ΕΝΑ καινούργιο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, θα κατασκευάσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen AG, στη Γερμανία, μετά τη συμφωνία που έκλεισε με τους εργαζομένους της για τη μείωση του κόστους παραγωγής.
Η Volkswagen έκλεισε συμφωνία με τους εργαζομένους της στο κύριο εργοστάσιο της στο Wolfsburg της Γερμανίας, για τη μείωση του κόστους κατά 850 ευρώ (1.021 δολ.) ανά όχημα, το λιγότερο που απαιτείται για να κατασκευάσει το νέο κερδοφόρο μοντέλο της, SUV, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Οι μισθοί στα εργοστάσια της Δυτικής Γερμανίας, είναι οι υψηλότεροι στον κόσμο, μετά τη Δανία και βαρύνουν την οικονομική ανάπτυξη, σύμφωνα με το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο IW, με έδρα την Κολωνία. Η Volkswagen σκεφτόταν να κατασκευάσει το νέο SUV στην Palmela της Πορτογαλίας, επικαλούμενη το χαμηλότερο κόστος παραγωγής κατά 1.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο από το εργοστάσιό της στο Wolfsburg και ζήτησε από το συμβούλιο των εργαζομένων της σε αυτό, να βρει ένα τρόπο για να μειωθεί το κόστος παραγωγής του εν λόγω μοντέλου.
Η Volkswagen θα παράγει το αυτοκίνητο μέσω ενός ειδικού προγράμματος που χρησιμοποιεί για την κατασκευή του Touran. Οι 3.700 εργαζόμενοι που παράγουν το Touran, πληρώνονται με 2.600 ευρώ το μήνα, 20% λιγότερα από τον μέσον όρο των μισθών στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Wolfsburg και εργάζονται 35 ώρες την εβδομάδα, 6,5 ώρες περισσότερο από τους εργαζομένους στο Wolfsburg.
Περίπου 50.000 άνθρωποι εργάζονται σε αυτό το εργοστάσιο της Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων και των 20.000 ανθρώπων στην παραγωγή. Στις 5 Σεπτεμβρίου η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι έχει περισσότερο εργατικό δυναμικό από το απαιτούμενο και μερικές χιλιάδες περισσότερους υπαλλήλους στα εργοστάσιά της στη Γερμανία και κυρίως στο Wolfsburg. Την ίδια ημέρα η εταιρεία είπε ότι η κατασκευή του SUV θα εξασφαλίσει 1.000 θέσεις εργασίας.
Η γραμμή παραγωγής της περιλαμβάνει ήδη το Touareg, ενώ η αρμόδια επιτροπή της στις 30 Αυγούστου συνέστησε το εργοστάσιο στην Πορτογαλία για την κατασκευή του SUV και έδωσε στο συμβούλιο των εργαζομένων στο Wolfsburg μέχρι χθες διορία για να κάνουν μία καλύτερη πρόταση.
Τον περασμένο Νοέμβριο, ο εκτελεστικός διευθυντής, Bernd Pischetsrieder έκλεισε μία συμφωνία με τους 103.000 εργαζομένους στη Δυτική Γερμανία, να εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας τους μέχρι το 2011, με ανταλλαγή το «πάγωμα» των μισθών, κάτι το οποίο θα εξοικονομήσει στην Volkswagen 2 δισ. ευρώ ετησίως. Μέχρι στιγμής από τη συμφωνία αυτή έχει εξοικονομηθεί 1 δισ. ευρώ, όπως ανέφερε σε επιστολή του ο Pischetsrieder, στις 9 Σεπτεμβρίου.
Στις 5 Σεπτεμβρίου η Volkswagen ανακοίνωσε το σχέδιό της για την επιτάχυνση της μείωσης του κόστους, προσφέροντας στους εργαζομένους της πρόωρη συνταξιοδότηση και άλλα πακέτα παροχών. Η σημερινή συμφωνία με τους εργαζομένους δεν επιτρέπει μαζικές απολύσεις, με αποτέλεσμα να αναγκάζει την εταιρεία να προσφέρει κίνητρα για να φύγουν.
Διεθνώς ο Pischetsrieder σχεδιάζει τη μείωση του κόστους κατά 3,1 δισ. ευρώ φέτος, με στόχο την αναζωογόνηση των κερδών. Πέρυσι, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 677 εκατ. ευρώ, κατά 77% χαμηλότερα από τα κέρδη του 2001, ύψους 2,9 δισ. ευρώ. Ο ίδιος, στοχεύει να αυξήσει τα προ φόρων κέρδη κατά 4 δισ. ευρώ ή περίπου κατά τέσσερις φορές, στα 5,1 δισ. ευρώ, μέχρι το 2008.