ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 27% σημείωσαν το πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη της West Japan Railway Co., της εταιρείας με το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιαπωνία, τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, τον Απρίλιο, αποτέλεσμα του κόστους των επιδιορθώσεων και των αποζημιώσεων που κατέβαλε μετά το δυστύχημα.
Τα καθαρά της κέρδη μειώθηκαν στα 29,7 δισ. γιέν (252,3 εκατ. δολ.) ή 14.870,86 γιέν ανά μετοχή το εξάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας. Οι πωλήσεις της εταιρείας γνωστής και ως JR West, αυξήθηκαν 1,1%, φθάνοντας στα 608 δισ. γιέν.
Τα καθαρά κέρδη της JR West ενδέχεται να μειωθούν στο σύνολο της χρήσης που λήγει τον Μάρτιο του 2006, στα 48,5 δισ. γιέν, καθώς οι επιβάτες αποθαρρύνθηκαν μετά το τραγικό δυστύχημα τον Απρίλιο, που κόστισε τη ζωή σε 107 ανθρώπους και τον τραυματισμό πλέον των 500 επιβατών. Η εταιρεία, που εδρεύει στην Οσάκα, εμφάνισε κόστος 3,4 δισ. γιέν για τα έξοδα νοσοκομείου και τα έξοδα κηδείας.
Το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν καθώς περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποίησαν τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων της JR West για να επισκεφθούν την World Expo, η οποία έληξε στις 15 Σεπτεμβρίου, μετά από 185 ημέρες.
Οι μετοχές της JR West υποχωρούσαν 3,4% φθάνοντας στα 424.000 γιέν η μία στο Τόκυο, πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της. Συνολικά φέτος, έχουν σημειώσει αύξηση σε ποσοστό 2,4%, υστερώντας του δείκτη Topix, ο οποίος σημείωσε την ίδια χρονική περίοδο άνοδο 30%.