«Καμπανάκι» από τουριστικούς φορείς, ΓΣΕΕ για τις εξελίξεις σε ΟΑ

Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2005 16:28

Υπάρχουν σενάρια για την «Ολυμπιακή Αεροπορία», θα πρέπει όμως να τελειώσουν πρώτα οι επαφές του συμβουλευτικού Οίκου «Lazard», οπότε θα ξέρουμε τι ζητούν οι ενδιαφερόμενες πλευρές και θα ληφθούν οι αποφάσεις, δήλωσε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Θεόδωρος Ρουσόπουλος, ερωτηθείς για τις εξελίξεις στο θέμα της Ολυμπιακής.

Εν τω μεταξύ, o κ. Κώστας Αλεξάκης της Olympic Investors -έχει υπογράψει με το Δημόσιο μη δεσμευτικό προσύμφωνο- δήλωσε στην ομογενειακή εφημερίδα της Νέας Υόρκης «GreekNews» ότι η εταιρεία του εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/09/20/1091180.htm .

Σταυροφορία διάσωσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας ξεκινούν οι τουριστικοί πράκτορες της Ελλάδας, όπως τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HΑΤΤΑ) Γιάννης Ευαγγέλου. O Σύνδεσμος σκοπεύει να συγκεντρώσει ένα συμβολικό ποσό, το οποίο θα διατεθεί στο νέο επιχειρηματικό σχήμα που τυχόν προκύψει. Οπως τονίστηκε, ο HΑΤΤΑ και κατά το παρελθόν είχε δηλώσει το ενδιαφέρον και την επιθυμία του κλάδου να συμμετάσχει στο μετοχικό σχήμα της Ολυμπιακής, πράγμα που επιδιώκει και τώρα.

Πέραν των επιπτώσεων στο εγχώριο τουριστικό προϊόν, αν η Ολυμπιακή Αεροπορία «κατεβάσει» τα φτερά της, θα υπάρξει, όπως τονίστηκε, οικονομικός μαρασμός για τα μικρά νησιά και όσους εσωτερικούς προορισμούς αποκλειστικά εξυπηρετεί. Ως λύση της τελευταίας στιγμής, ο HΑΤΤΑ ζητά από την πολιτεία να πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητα και ότι η στέρηση της χώρας μας από τον εθνικό αερομεταφορέα της θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την οικονομική και κοινωνική ζωή.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη της Γ.Σ.Ε.Ε. με την ΟΣΠΑ και συμμετοχή 20 Εργατικών Κέντρων (των πόλεων που λειτουργούν Αεροδρόμια) στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου αποφασίστηκαν συγκεντρώσεις στο χώρο αεροδρομίων, παραστάσεις στις περιφερειακές αρχές, συγκέντρωση υπογραφών στήριξης από θεσμικούς εκφραστές και πολίτες χρήστες των αερομεταφορών, και καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης για το έγκλημα που συντελείται σε βάρος του εθνικού αερομεταφορέα.

«Η αναδιοργάνωση του Ομίλου της Ολυμπιακής, η διατήρηση του εθνικού, κοινωνικού και δημόσιου χαρακτήρα της, αποτελεί εγγύηση για την συνέχιση του προσφερόμενου έργου προς την περιφέρεια, την ομογένεια και την αναγκαία χάραξη εθνικής πολιτικής».

Στο ψήφισμα που κατέληξαν οι συνδικαλιστές τονίζεται ότι «Στους σταθμούς εσωτερικού η ύπαρξη και λειτουργία αεροδρομίων είναι απόλυτα συνηφασμένη με την ύπαρξη της Ολυμπιακής. Εχει πλήρως την ευθύνη επίγειας εξυπηρέτησης όλων των αερομεταφορέων που προσεγγίζουν τα ελληνικά αεροδρόμια.

Αυτή η λειτουργία της Ο.Α. αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα υποστήριξης του τουρισμού και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας, με συνέπεια τη δημιουργία και στήριξη των θέσεων εργασίας.

Καμμιά ιδιωτική εταιρεία δεν θα μπορούσε να στηρίξει την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, γιατί το κριτήριο κέρδος δεν θα επέτρεπε την υποστήριξη των αεροδρομίων σε 24ωρη βάση - 7 μέρες τη βδομάδα - 12 μήνες το χρόνο.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι υπηρεσίες handling (επίγεια εξυπηρέτηση), ιδιωτικές εταιρείες επιλέγουν να διεκδικήσουν να μπουν στην αγορά μόνο στα μεγάλα αεροδρόμια (Ελευθέριος Βενιζέλος, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο) και σε κάποια απ’ αυτά μόνο για την καλοκαιρινή περίοδο.

Eθνικός σχεδιασμός

Ο Κων/νος Καραμανλής το 1975 δημιούργησε τον εθνικό δημόσιο Αερομεταφορέα και ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1991 χαρακτήρισε την Ο.Α. «σημαία της Ελλάδας στον κόσμο».

Εδώ και 30 χρόνια η Ο.Α. συμβάλει στην ανάδειξη των διακρατικών σχέσεων (γραμμή Τιράνων, μεταφορά διπλωματικών σάκων, ειδική συμφωνία με τον Καναδά, κ.α.) και αποτελεί ζωντανό πρεσβευτή της χώρας στην υφήλιο.

Η Ο.Α. συνδέει το μητροπολιτικό κέντρο του ελληνισμού με την ομογένεια, αλλά και σε περιόδους κρίσης χρησιμοποιείται για την έγκαιρη περισυλλογή των Ελλήνων ανά την υφήλιο (Αφρική, Γιουγκοσλαβία, Αφγανιστάν, Ιράκ, Ινδία, Ινδονησία).

Εν καιρώ πολέμου αποτελεί «μοίρα» της πολεμικής αεροπορίας και εντάσσεται υποχρεωτικά το υλικό και προσωπικό δυναμικό στην αμυντική θωράκιση της χώρας, στο σχεδιασμό της Πολιτείας για την εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος.

Kοινωνική αλληλεγγύη

Η Ο.Α. είναι ο μοναδικός αερομεταφορέας ο οποίος κατ' αποκλειστικότητα, σε καθημερινή σχεδόν βάση, μεταφέρει ασθενείς (ακυρώνει 7 τακτικούς επιβάτες για την διακομιδή φορείου).

Αναλαμβάνει την μεταφορά θερμοκοιτίδων, πλάσματος αίματος, οργάνων μεταμόσχευσης και ραδιενεργών υλικών αναγκαίων για την νοσοκομειακή υποστήριξη.

Δημιουργεί αερογέγυρα για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου σε έκτακτες ανάγκες (σεισμοί - πλημμύρες - πυρκαγιές κ.α.).

Συμπερασματικά, είναι φανερό ότι το κλείσιμο, η διάλυση ή η εκποίηση του εθνικού αερομεταφορέα, θα αποτελέσει ιδιαίτερο πλήγμα για την ανάπτυξη του τόπου... Για τη διασφάλιση της λειτουργίας της επιχείρησης και τη συνέχιση του έργου της, συστρατεύονται σήμερα μαζί με την ΟΣΠΑ, υπό την αιγίδα της ΓΣΕΕ, το σύνολο των Εργατικών Κέντρων που στο χώρο ευθύνης τους λειτουργούν αεροδρόμια».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα