Προ των πυλών το «κουαρτέτο» για την υλοποίηση του μνημονίου

Εβδομάδα-φωτιά: Αμεσα ξεκινά το πρώτο τεστ και τον Δεκέμβριο ολοκληρώνεται η αξιολόγηση
Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015 08:34
UPD:12:26
EUROKINISSI/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο εκπρόσωπος του ESM Νικολό Τζιαμαριόλι (φωτ. αρχείου). 

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιώργου Παλαιτσάκη
 [email protected]

Αντιμέτωπη με τους επικεφαλής των ελεγκτών του «κουαρτέτου», που αναμένεται να φτάσουν αύριο στην Αθήνα, θα βρεθεί αυτή την εβδομάδα η κυβέρνηση.

Οι επαφές με τους εκπροσώπους των δανειστών θα αφορούν την πορεία υλοποίησης του συνόλου των μέτρων του μνημονίου. Εντός της εβδομάδος, αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις για την εκταμίευση της υπο-δόσης των 2 δισ. ευρώ για την οποία είχαν τεθεί ως προαπαιτούμενα τα μέτρα που ψηφίστηκαν την Παρασκευή.

Αξιωματούχοι των Βρυξελλών τόνιζαν μέσα στο Σαββατοκύριακο ότι το πολυνομοσχέδιο περιείχε μόνο το 30% των συνολικά 48 προαπαιτούμενων μέτρων που έχουν συμφωνηθεί με την Ελλάδα από το τέλος του Σεπτεμβρίου, ενώ εξέφραζαν και τον προβληματισμό τους για το πότε θα είναι έτοιμη και η δευτερεύουσα νομοθεσία που απαιτείται, ώστε τα μέτρα που ψηφίστηκαν να καταστούν λειτουργικά. Με αυτά τα δεδομένα, επανέφεραν το ενδεχόμενο η πρώτη αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του προγράμματος να ξεκινήσει αργότερα απ’ ό,τι αναμενόταν και να γίνει τελικά τον Δεκέμβριο του 2015.

Ειδικότερα, τα επόμενα βήματα μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου θα συζητηθούν στις διαδοχικές επαφές που αναμένεται να υπάρξουν μέσα στην εβδομάδα μετά την άφιξη του «κουαρτέτου» των δανειστών με επίσημη ατζέντα τον συντονισμό δράσεων με τις ελληνικές αρχές. Οι εκπρόσωποι των δανειστών, ο κ. Νέκλαν Κοστέλο (Ε.Ε.), ο κ. Ράσμους Ρίεφερ (ΕΚΤ), ο κ. Νικολό Τζιαμαρόλι (ΕΣΜ) και η κα Ντέλια Βελκουλέσκου (ΔΝΤ), αναμένεται να βρεθούν στην Αθήνα από την Τρίτη με στόχους:

α) Να συντονίσουν τις δράσεις τους με το οικονομικό επιτελείο και να έχουν μια πρώτη απευθείας ενημέρωση από τα τεχνικά κλιμάκια (που βρίσκονται στην Αθήνα εδώ και περίπου 10 ημέρες) για τη δημοσιονομική κατάσταση, αλλά και την ετοιμότητα των ελληνικών υπουργείων να εφαρμόσουν τα 15 μέτρα που ψηφίστηκαν με το πολυνομοσχέδιο και να σχεδιάσουν τα υπόλοιπα 33, τα οποία θα πρέπει να υλοποιηθούν μέσα στον Οκτώβριο με βάση το πρόγραμμα.

β) Να εξετάσουν αν τα μέτρα του τελευταίου πολυνομοσχεδίου είναι εφαρμόσιμα ώστε να δώσουν μια άτυπη έγκριση για την εκταμίευση των 2 δισ. ευρώ από την πρώτη δόση των συνολικά 26 δισ. ευρώ που έχει εγκριθεί από τον Αύγουστο για την Ελλάδα.

γ) Να οριστικοποιήσουν και τα επόμενα μέτρα που θα πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι και τον Νοέμβριο, όπως η ριζική αναμόρφωση του φορολογικού και του ασφαλιστικού συστήματος και η περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς εργασίας, τα οποία θα αποτελέσουν και την πιο κρίσιμη φάση για το νέο μνημόνιο.

Οι επικεφαλής των ελεγκτών του «κουαρτέτου» θα αποχωρήσουν στο τέλος της εβδομάδας και θα περιμένουν μέχρι η Ελλάδα να υλοποιήσει το σύνολο των προαπαιτούμενων ώστε να επιστρέψουν για την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος.

Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί το νομοσχέδιο για τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, τα «κόκκινα» δάνεια και τους όρους με τους οποίους θα συμμετέχουν οι ιδιώτες στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου των τεσσάρων μεγαλύτερων εμπορικών τραπεζών.

Επίσης, θα πρέπει να βρεθούν και να παρουσιαστούν:

α) Τα ισοδύναμα μέτρα που έχει προαναγγείλει η κυβέρνηση ώστε να είναι δυνατή η κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος για τα επικουρικά ταμεία και -αν χρειαστεί- η αύξηση της φορολογίας στα ενοίκια.

β) Ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί η μείωση της δαπάνης για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης κατά 50%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι προκρίνεται ως λύση η σημαντική μείωση των ορίων εισοδήματος και αξίας περιουσίας μέχρι τα οποία προβλέπεται η χορήγηση του επιδόματος.

γ) Οι αλλαγές στο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας οχημάτων, ώστε να γίνει δικαιότερο. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, το φορολογικό βάρος θα πρέπει να μεταφερθεί από τα χαμηλού κυβισμού και τα φθηνά ΙΧ αυτοκίνητα στα υψηλού κυβισμού και στα ακριβά.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα