Από την έντυπη έκδοση
Tου Γιώργου Κούρου
[email protected]
Κάποια στιγμή το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης -έστω για πρώτη και μοναδική φορά- ας μας λυπηθεί. Δεν γίνεται όλα τα φορολογικά μέτρα που λαμβάνονται κατ’ επιταγή των δανειστών και με στόχο την υλοποίηση του μνημονίου ΙΙΙ να έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα.
Προσπάθησαν να μας πείσουν ότι η αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης θα πλήξει μόνο τους «πλούσιους», που βγάζουν πάνω από 30.000 ευρώ σε ετήσια βάση, η αύξηση της προκαταβολής φόρου που θα φτάσει στη διετία το 100%, αλλά και οι αυξήσεις της φορολογίας για μισθωτούς, συνταξιούχους, ιδιοκτήτες ακινήτων και αγρότες είναι για το… καλό μας.
Ω του θαύματος, οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας του 2016 «βαφτίστηκαν» μειώσεις, γιατί όντως πληρώνουν λιγότερα οι κάτοχοι Ι.Χ. άνω της 10ετίας. Κουβέντα όμως για την «κοροϊδία» του κράτους. Πριν από λίγα χρόνια είχε στρέψει τους πάντες στο να αγοράζουν μεγάλου κυβισμού Ι.Χ., αλλά μετά ήρθε και τους κατηγόρησε ότι ανήκουν στους «κατέχοντες» κι επομένως πρέπει να καταβάλλουν φόρους πολυτελείας κι άλλα χαράτσια, για να εξιλεωθούν για την «αμαρτία» τους.
Ακόμη πιο πρόσφατα, με την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μόνο bonus δεν έδινε σε όποιον αγόραζε Ι.Χ. νέας τεχνολογίας, που να εκπέμπει μάλιστα χαμηλούς ρύπους.
Ηρθε πρόσφατα όμως και κατηγόρησε κι αυτούς ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον και άρα… πληρώστε.
Η «τρέλα» όμως δεν έχει τέλος. Ερχονται τώρα και λένε ότι θα αυξηθούν οι ΕΦΚ στα καύσιμα, ώστε να πληρώνουν ακόμη περισσότερα όσοι έχουν μεγάλου κυβισμού, αλλά και όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους αποκλειστικά το Ι.Χ. τους.
Η λογική του «παραλόγου» δηλαδή: και πληρώνεις ούτως ή άλλως πολλά για τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο και θα πρέπει να πληρώσεις ακόμη περισσότερα για να τιμωρηθείς επειδή το κινείς. Λες κι έχουμε πρότυπο συγκοινωνιακό δίκτυο και δεν το έχουμε καταλάβει.
Αλλά μάλλον το κάνουν για να μειωθούν ακόμη περισσότερο οι μετακινήσεις, να μείνουν περισσότερα Ι.Χ. σε ακινησία, για να αποφεύγονται οι φθορές και τα σέρβις.
Βέβαια, όπως διευκρίνισε και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, που αποκάλυψε τις σκέψεις για τις νέες αυξήσεις στους ΕΦΚ στα καύσιμα, δεν θα υπάρξουν αλλαγές για τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Προφανώς γιατί θα μειωθούν και λίγο τα τέλη κυκλοφορίας, άρα… ίσα βάρκα ίσα νερά. Το μόνο που δεν μας εξηγεί όμως το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι ότι αφού κανένα μέτρο που παίρνει δεν φέρνει πρόσθετα έσοδα στα ταμεία του κράτους, τότε γιατί όλη αυτή η φασαρία και κάθε τρεις και λίγο αναστατώνουν όλους τους πολίτες;