Το 58ο Ράλι Ακρόπολις έριξε αυλαία και σίγουρα αποζημίωσε όσους το παρακολούθησαν. Ο ελληνικός αγώνας που αποτελεί τον έκτο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά τον τίτλο του ότι πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά ράλι του θεσμού.
Θριαμβεύτρια από την Ελλάδα έφυγε στο τέλος η Citroen καθώς πέτυχε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα το 1-2 με τους Λόεμπ και Χίρβονεν να κερδίζουν τις δύο πρώτες θέσεις. Αυτή ήταν η τέταρτη φετινή πρωτιά, η 71η στην καριέρα του και η πρώτη στο ράλι Ακρόπολις μετά το 2008, για τον Γάλλο οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή που απομακρύνεται πλέον στην τελική βαθμολογία, φτάνοντας τους 119 βαθμούς. Ο Λόεμπ ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο φετινό Ακρόπολις αφού υπερίσχυσε και στην Power Stage, φεύγοντας από την Ελλάδα με το απόλυτο των βαθμών (28).
«Το Ράλι ήταν μεγάλο και δύσκολο. Είχαμε τύχη το πρωί και έπρεπε να παλέψουμε. Προσπαθώ να κρατώ το ρυθμό μου και να προφυλάσσω αυτοκίνητο και ελαστικά. Ο Mίκο, ο Πέτερ και ο Γιάρι-Μάτι έκαναν πολύ καλό αγώνα», δήλωσε ο Σεμπάστιαν Λόεμπ.
Το φετινό σκηνικό στο Ακρόπολις τα είχε όλα! Βροχή, λάσπη, γλίστρημα, θέαμα, σασπένς, μονομαχίες, πολλές ατυχίες και αιφνίδιες εγκαταλείψεις. Ο,τι δηλαδή χρειάζεται ένας αγώνας για να είναι συναρπαστικός από την αρχή ως το τέλος. Εντάξει, όχι ακριβώς το τέλος αλλά σίγουρα μέχρι την αρχή της τελευταίας ημέρας όπου η μονομαχία Σόλμπεργκ – Λόεμπ ήταν έτοιμη να ξεκινήσει για τα καλά! Κι εκεί μπήκε στη μέση το απρόοπτο, εκείνο δηλαδή που δε μπορεί να προβλέψει κανείς για να φέρει τα πάνω-κάτω στον αγώνα και να στερήσει από τους φίλους του πρωταθλήματος μία μάχη των δύο οδηγών, μία μάχη από τα παλιά.
Η μονομαχία Σόλμπεργκ-Λόεμπ τελικά δεν έγινε ποτέ καθώς με το «καλημέρα» της σημερινής τελευταίας ημέρας, στην 18η ειδική, «Αγιοι Θεόδωροι 1», ο Σόλμπεργκ κατέστρεψε τον πίσω αριστερό τροχό του Fiesta WRC, χτύπησε σε ένα δέντρο και εγκατέλειψε. Ετσι άδοξα τελείωσε και όποια προσπάθεια του Νορβηγού οδηγού να φτάσει στη νίκη που θα ήταν η πρώτη του με την ομάδα της Ford. Και να φανταστεί κανείς ότι χθες είχε υπερβάλλει ευατώ αφού κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λόεμπ μέσα στις τρεις ειδικές διαδρομές και να τελειώσει την ημέρα έχοντας μόλις 10,2 δευτ. χρονική απόσταση από τον Γάλλο οδηγό που ένιωθε την ασφυκτική του πίεση.
Από την άλλη πλευρά, η Ford είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στον Σόλμπεργκ καθώς ο Λάτβαλα από χθες είχε βγει εκτός παιχνιδιού. Μέχρι το δεύτερο πέρασμα από την «Κλένια-Μυκήνες» ο Φινλανδός είχε φρενήρη ρυθμό και διεκδικούσε τη νίκη από τον Λόεμπ. Στη συγκεκριμένη ειδική όμως είχε ένα κλατάρισμα και καθυστέρησε περισσότερα από 3,30 λεπτά, χάνοντας έτσι τη δεύτερη θέση στη γενική κατάταξη που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή και συνάμα όποια ελπίδα για νίκη.
Ετσι, η Ford ήλπιζε σε ένα καλό αποτέλεσμα από τον Σόλμπεργκ, αλλά και ο Νορβηγός ήταν άτυχος, γεγονός που αποδεικνύει ότι η Αγγλική ομάδα φεύγει από την Ελλάδα απογοητευμένη διότι έφτασε κοντά στη νίκη, αλλά δεν τα κατάφερε.
Στον αντίποδα, ο Λόεμπ μετά και τη σημερινή πρωϊνή εγκατάλειψη του Σόλμπεργκ ακολούθησε σταθερό ρυθμό, χωρίς να πάρει ρίσκο αφού η διαφορά που ήδη είχε από τον δεύτερο πλέον Χίρβονεν, του είχε εξασφαλίσει τη νίκη. Ακόμη κι ένα κλατάρισμα στην 20ή ΕΔ δεν τον ανησύχησε διόλου.
Ο Μίκο Χίρβονεν μάλλον εξεπλάγη από τη δεύτερη θέση στον αγώνα. Ο Φινλανδός δε φάνηκε να έχει ρυθμό ή τουλάχιστον απόδοση ανάλογη των απαιτήσεων του αγώνα. Θα έλεγε κανείς ότι τη θέση την οφείλει περισσότερο στην ατυχία των δύο Ford, των Λάτβαλα και Σόλμπεργκ. «Ο ρυθμός μου δεν ήταν καλός αυτό το σαββατοκύριακο. Πρέπει να μάθουμε από αυτό το ράλι. Το αποτέλεσμα ήταν σπουδαίο για την ομάδα», δήλωσε ο Φινλανδός μετά το τέλος της Power Stage. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Χίρβονεν πλέον πέρασε στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης έχοντας 89 βαθμούς.
Την έκπληξη για το αποτελέσμα του Χίρβονεν, διαδέχεται η απογοήτευση του Λάτβαλα. Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα σκόπευε, αφού ήθελε να συνδέσει την επιστροφή του στην ενεργό δράση με μία νίκη. Μία νίκη σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό αγώνα, όπως το Ακρόπολις, όπου η επικράτηση εδώ έχει μία ιδιαίτερη αίγλη. Αν και δεν τα κατάφερε, τουλάχιστον έφυγε με τη λιγότερη δυνατή ζημιά για αυτόν και τη Ford, διότι πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της τρίτης θέσης στον αγώνα. Σημαντική συγκομιδή αν σκεφτεί κανείς ότι πριν το ράλι βρισκόταν μόλις στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας 28 βαθμούς. Η χρονιά πάντως συνεχίζει να μην είναι και τόσο τυχερή για εκείνον που έχει να γευτεί τη χαρά της νίκης από τη Σουηδία. Η αλήθεια είναι ωστόσο ότι το Ακρόπολις δεν είναι τόσο τυχερό για τον Φινλανδό που φέτος είχε ένα déjà vu του περυσινού αγώνα.
«Πρέπει να είμαι ευχαριστημένος, γιατί είμαι στο πόντιουμ. Αλλά είμαι απογοητευμένος ακόμα, γιατί θα μπορούσα να είχα νικήσει. Στην Power Stage νόμιζα ότι οδήγησα καλά, αλλά ο Loeb ήταν ταχύτερος. Δεν είναι η ταχύτητα το πρόβλημα απέναντι στον Loeb, αλλά, όταν πλησιάζουμε, φαίνεται ικανός να αναλύει την κατάσταση και να πιέζει πολύ, χωρίς λάθη. Είναι πολύ έξυπνος. Σ' αυτό το σημείο πρέπει να βελτιωθώ», δήλωσε ο Λάτβαλα μετά το τέλος του αγώνα.
Ο Μαντς Οστμπεργκ δεν κατάφερε να ξαναβρεθεί στο βάθρο των νικητών, όπως ήθελε. Ο Νορβηγός οδηγός της Adapta αντιμετώπισε προβλήματα τόσο την Παρασκευή όσο και το πρώτο μισό της χθεσινής ημέρας. Στη συνέχεια, όμως, ανέβασε ρυθμό και παράλληλα εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη (χθες) του Νόβικοφ για να εδραιωθεί τελικά στην τέταρτη θέση της γενικής. Σήμερα μάλιστα απαλλαγμένος από το άγχος είχε μερικά πολύ καλά περάσματα. Με την εγκατάλειψη του Σόλμπεργκ ο Οστμπεργκ πέρασε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης πλέον με 80 βαθμούς και έχει την καλύτερη συγκομιδή για τη Ford αν και δεν ανήκει στην εργοστασιακή ομάδα, αλλά στην Adapta.
Ο Μάρτιν Πρόκοπ κατάφερε τελικά να φύγει από την Ελλάδα με τους βαθμούς της έκτης θέσης μετά από ένα βασανιστικό και απαιτητικό τετραήμερο για τον Τσέχο οδηγό. Ο Τιερί Νουβίλ δεν έμεινε παραπονούμενος κι αυτός από τα προβλήματα αν και οδήγησε τις πρώτες ημέρες αρκετά συντηρητικά. Χθες ωστόσο ήταν πιο επιθετικός και μπόρεσε να ολοκληρώσει τον αγώνα έκτος.
Ο Σεμπαστιέν Οζιέ σε έναν αθόρυβο αγώνα πού είχε μερικά σκαμπανεβάσματα, βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα και ανέβηκε έβδομος, έχοντας πίσω του τον Γιατζί αλ Ραζί που κέρδισε τους πρώτους βαθμούς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο Οτ Τανάκ αλλιώς υπολόγιζε το Ακρόπολις και αλλιώς τελικά εξελίχθηκαν τα πράγματα. Ξεκίνησε δυναμικά, αλλά είχε μία έξοδο στην έβδομη ειδική διαδρομή του αγώνα που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Ξαναμπήκε υπό τους κανονισμούς του Super rally και πλασαρίστηκε τελικά στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Aμπντουλαζίζ Aλκουγάρι από το Κατάρ ολοκλήρωσε τον αγώνα στην δέκατη θέση, καλύτερη μέχρι στιγμής.
Από τους άτυχους του αγώνα, πέραν του Σόλμπεργκ, ήταν ο Ευγκένι Νόβικοφ που έμεινε χθες από αντλία νερού στην 13η ΕΔ (Ζήρια 1) ενώ ήταν πέμπτος. Επίσης ο Νάσερ Αλ Ατίγια που δεν κατάφερε να σηκώσει κεφάλι από τις πολλές κακοτυχίες και τα προβλήματα καθόλη την διάρκεια του τετραημέρου. Μέσα σε αυτούς που άξιζαν τον τερματισμό ήταν και ο Αντρέας Μίκελσεν με το Skoda Fabia S2000, ο οποίος ήταν μέσα στην πρώτη δεκάδα, αλλά ατύχησε στην πρώτη σημερινή ειδική.
Το Ακρόπολις ταλαιπώρησε αρκετά τα Mini WRC που εγκατέλειψαν κατά την διάρκεια του αγώνα για να επιστρέψουν υπό τους κανονισμούς super rally για να τερματίσουν τελικά στην 11η θέση ο Αρμίντο Αραούχο και 17η ο Πάολο Νόμπρε, αντίστοιχα. Τα λόγια του τελευταίου είναι χαρακτηριστική απόδειξη της ταλαιπωρίας που πέρασε όλο το τετραήμερο: «Εδώ είναι το Ράλι των Θεών. Τους ευχαριστώ γιατί μου θύμισαν πώς είναι να τερματίζεις».
Στην κατηγορία PWRC ο Νίκολας Φουκς ήταν ο μεγάλος άτυχος καθώς στην 21η ειδική καταστράφηκε η πίσω ανάρτηση του Impreza και έχασε πολύ χρόνο. Προσπάθησε να την επισκευάσει αλλά η ζημιά ήταν πολύ μεγάλη και δεν κατέστη δυνατόν. Ετσι έχασε την πρώτη θέση και η νίκη πήγε στον Γκορμπάν που σημείωσε την πρώτη του επιτυχία στην κατηγορία.
Αποτελέσματα αγώνα
1. Σ. Λεμπ Citroen 4:42:03.3
2. Μ. Χιρβόνεν Citroen +0:40
3. Γ-Μ. Λάτβαλα Ford +3:04.8
4. Μ. Όστμπεργκ Adapta Ford +6:16.4
5. Μ. Πρόκοπ Czech Ford +7:46.5
6. Τ. Νουβίλ Citroen Junior +9:41.4
7. Σ. Οζιέ Skoda Fabia S 2000 +12:59.9
8. Γ. Αλ Ράτζι Ford Fiesta S 2000 +20:12.2
9. Ο. Tανάκ M-Sport Ford WRT Fiesta +23:18.9
10. Α. Αλκουάρι Seashore Qatar WRT MINI +28:40.5
Βαθμολογία οδηγών
1. Σεμπαστιάν Λεμπ 119
2. Μίκο Χίρβονεν 89
3. Μαντς Όστμπεργκ 80
4. Πίτερ Σόλμπεργκ 73
5. Γιάρι Μάτι Λάτβαλα 45
6. Εβγκένι Νόβικοφ 43
7. Μάρτιν Πρόκοπ 36
8. Νασέρ Αλ Ατίγια 23
9. Τιερί Νουβίλ 22
10. Σεμπαστιέν Οζιέ 22
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]