Google Helpouts: Συμβουλές ειδικών επί παντός επιστητού μέσω βίντεο

Παροχή συμβουλών επί πληρωμή από ειδικούς μέσω βίντεο
Τρίτη, 05 Νοεμβρίου 2013 11:01
UPD:11:01
REUTERS/MIKE BLAKE
A- A A+

Μία υπηρεσία η οποία δίνει στους καταναλωτές/ χρήστες τη δυνατότητα να έχουν ζωντανές συζητήσεις μέσω βίντεο με ειδικούς οι οποίοι μπορούν να παρέχουν συμβουλές…για τα πάντα, παρουσίασε η Google.

Στο πλαίσιο της υπηρεσίας, υπό το όνομα Google Helpouts, εντάσσονται περίπου 1.000 συνεργάτες πάνω σε θέματα μόδας, fitness, υπολογιστών και διάφορων άλλων θεμάτων, που είναι διαθέσιμοι για ζωντανές, πρόσωπο με πρόσωπο συζητήσεις επί πληρωμής. Οι συνομιλίες μπορούν να έχουν διάρκεια από μερικά λεπτά μέχρι ώρες, αναλόγως με το θέμα, και η τιμή ορίζεται από τον κάθε «σύμβουλο».

Επέκταση των υπηρεσιών αναζήτησης

Η εν λόγω υπηρεσία αποτελεί επέκταση των παραδοσιακών υπηρεσιών αναζήτησης της εταιρείας, η οποία αποτέλεσε και το θεμέλιο της «αυτοκρατορίας» της Google, απαντώντας στα ερωτήματα των χρηστών και κατευθύνοντάς τους στις κατάλληλες ιστοσελίδες. Με αυτό τον τρόπο η Google φαίνεται να αντιδρά στην αυξανόμενη τάση στροφής προς τα social media που παρουσιάζουν πολλοί χρήστες, οι οποίοι κάνουν τις ερωτήσεις τους εκεί, περιμένοντας προτάσεις και συμβουλές από τους φίλους και τους γνωστούς τους, αλλά και στη διάδοση των βίντεο βοήθειας/ συμβουλών πάνω σε ο,τιδήποτε, που μπορεί να βρει κανείς στo YouTube.  

Σύμφωνα με τον Ούντι Μάνμπερ, αντιπρόεδρος του τμήματος μηχανικών της Google, το μεγαλύτερο τμήμα των χρήσιμων πληροφοριών που υπάρχουν στον κόσμο βρίσκεται «ακόμα μέσα σε κεφάλια ανθρώπων», και το Helpouts «ανοίγει την πύλη προς αυτές τις πληροφορίες».

Κατά τον Μάνμπερ, η Google θα επιτηρεί αρχικά στενά το Helpouts, για να προσδιοριστεί ποιες υπηρεσίες μπορούν να προσφερθούν μέσω αυτού και για να προληφθεί η χρήση του για πορνογραφικούς σκοπούς, Επίσης, σε περιπτώσεις παροχής ιατρικών συμβουλών, η εταιρεία θα ασκεί ελέγχους για να εξασφαλίζεται ότι οι σύμβουλοι θα έχουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, πέρα από μεμονωμένους ειδικούς, μεγάλες αμερικανικές εταιρείες, όπως η Sephora (καλλυντικά), η Weight Watchers (προϊόντα διαίτης) κ.α θα παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες μέσω του Helpouts. Η Google θα λαμβάνει το 20% των εσόδων των παρόχων συμβουλευτικών υπηρεσιών, αν και αρχικά αυτό δεν ισχύει για την κατηγορία της Υγείας.

Μέχρι τώρα, η εταιρεία διατηρεί πολιτική «invitation only» όσον αφορά στις εταιρείες που έχουν «προσκληθεί» να συμμετάσχουν στην υπηρεσία, όπως αναφέρει το Mashable.

Συνεργασία/ προώθηση με άλλες υπηρεσίες της εταιρείας

Η νέα υπηρεσία λειτουργεί με τρόπο ο οποίος προωθεί άλλα προϊόντα της εταιρείας: το video conferencing γίνεται μέσω του Google Hangouts, οι σύμβουλοι/ ειδικοί εντοπίζονται μέσω του Google search και οι πληρωμές γίνονται μόνο μέσω του Google Wallet. Επίσης, ο χρήστης πρέπει να έχει λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο της εταιρείας, Google +.

Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της ασφάλειας του χρήστη, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τερματίσει άμεσα μία συνομιλία και να προβεί σε αναφορά ενός συμβούλου/ παρόχου ο οποίος έχει προβεί σε παρενόχληση ή ανάρμοστη συμπεριφορά. Γενικότερα, οι χρήστες ενθαρρύνονται να αφήσουν σχόλια μετά το τέλος μίας συνομιλίας, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την «ρύθμιση» της εν λόγω αγοράς σε μεγάλο βαθμό μέσω των reviews των χρηστών. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει κανείς ραντεβού με έναν ειδικό: εάν αυτός καθυστερήσει πέντε λεπτά, ή ισχυριστεί ότι είναι διαθέσιμος, αλλά δεν συνδεθεί, τότε η συνομιλία/ συνεδρία θα είναι δωρεάν. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ο χρήστης να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων του εάν δεν είναι ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες.

To Google Helpouts είναι διαθέσιμο για τους χρήστες συσκευών με Android στο Google Play, ενώ αναμένεται κάποια στιγμή και μία έκδοση για iOS.   

Σε παρεμφερές πλαίσιο κινείται και η υπηρεσία που παρουσίασε πρόσφατα η Amazon στο Kindle Fire HDX, με το «Mayday Button»: το κουμπί το οποίο εμφανίζει στην οθόνη του tablet, μέσω ζωντανής βίντεο σύνδεσης, έναν υπάλληλο του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας, ο οποίος αναλαμβάνει να λύσει το εκάστοτε πρόβλημα του χρήστη.

Προτεινόμενα για εσάς