KnowSys: Επτά εκκρεμότητες για τη νέα διοίκηση της ΕΕΤΤ

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2005 14:22

Τα σημαντικότερα θέματα που εκκρεμούν προς επίλυση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) κατέγραψε σε ειδική μελέτη η εταιρεία KnowSys στο πλαίσιο της παρακολούθησης και ανάλυσης των εξελίξεων στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών:

«Η νέα διοίκηση της ΕΕΤΤ, η οποία στην ουσία ανέλαβε τον Σεπτέμβρη, βρίσκεται μπροστά σε σημαντικές εκκρεμότητες ενός δυναμικού κλάδου της οικονομίας που για το 2004 ξεπέρασε τα 8 δισ. ευρώ (αντιπροσωπεύει περίπου το 4,8% του ΑΕΠ) και παίζει τεράστιο ρόλο στην κοινωνική ευημερία, την ανταγωνιστικότητα και την αύξηση των θέσεων εργασίας. Έρευνα της KnowSys μεταξύ των ενδιαφερομένων φορέων (χρηστών, καταναλωτών, εταιρείες παροχής υπηρεσιών κλπ) εντοπίζει επτά πεδία εκκρεμοτήτων στα οποία καλείται η διοίκηση της ΕΕΤΤ να προωθήσει μέτρα πολιτικής, στο ρυθμιστικό και κανονιστικό τομέα.

Η καθυστέρηση στην εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου της Ελλάδας με αυτό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το «πάγωμα» εγκατάστασης κεραιών μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι αντιδράσεις των καταναλωτών/πολιτών στην επέκταση των δικτύων κινητής (και όχι μόνο), είναι τα τρία πιο ισχυρά μέτωπα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, στα οποία θα κληθεί η ΕΕΤΤ να τοποθετηθεί. Επίσης οι σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες που έγιναν μέσα στο 2005 (πώληση ΤΙΜ, HOL, Forthnet ) ή άλλες που βρίσκονται σε εξέλιξη (Q-Telecom), δημιουργούν νέα δεδομένα, τα οποία είναι βέβαιο ότι αφορούν τη ρυθμιστική αρχή.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών θεωρείται, σύμφωνα με έρευνες η πλέον παραγωγική και έγκυρη ανεξάρτητη Αρχή της χώρας.

Τα επτά μέτωπα της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, στα οποία καλείται η νέα διοίκηση της ΕΕΤΤ να ασκήσει το ρόλο της ρυθμιστικής και κανονιστικής αρχής, είναι τα εξής:

1) Ενίσχυση του ανταγωνισμού

- Έγκαιρος έλεγχος της κοστοστρέφειας των χρεώσεων του ΟΤΕ και έγκαιρος ορισμός χρεώσεων εκεί όπου δεν υπάρχουν κοστοστρεφείς χρεώσεις

- Ρυθμιστικές παρεμβάσεις που εξασφαλίζουν ταχύτερες διαδικασίες στην εκχώρηση και χρήση τηλεπικοινωνιακών υποδομών του ΟΤΕ από εναλλακτικούς παρόχους

- Ταχύτερη λήψη αποφάσεων σε καταγγελίες, προσφυγές κ.λ.π.

- Αυστηρότερα πρόστιμα εκεί όπου διαπιστώνεται καταστρατήγηση του κανονιστικού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου

- Μεγαλύτερη δημοσιότητα σε ζητήματα επιβολής κυρώσεων/ποινών

2) Αξιοποίηση του νέου κανονιστικού πλαισίου περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών

- ¶μεση εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου (όταν ψηφιστεί)

=Ολοκλήρωση ορισμού των νέων αγορών, και εφαρμογή μέτρων (remedies) σε κάθε επιμέρους αγορά όπου υπάρχουν δυσλειτουργίες

3) Προώθηση της ευρυζωνικότητας

-Προώθηση της Αδέσμευτης Πρόσβασης Τοπικού Βρόχου

- Υποχρέωση σε εφαρμογή των υφιστάμενων Υποδειγμάτων Αναφοράς για την αδέσμευτη πρόσβαση σε τοπικού βρόχους

-Επιβολή συμφωνιών επιπέδου υπηρεσιών (SLAs)

4) Προώθηση των κινητών επικοινωνιών

-Ταχύτερη έκδοση αποφάσεων αδειών δημιουργίας σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας

- Ενίσχυση/ενθάρρυνση της συνεγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας

- Εφαρμογή/επιβολή της εθνικής περιαγωγής σε ορισμένες (έκτακτες) περιπτώσεις

- Προσαρμογή των τελών τερματισμού κλήσεων σε δίκτυα κινητής

- Ενίσχυση της φορητότητας αριθμού

5) Έλεγχος του φάσματος

- Ενίσχυση των προληπτικών ελέγχων χρήσης φάσματος ραδιοσυχνοτήτων

- Επίλυση του θέματος καταπάτησης ραδιοσυχνοτήτων από παράνομους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς

6) Ενίσχυση της σχέσης της ΕΕΤΤ με τους καταναλωτές

- Καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή σχετικά με τις χρεώσεις και τις παρεχόμενες υπηρεσίες

- Ταχύτερη εξυπηρέτηση και αποτελεσματικότερη ικανοποίηση αιτημάτων καταναλωτών/πολιτών

- Δράσεις ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών/χρηστών υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών

- Συντονισμός με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης

- Δράσεις ενημέρωσης σχετικά με την ευρυζωνικότητα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες της

- Δράσεις ενημέρωσης σχετικά με τις επιπτώσεις της χρήσης κινητής/ασύρματης επικοινωνίας στην υγεία

- Ταχεία υλοποίηση του Καθολικού Τηλεφωνικού Καταλόγου

- Κατάρτιση δεικτών ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών από τηλεπικοινωνιακά δίκτυα

7) Παρακολούθηση συνεπειών επιχειρηματικών αλλαγών

Διαχείριση των τεράστιων αλλαγών που γίνονται στην αγορά μέσω εξαγορών, συγχωνεύσεων κλπ.»



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα