Γιατί επενδυτικά funds πωλούν συμμετοχές στα δεξαμενόπλοια

Χρηματιστήρια: Η θετική πορεία της αγοράς επιτρέπει στους μετόχους να ρευστοποιήσουν τα κέρδη τους
Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015 08:45
EPA/WILLIAM S. STEVENS/HO

Την προηγούμενη εβδομάδα το επενδυτικό fund Apollo Management πούλησε το μερίδιο (5,2%) που διατηρούσε στην Teekay Tankers, ενώ το Greenbriar Equity Group πούλησε το μισό του ποσοστού που κατείχε στην Ardmore Shipping.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου 
http://[email protected]

Η πολύ καλή πορεία της αγοράς των δεξαμενοπλοίων οδηγεί τα επενδυτικά funds στην απόφαση να πωλούν συμμετοχές τους σε ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενοπλοίων με στόχο την αποκόμιση κερδών. Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, δημιουργούν προβληματισμό σε σχέση με το κατά πόσο η ναυλαγορά υγρού φορτίου θα συνεχίσει την ανοδική της κίνηση.

Οταν μάλιστα εκτός από τα fund, από τον κλάδο αποεπενδύει και ο κ. Πήτερ Λιβανός, οι προβληματισμοί είναι ακόμη περισσότεροι, καθώς πολλοί αναρωτιούνται «τι βλέπει» ο Ελληνας μεγαλοεφοπλιστής που δεν το βλέπουν αυτοί. Σημειώνεται ότι ο κ. Λιβανός προχώρησε πριν από λίγες ημέρες στην πώληση 9 εκατ. μετοχών της εισηγμένης στο Nyse και στο Euronext ναυτιλιακής εταιρείας δεξαμενοπλοίων Euronav, με αποτέλεσμα το μερίδιό του στην εταιρεία να μειωθεί στο 2,46%.

Την προηγούμενη εβδομάδα, επίσης, το επενδυτικό fund Apollo Management πούλησε το μερίδιό του (5,2%) στην Teekay Tankers, ενώ το Greenbriar Equity Group πούλησε το μισό του ποσοστού που κατείχε στην Ardmore Shipping. Ενα σαφές συμπέρασμα έπειτα από μια τέτοια πλημμυρίδα κινήσεων είναι ότι οι επενδυτές πιστεύουν ότι η αγορά δεξαμενοπλοίων έχει ολοκληρώσει ήδη έναν ανοδικό κύκλο και οποιαδήποτε περαιτέρω άνοδος είναι περιορισμένη, αναφέρει το Tradewinds.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, ωστόσο, υπάρχει κι άλλη μια πειστική εξήγηση αυτών των κινήσεων, καθώς χαρακτηρίζονται ως μία απόφαση των διαχειριστών των χαρτοφυλακίων στο πλαίσιο μιας πάγιας πολιτικής που ακολουθούν να καρπωθούν κάποιες αποδόσεις της αγοράς των δεξαμενοπλοίων και όχι επειδή εκτιμούν ότι θα υπάρξει άμεσα πτώση της αγοράς.

Οι ίδιοι αναλυτές αναφέρουν ότι τα δυο επενδυτικά funds Greenbriar και Apollo προχώρησαν στις πωλήσεις στο πλαίσιο της επενδυτικής τους στρατηγικής και της ενίσχυσης των κερδών τριμήνου. Σε ό,τι αφορά την απόφαση του κ. Λιβανού να πουλήσει ένα μέρος των μετοχών του στη Euronav οφείλεται στην απόφασή του να ενισχύει τα επενδυτικά του σχέδια σε άλλες ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχει, στην GasLog -που δραστηριοποιείται στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αέριου και είναι σε ανάπτυξη- και στην DryLog, όπως αναφέρει στο Tradewinds ο αναλυτής της Morgan Stanley Φώτης Γιανακούλιας.

Τα τελευταία δεδομένα της αγοράς πετρελαίου, ωστόσο, δείχνουν ότι η αγορά δεξαμενοπλοίων θα εξακολουθήσει να παρουσιάζει μία ισχυρή εικόνα. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η υπερπροσφορά πετρελαίου θα συνεχισθεί μέχρι το 2020 με τη ζήτηση να αυξάνεται μόλις 1% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, η τιμή του πετρελαίου δεν πρόκειται να επιστρέψει στα 80 δολάρια πριν από το 2020, με αποτέλεσμα στο ορατό μέλλον οι τιμές να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, διατηρώντας ισχυρή και τη ζήτηση των δεξαμενοπλοίων.

Εταιρικά αποτελέσματα

Στο μεταξύ, πολύ ικανοποιητικά εξελίσσονται τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και του εννεάμηνου των εταιρειών διαχείρισης δεξαμενοπλοίων που είναι εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο.

Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου. Η ΝΜΑ ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2015 έσοδα αυξημένα κατά 8,4 εκατ. δολ., στα 77,7 εκατ. δολ. έναντι 69,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ενώ στο εννεάμηνο τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 44,2 εκατ. δολ. ή 23%, στα 236,7 εκατ. δολ. έναντι 192,5 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2014. Το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά πλοίο ανήλθε στα 22.551 δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2015 έναντι 19.327 δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2014.

Η εταιρεία ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2015 κέρδη ύψους 23,216 εκατ. δολ. έναντι κερδών 1,659 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2014, ενώ στο εννεάμηνο τα κέρδη ανήλθαν στα 69,612 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 13,963 εκατ. δολ. στο εννεάμηνο του 2014. Επίσης, η Overseas Shipholding Group (OSG) ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2015 έσοδα ύψους 233,6 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 33% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 173,4 εκατ. δολ. έναντι 10,6 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2014.

Τέλος, για το τρίτο τρίμηνο του έτους τα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν σε 141,7 εκατ. δολ. από 120,8 εκατ. δολ. πέρυσι, ενώ τα έσοδα μείον τα έξοδα διαχείρισης του στόλου έφτασαν τα 109,89 εκατ. δολ., ποσό που είναι κατά 33,2% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του τρίτου τριμήνου του 2014. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας φέτος είναι στα 40,1 εκατ. δολ., ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2014 ήταν μόλις στα 5,1 εκατ. δολ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα