Petrobras: Διαγωνισμός 1 δισ. δολ. για την κατασκευή πλοίων

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2005 13:44

ΣΤΗΝ προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού, προχώρησε η κρατική εταιρεία πετρελαιοειδών της Βραζιλίας, Petroleo Brasileiro SA, ύψους πλέον του 1 δισ. δολ. για την κατασκευή 26 πετρελαιοφόρων και άλλων πλοίων, καθώς η εταιρεία αυξάνει τις δαπάνες της σε κατασκευές στο εσωτερικό.

Οι κατάλληλοι πλειοδότες, περιλαμβάνουν επτά ναυπηγεία της Βραζιλίας με τη συμμετοχή κι άλλων ομίλων, όπως της ιαπωνικής Mitsui, της Hyundai της Ν. Κορέας και της νορβηγικής Aker. Η Petrobras, δέχεται τις προσφορές στο πλαίσιο του σχεδίου ύψους 56 δισ. δολ. για να διπλασιάσει την παραγωγή της μέχρι το 2010 στα 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως, περίπου όσο και του Μεξικό, της μεγαλύτερης χώρας παραγωγής του ημισφαιρίου.

Η Petrobras, με έδρα το Ρίο ντε Τζανέϊρο, σχεδιάζει να δαπανήσει 32 δισ. δολ. ή το 57% του επενδυτικού της προγράμματος της περιόδου 2005-2010 σε εξοπλισμό και υπηρεσίες από κατασκευαστές της χώρας, σύμφωνα με δήλωση του επικεφαλής της, Jose Sergio Gabrielli, στις 4 Οκτωβρίου.

«Δεν υπάρχει λόγος μια χώρα όπως η Βραζιλία να μην έχει μεγαλύτερο εμπορικό στόλο για να μεταφέρει τα αγαθά της και να δείχνει τη σημαία της σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της χώρας, Luiz Inacio Lula da Silva, κατά την ομιλία του στο Niteroi της Βραζιλίας, όπου προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, συμπληρώνοντας: «Σκεφτείτε την τιμή που θα έχουμε να βλέπουμε τη σημαία μας να κυματίζει στα πλοία που θα πλέουν στον Ειρηνικό, τον Ινδικό και τον Ατλαντικό Ωεκανό».

Ο Lula ώθησε την Petrobras να κατασκευάσει πλοία στη Βραζιλία, στο πλαίσιο του σχεδίου τόνωσης της οικονομίας με τη δραστηριοποίηση εταιρειών της χώρας στην ανάπτυξη του τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η Petrobras, εκτιμά να αυξήσει την εσωτερική συμμετοχή στα σχέδιά της στο 65% μέχρι την ολοκλήρωση του πενταετούς επενδυτικού της προγράμματος, ύψους 56 δισ. δολ., σύμφωνα με τον Gabrielli.

Ο Gabrielli και ο Lula, θέλουν επίσης να αναζωογονήσουν τον τομέα κατασκευής πλοίων και να το καταστήσουν ισχυρό, όπως τη δεκαετία του 1970, που ήταν ο δεύτερος πιο μεγάλος στον κόσμο. Με 40.000 εργαζόμενους κατασκεύασε πλοία για πελάτες διεθνώς, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Ελλάδας και των ΗΠΑ, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ναυτιλιακού τμήματος, Sergio Machado.

To τελευταίο μεγάλο πλοίο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στη Βραζιλία ήταν το 1996 και από τα 5.145 μεγάλα πλοία που κατασκευάστηκαν διεθνώς από το 2000 έως το 2004, μόνο 20 – όλα μικρά – κατασκευάστηκαν στη Βραζιλία, συμπλήρωσε ο Machado. Το πρόγραμμα κατασκευής πλοίων έχει επίσης στόχο τον εκσυγχρονισμό του στόλου που έχει μέσο όρο ζωής 16 χρόνια, συμπλήρωσε.

Οι προνομιούχες μετοχές της Petrobras, οι πιο διαπραγματεύσιμες, υποχώρησαν 31 σεντάβος, ποσοστό 1%, στα 31,60 ρεάλ η μία, σημειώνοντας πτώση για τέταρτη φορά μέσα σε πέντε ημέρες.

Η κυβέρνηση δαπάνησε ή δάνεισε 1,5 δισ. ρεάλ (670 εκατ. δολ.) πέρυσι, για να αναζωογονήσει τον κλάδο κατασκευής πλοίων της χώρας.

Σήμερα η Petrobras άνοιξε τον διαγωνισμό για 10 τάνκερ Suezmax, πέντε Africamax, τέσσερα Panamax, τέσσερα μεταφοράς καυσίμων και τρία τάνκερ φυσικού αερίου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα