Νέος αλγόριθμος αναζήτησης και 15α «γενέθλια» για την Google

To Hummingbird βρίσκεται πλέον στην «καρδιά» της δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης
Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2013 22:12
UPD:27/09/2013 11:47
REUTERS/STEPHEN LAM

Ο Αμίτ Σίνγκαλ μιλά για το αποκαλούμενο Hummingbird (κολιμπρί), την «καρδιά» της κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης στο Ίντερνετ.

A- A A+

Τον αλγόριθμο αναζήτησής της ανανέωσε η Google, με στόχο να δώσει στη search engine της τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στα όλο και πιο σύνθετα ερωτήματα τα οποία θέτουν οι χρήστες του Ίντερνετ.

Το αποκαλούμενο Hummingbird (κολιμπρί) αποτελεί πλέον την «καρδιά» της κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης στο Ίντερνετ, με τον Αμίτ Σίνγκαλ, αντιπρόεδρο του τμήματος μηχανών αναζήτησης, να δηλώνει - από το γκαράζ στο Μένλο Παρκ όπου «γεννήθηκε» η εταιρεία - σε δημοσιογράφους την Πέμπτη  ότι η Google λάνσαρε τον νέο αλγόριθμο πριν από έναν μήνα, και τώρα πλέον επηρεάζει το 90% των αναζητήσεων μέσω του Google σε όλο τον κόσμο.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, η εταιρεία προσπαθεί να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εξέλιξης του Ίντερνετ: οι αναζητήσεις γίνονται όλο και πιο σύνθετες και τα παραδοσιακά Boolean συστήματα (βασιζόμενα σε λέξεις –κλειδιά)  χάνουν την αποτελεσματικότητά τους, καθώς πρέπει πλέον να λαμβάνουν υπόψιν και έννοιες πέρα από λέξεις.

Κατά τον Σίνγκαλ, το Hummingbird αποτελεί την προσπάθεια της εταιρείας να συνδέσει το νόημα των αναζητήσεων με αυτό των αρχείων στο Ίντερνετ. «Θυμάστε πώς ήταν οι αναζητήσεις το 1998; Καθόσασταν, ανοίγατε τον ογκώδη υπολογιστή σας, ενεργοποιούσατε το θορυβώδες μόντεμ σας, πληκτρολογούσατε μερικές λέξεις κλειδιά και λαμβάνατε δέκα μπλε links προς ιστοσελίδες που είχαν αυτές τις λέξεις» γράφει σε δημοσίευση σε blog. «Ο κόσμος έχει αλλάξει τόσο πολύ από τότε: δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι online, το Web έχει αναπτυχθεί  εντυπωσιακά και τώρα μπορείτε να κάνετε οποιαδήποτε ερώτηση στην πανίσχυρη μικρή συσκευή στην τσέπη σας» συμπληρώνει.

Παράλληλα, η Google γιορτάζει τα 15α «γενέθλιά» της με ένα doodle- πινιάτα στη home page της μηχανής αναζήτησής της, την οποία ο χρήστης μπορεί να χτυπήσει πατώντας το πλήκτρο space, κερδίζοντας πόντους και…γλυκά.

Η εταιρεία τιμά την επέτειο της ίδρυσής της στις 27 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο, αν και στην πραγματικότητα είχε συσταθεί μερικές εβδομάδες νωρίτερα. Πλέον, η έδρα της βρίσκεται στο Mountain View της Καλιφόρνια, σε απόσταση επτά μιλίων από το σπίτι όπου ο Σεργκέι Μπριν και ο Λάρι Πέιτζ έβαλαν τα θεμέλια του σημερινού κολοσσού, νοικιάζοντας το γκαράζ και ένα υπνοδωμάτιο. Η σπιτονοικοκυρά τους ήταν η Σούζαν Βότζικι, που είναι πλέον στέλεχος της εταιρείας και νύφη του Μπριν.

Το σπίτι πωλήθηκε στην Google το 2006, και πλέον διατηρείται ως «μνημείο» στο ταπεινό ξεκίνημα της εταιρείας.

 

Προτεινόμενα για εσάς