Εξήντα μελέτες νέων δημοσίων έργων

Τετάρτη, 09 Νοεμβρίου 2005 18:01

Το ΥΠΕΧΩΔΕ ενέταξε στην αναθεώρηση του Γ' ΚΠΣ ποσό 150 εκατομμυρίων ευρώ, για μελέτες. Ο προγραμματισμός του Υπουργείου αφορά σε 60 μελέτες νέων έργων, οι οποίες θα συγχρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ «Οδικοί Aξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη».

«Προγραμματίσαμε και προχωρούμε στο πρώτο και καθοριστικό βήμα για τη συγκροτημένη και έγκαιρη προετοιμασία της επόμενης γενιάς Δημόσιων Έργων, με την κατάρτιση των αναγκαίων μελετών», δήλωσε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

«Για πρώτη φορά στην Ελλάδα σχεδιάζεται και προωθείται ένα τόσο μεγάλο ενιαίο πρόγραμμα μελετών. Πρόκειται για 60 μελέτες οδικών, λιμενικών και έργων Μετρό, με τις οποίες θα ωριμάσουν έργα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ συνολικού προϋπολογισμού τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ, τα οποία έχουν ιεραρχηθεί ως έργα προτεραιότητας. Τα έργα αυτά αναφέρονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο εθνικό δίκτυο μεταφορών και στις μεταξύ τους διασυνδέσεις.

Οι μελέτες αυτές θα έχουν την πληρότητα που επιβάλλει ο νέος νόμος 3316/05. Με την υλοποίησή τους, τα συγκεκριμένα έργα θα είναι εγκαίρως έτοιμα προς δημοπράτηση και υλοποίηση κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2007-2013, βάσει των σχετικών κατευθυντηρίων γραμμών...

Οι προτεινόμενες μελέτες θα προετοιμάσουν έργα, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και τη συνοχή των Περιφερειών της χώρας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών, σε όλη την Ελλάδα, και την ενίσχυση της γεωπολιτικής σημασίας της χώρας. Ταυτόχρονα, βέβαια, θα συμβάλλον και στην αύξηση της παραγωγικότητας των επενδύσεων και του κεφαλαίου και την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης. Μακροπρόθεσμα, δηλαδή, τα έργα αυτά θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την πορεία της προς την πραγματική σύγκλιση».

Συγκεκριμένα, με την υλοποίηση των έργων αυτών την περίοδο 2007-2013, αναμένεται:

1. Να ολοκληρωθούν οι διασυνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τους βόρειους γείτονες της χώρας, αλλά και με τη μακεδονική ενδοχώρα και να κατασκευαστεί η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (συνολικά 106 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων).

2. Να κατασκευαστεί και βελτιωθεί μεγάλο μέρος του ΠΑΘΕ, δηλαδή του κύριου εθνικού οδικού άξονα της χώρας (συνολικά 214 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων).

3. Να κατασκευαστούν και αναβαθμιστούν σημαντικά τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου στην παραμερισμένη παλαιότερα ελληνική περιφέρεια (800 και πλέον χιλιόμετρα).

4. Να επεκταθούν και βελτιωθούν οι λιμενικές και κτιριακές εγκαταστάσεις 7 μεγάλων λιμένων της χώρας.

5. Να ολοκληρωθούν κρίσιμες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας (προς Πειραιά-Ζέα, Πανεπιστήμιο, Γαλάτσι, Φάρο, Μαρούσι και Ελαιώνα) και του Μετρό της Θεσσαλονίκης (προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα