Υστερούν οι εγχώριες επιχειρήσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2005 18:01

Στο επίπεδο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η Ελλάδα παραμένει ακόμη αρκετά πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές όπως της Μεγάλης Βρετανίας, όπου, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, περίπου το 80% των επιχειρήσεων διαθέτει ξεχωριστό προϋπολογισμό για εκπαίδευση των στελεχών τους και ο μέσος όρος της εκπαιδευτικής δαπάνης για κάθε εργαζόμενο κυμαίνεται από 900 μέχρι 1.400 ευρώ, ανέφερε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο γενικός διευθυντής της KPMG Νικήτας Κωσταντέλλος.

Οπως ανέφερε, στην ελληνική αγορά υπάρχουν επιχειρήσεις δυο ταχυτήτων. Από τη μια, επιχειρήσεις που δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση και δαπανούν σημαντικά ποσά για την ανάπτυξη των στελεχών τους. Αυτές οι εταιρείες είναι συνήθως θυγατρικές γνωστών πολυεθνικών και πετυχημένες ελληνικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, από το 2002, σύμφωνα με τα στοιχεία της KPMG, έχει σημειωθεί αύξηση της τάξης του 30% σε ετήσια βάση στα ενδοεπιχειρησιακά σεμινάρια.

Στον αντίποδα, υπάρχουν αρκετές επιχειρήσεις που ασχολούνται με την επαγγελματική εκπαίδευση, σε λιγότερο συστηματική και οργανωμένη βάση. Από όλες εκείνες τις εταιρείες που η KPMG εκτιμά πως θα έπρεπε να έχουν θέση Διευθυντή ή Υπεύθυνου Εκπαίδευσης, έχουν τελικά μόνο το 50%. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις ο Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού, όταν υπάρχει αυτή η θέση, έχει αναλάβει ανάμεσα στις άλλες αρμοδιότητες του και τα θέματα εκπαίδευσης.

Σχετικά μικρό είναι και το ποσοστό αυτών των επιχειρήσεων που διαθέτουν προϋπολογισμό για εκπαίδευση. Ακόμη κι αυτές που προβλέπουν κάποιες δαπάνες για την εκπαίδευση, συνήθως τις ταυτίζουν με τα κονδύλια που δικαιούνται από τον ΟΑΕΔ, μέσω των επιδοτήσεων του προγράμματος ΛΑΕΚ 0,45%. Από τις εταιρίες που υλοποιούν προγράμματα εκπαίδευσης, το 80% τα περιορίζει κυρίως μέσα στα πλαίσια του ΛΑΕΚ, σύμφωνα με τα στοιχεία της KPMG.

Οι κλάδοι της αγοράς οι οποίοι επενδύουν περισσότερα κονδύλια για την εκπαίδευση είναι ο τραπεζικός, ο φαρμακευτικός, ο κλάδος των καταναλωτικών προϊόντων και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών ευρύτερα. Αντίθετα, λιγότερη έμφαση στο κομμάτι της εκπαίδευσης δίνουν οι εταιρείες λιανικού εμπορίου και οι ασφαλιστικές.

Πηγή: ΑΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα