ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΗ μείωση, εμφάνισε η βιομηχανική παραγωγή της Ν. Κορέας τον Αύγουστο και για πρώτη φορά, σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών, καθώς οι εργαζόμενοι στην Hyundai Motor Co. και στην Kia Motors Corp., τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, κατέβηκαν σε απεργία.
Η παραγωγή, εποχιακώς προσαρμοσμένη, μειώθηκε 1,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, μετά την άνοδό της 1,2% τον Ιούλιο – αναθεωρημένα στοιχεία – σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας, στο Web site της. Η πιο απαισιόδοξη πρόβλεψη έρευνας του Bloomberg News, μεταξύ εννέα οικονομικών αναλυτών, ήταν ότι η παραγωγή θα σημείωνε μείωση 1%.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών της Ν. Κορέας, Bahk Byong Won, μιλώντας σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, είπε ότι η οικονομία ανακάμπτει με «σχετικά σταδιακό» ρυθμό, κυρίως εξ αιτίας της συρρίκνωσης των επενδύσεων από τις εταιρείες. Η σημερινή ανακοίνωση είναι απίθανο να εμποδίσει την Κεντρική Τράπεζα από την αύξηση των βασικών επιτοκίων δανεισμού, κατά τη συνεδρίασή της τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με τον οικονομολόγο, Oh Suk Tae, της Citigroup Korea Inc., στη Σεούλ.
Στις 8 Σεπτεμβρίου η Κεντρική Τράπεζα διατήρησε αμετάβλητα τα βασικά επιτόκια δανεισμού στα επίπεδα ρεκόρ του 3,25%, για δέκατο συνεχόμενο μήνα και ο διοικητής της, Park Seung είπε, ότι η τράπεζα θα σκεφτεί μία ενδεχόμενη αύξηση των επιτοκίων, τον Οκτώβριο.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η βιομηχανική παραγωγή στη Ν. Κορέα σημείωσε αύξηση 5,5% τον Αύγουστο, μετά την άνοδό της κατά 7% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία. Η παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε 0,1%, υποχωρώντας για πρώτη φορά σε έξι μήνες, μετά τη σημαντική άνοδο σε ποσοστό της τάξης του 20,8% τον Ιούλιο.
Η παραγωγή αυτοκινήτων στη χώρα, αποτελεί το 6% της συνολικής βιομηχανικής παραγωγής και Hyundai Motor με την Kia μαζί, παράγουν περίπου τα 3/4 των αυτοκινήτων που παράγονται στη χώρα. Η Ηyundai Motor είπε, ότι η απεργία των δύο εβδομάδων που άρχισε στις 25 Αυγούστου, κόστισε 591 δισ. ουόν (570 εκατ. δολ.) σε χαμένη παραγωγή, τη στιγμή που η Kia Motors εκτιμά ότι η απεργία της που άρχισε στις 29 Αυγούστου, κόστισε 427 δισ. ουόν.