, ενώ στην εγχώρια αγορά επιδιώκει περαιτέρω ενδυνάμωση των μεριδίων της.
Ειδικότερα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της συμμετοχής των εξαγωγών επί του συνολικού τζίρου σε ποσοστό 20% έως το 2020 και αντίστοιχα τη διετία 2016-2017 στο 15%, από 10% που είναι σήμερα, η εταιρεία επικεντρώνει τη στρατηγική της σε συγκεκριμένες αγορές, με αιχμή τη γερμανική.
Η διοίκηση
Οπως αναφέρει μιλώντας για πρώτη φορά στη «Ν» ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Κατσής, «το στοίχημα φέτος για τη Μινέρβα είναι η διείσδυση στην αγορά της Γερμανίας».
Το στοίχημα φέτος για τη Μινέρβα είναι η διείσδυση στην αγορά της Γερμανίας, αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Κατσής.
Οπως εξηγεί ο ίδιος, στόχος είναι μέσα στο δεύτερο εξάμηνο να έχει αρχίσει η διάθεση των προϊόντων στα γερμανικά ράφια. Διαβατήριο εισόδου στη γερμανική λιανική θα αποτελέσουν τα δυνατά χαρτιά της εταιρείας, δηλαδή το ελαιόλαδο και η φέτα, προϊόντα τα οποία έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη συγκεκριμένη αγορά.
Ταυτόχρονα στο στόχαστρο της εταιρείας βρίσκονται και πέντε ακόμα αγορές: η Τσεχία, η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Δανία. «Σε αυτές τις πέντε αγορές θα επενδύσουμε συστηματικά προκειμένου να ενισχύσουμε την παρουσία μας» αναφέρει ο κ. Κατσής, εκτιμώντας ότι ο στόχος που έχει τεθεί για τη διετία είναι επιτεύξιμος. «Ηδη το 2015 οι εξαγωγές ενισχύθηκαν 10%, αγγίζοντας τα 8 εκατ. ευρώ, συνεπώς διατηρώντας τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης είναι εφικτό να εμφανίσουμε αυτά τα αποτελέσματα».
Εξάλλου, όπως έχει γνωστοποιηθεί στο παρελθόν, εκφρασμένη πρόθεση της μητρικής εταιρείας είναι να προωθήσει τα προϊόντα της Μινέρβα στις αγορές που έχει ήδη παρουσία. Σημειώνεται ότι το ελαιόλαδο της Μινέρβα διατίθεται συνολικά σε 30 αγορές, εκ των οποίων στις 10 έχει παρουσία και με τη φέτα.
Στην εγχώρια αγορά
Σε εγχώριο επίπεδο, στους σχεδιασμούς ανάπτυξης της νέας χρονιάς «πρωταγωνιστούν» οι κωδικοί Benecol και ΤΟΠ προκειμένου να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο η θέση τους στο καλάθι της νοικοκυράς.
Ειδικά για το νέο απόκτημα της εταιρείας, το ξύδι ΤΟΠ, δρομολογείται ένα δυναμικό come back του ιστορικού σήματος.
Παράλληλα, τα σχέδια περιλαμβάνουν ανανέωση και διεύρυνση της υφιστάμενης προϊοντικής γκάμας σε αρκετές κατηγορίες. Οσον αφορά στο εγχείρημα εισόδου της εταιρείας σε νέα κατηγορία κοντά στη «φύση» των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της, στην παρούσα φάση φαίνεται να παραμένει στο στάδιο του σχεδιασμού, καθότι δεν έχει κλειδώσει κάποια απόφαση.
Σχολιάζοντας τη γενικότερη κατάσταση που εμφανίζει η εγχώρια αγορά, ο επικεφαλής της εταιρείας διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία για το νέο έτος, επισημαίνοντας ότι «το 2015 ήταν μια δύσκολη χρονιά με πολλές προκλήσεις. Τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις επέδειξαν καλή προσαρμοστικότητα. Πλέον εκτιμώ ότι γυρίζουμε σελίδα και μπορούμε να βλέπουμε τα πράγματα λίγο πιο αισιόδοξα. Επιθυμούμε τη σταθερότητα για όλους. Στη Μινέρβα προχωράμε ακόμα και όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες».
Τα μεγέθη
Στο δύσκολο περιβάλλον της περσινής χρονιάς αποδίδεται και η πτώση της τάξης του 2,5% που αναμένεται να εμφανίσει ο τζίρος στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2015, τα αποτελέσματα της οποίας θα δημοσιοποιηθούν σύντομα. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο κ. Κατσής, το 2015 ήταν μια χρονιά «νοικοκυρέματος» και αναθεώρησης κόστους, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί το περιθώριο μικτού κέρδους στο 24% και κατ’ επέκταση και η εικόνα των EBITDA που διαμορφώνονται στα 4 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο τζίρος της εταιρείας στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2014 ήταν 75,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 698 χιλ. ευρώ.