Αύριο η υπογραφή της συμφωνίας για τον ελληνο-ιταλικό αγωγό φυσικού αερίου

Πέμπτη, 03 Νοεμβρίου 2005 13:27

Αύριο υπογράφεται στο Λέτσε της Ιταλίας η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας για την κατασκευή του ελληνο-ιταλικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, με το οποίο θα συνδεθούν τα συστήματα φυσικού αερίου των δύο χωρών.

Η Συμφωνία θα υπογραφεί από τον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα και τον υπουργό Παραγωγικών Δραστηριοτήτων της Ιταλίας Κλαούντιο Σκαγιόλα. Στην τελετή της υπογραφής θα παραστεί και ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας κ. Μεχμέτ Χιλμί Γκιουλέρ.

Η κατασκευή του ελληνο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου αποτελεί, ουσιαστικά, επέκταση του ελληνο-τουρκικού αγωγού.

Με την υλοποίηση των δύο έργων, η χώρα μας μετατρέπεται σε δίαυλο μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας και την Κεντρική Ασία στις ενεργοβόρες αγορές της δυτικής Ευρώπης. Επισημαίνεται, ότι το έργο αποτελεί έναν από τους 5 άξονες προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Ενέργειας, καθώς η μεταφορά φυσικού αερίου από τις ενεργειακές πηγές της Ανατολής προς την Ευρώπη είναι στρατηγική επιδίωξη της Ε.Ε.

Στην κατασκευή του αγωγού θα συμμετέχουν η ΔΕΠΑ Α.Ε. και η ιταλική εταιρεία ενέργειας EDISON.

Μέσω της Ελλάδας, ο αγωγός προβλέπεται να μεταφέρει 8 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου προς την Ιταλία με δυνατότητα περαιτέρω διεύρυνσης της χωρητικότητάς του. Η διαμετακόμιση του αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα φθάνει στη Νέα Μεσημβρία μέσω του υπάρχοντος ελληνικού δικτύου. Από εκεί θα κατασκευαστεί αγωγός με διάμετρο 36" και μήκος περίπου 300 χλμ., ο οποίος θα μεταφέρει το αέριο στο Σταυρολιμένα.

Ο υποθαλάσσιος αγωγός, μήκους 212 χλμ. και διαμέτρου 32", θα μεταφέρει το αέριο στο Οτράντο της Ιταλίας. Η κατασκευή και η εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου θα γίνει από την εταιρεία Poseidon, που θα ιδρυθεί με ίσα ποσοστά συμμετοχής από τη ΔΕΠΑ και την Edison.

Οι επενδύσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. για την κατασκευή όλου του τμήματος από την Κομοτηνή έως τη Δυτική Θεσπρωτία θα ανέλθουν σε 600 εκατ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό κόστος του υποθαλάσσιου αγωγού, που θα κατασκευάσουν από κοινού η ΔΕΠΑ και η Edison, μέσω της εταιρείας Poseidon εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 300 εκατ. ευρώ.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2009.

Ο αγωγός διασύνδεσης Ελλάδος- Ιταλίας έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει περίπου 8 δισ. κυβικά μέτρα /έτος και θα κατασκευαστεί σε τέσσερις φάσεις:

1η φάση - Μεταφορά 2 δισ. κυβικών μέτρων /έτος στην Ιταλία

Η διαμετακόμιση του αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή (τέλος του αγωγού διασύνδεσης Ελλάδος - Τουρκίας, ITG) και θα φθάνει στη Νέα Μεσημβρία μέσω του υπάρχοντος ελληνικού δικτύου. Από εκεί θα κατασκευαστεί αγωγός 36’’, μήκους περίπου 300 χλμ., που θα μεταφέρει το αέριο από τη Νέα Μεσημβρία στο Σταυρολιμένα.

Για την όδευση του υποθαλάσσιου αγωγού, μήκους 212 χλμ. , διαμέτρου 32’’ που θα μεταφέρει το αέριο στο Οτράντο της Ιταλίας, υπάρχουν 2 εναλλακτικές οδεύσεις με τον αγωγό να περνά είτε νότια της νήσου Κέρκυρας είτε βόρεια από αυτήν.

Παράλληλα, σε αυτή τη φάση θα κατασκευαστούν οι σταθμοί συμπίεσης στα Ελληνοτουρκικά σύνορα και στο Σταυρολιμένα.

2η φάση - Μεταφορά 4 δισ. κυβικών μέτρων /έτος στην Ιταλία

Προβλέπεται διπλασιασμός της χωρητικότητας του αγωγού Κομοτηνής - Καρπερής, με τοποθέτηση παράλληλου αγωγού μήκους 215km με εξωτερική διάμετρο 36’’.

3η φάση - Μεταφορά 6 δισ. κυβικών μέτρων /έτος στην Ιταλία,

Προβλέπεται διπλασιασμός της χωρητικότητας του αγωγού Καρπερής - Νέας Μεσημβρίας, με τοποθέτηση παράλληλου αγωγού μήκους 70 χλμ. με εξωτερική διάμετρο 36’’, καθώς και αναβάθμιση των σταθμών συμπίεσης.

4η φάση - Μεταφορά 8 δισ. κυβικών μέτρων/έτος στην Ιταλία

Κατασκευή νέου σταθμού συμπίεσης στην Κομοτηνή και αναβάθμιση των υφισταμένων σταθμών συμπίεσης, όπου αυτό απαιτείται.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα