Βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος τους πρώτους μήνες του 2016 αναμένει για τη Γερμανία το ερευνητικό κέντρο GfK, χαιρετίζοντας την εύρωστη κατάσταση της εγχώριας οικονομίας και την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Ο σχετικός δείκτης, ο οποίος προαναγγέλλει το καταναλωτικό κλίμα για τους επόμενους μήνες, ανέρχεται στις 9,4 μονάδες για τον Ιανουάριο έναντι 9,3 μονάδων τον Δεκέμβριο. Οι αναλυτές πάντως, δεν ανέμεναν κάποια μεταβολή του δείκτη
«Οι τρομοκρατικές επιθέσεις τον Νοέμβριο δεν φαίνεται ότι θα επηρεάσουν την κατανάλωση στη Γερμανία» σημειώνει η GfK, αν και προειδοποιεί ότι η προσφυγική κρίση και η εμπλοκή της Γερμανίας στη μάχη εναντίον του ISIS ενδεχομένως να έχει αρνητικό αντίκτυπο.