Ολάντ: Προβάδισμα στη συντήρηση του κλασικού σιδηροδρομικού δικτύου

Στο νοσοκομείο 14 από τους τραυματίες
Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013 17:06
UPD:17:09
REUTERS/PHILIPPE WOJAZER

«Το πρώτο συμπέρασμα που θα αντλήσουμε είναι να διασφαλίσουμε πως στις επενδύσεις, που θα είναι τόσο σημαντικές στα ερχόμενα χρόνια, θα δοθεί προτεραιότητα στις κλασικές γραμμές», επεσήμανε ο γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ σε τηλεοπτική του συνέντευξη.

A- A A+

Η Γαλλία «θα πρέπει να κάνει πολλά περισσότερα για να συντηρήσει το κλασικό σιδηροδρομικό της δίκτυο», αντί να δίνει προβάδισμα στους συρμούς μεγάλης ταχύτητας, δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας Φρανσουά Ολάντ, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους.

«Το πρώτο συμπέρασμα που θα αντλήσουμε είναι να διασφαλίσουμε πως στις επενδύσεις, που θα είναι τόσο σημαντικές στα ερχόμενα χρόνια, θα δοθεί προτεραιότητα στις κλασικές γραμμές», επεσήμανε ο Ολάντ σε τηλεοπτική του συνέντευξη.

«Αυτό που γνωρίζω έως τώρα είναι πως πρόκειται για μία αστοχία υλικού: αυτή οφείλεται άραγε σε κακή συντήρηση, ή ίσως στην παλαιότητα; Αυτό θα μας αναγκάσει να αντλήσουμε συμπεράσματα», πρόσθεσε.

YOUTUBE/EURONEWSGREEK
Γαλλία: Ένα μεταλλικό άγκιστρο ευθύνεται για τον εκτροχιασμό του τρένου

Με τη βοήθεια ενός μεγάλου γερανού, εργάτες ανυψώνουν το βαγόνι του συρμού που εκτροχιάστηκε έξω από το Παρίσι. Το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο έξι ανθρώπων και τον τραυματισμό τριάντα. Οι αρχές διαπίστωσαν πως η τραγωδία δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, Αντιθέτως, ο οδηγός κατάφερε να αποτρέψει τη σύγκρουση με άλλο τρένο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Οι έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ο εκτροχιασμός προκλήθηκε από τη μετακίνηση ενός μεταλλικού τμήματος στη διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς. Πρόκειται για ένα ατσάλινο άγκιστρο, που συνδέει τις δυο σιδηροτροχιές στις βελόνες της διακλάδωσης, κι όπως φαίνεται είχε μετακινηθεί και βγήκε από τη βάση του.

Ο πρωθυπουργός Ζαν-Μαρκ Ερό έχει ανακοινώσει την «ανανέωση κάποιου αριθμού από τις γραμμές, διατηρώντας τις γραμμές TGV (τρένων μεγάλης ταχύτητας) όπου αυτές κρίνονται αναγκαίες, αλλά όχι παντού».

Μετά το δυστύχημα, στο νοσοκομείο παραμένουν 14 από τους τραυματίες, ενώ έξι από αυτούς είναι σε σοβαρή κατάσταση.

YOUTUBE/EURONEWSGREEK
Γαλλία: Σε εξέλιξη οι έρευνες για τη σιδηροδρομική τραγωδία

Την αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στον εκτροχιασμό του τρένου επιχειρούν να διαπιστώσουν οι γαλλικές αρχές. Σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών Φρεντερίκ Κιβιλιέ, η σιδηροδρομική τραγωδία στο Μπρετινί-σιρ-Όρζ δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Ο υπουργός ανέφερε ότι οι ενέργειες του μηχανοδηγού απέτρεψαν μάλιστα και τη σύγκρουση με άλλο τρένο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Η αστοχία ενός μεταλλικού τμήματος στη διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς ευθύνεται για τον τραγικό εκτροχιασμό συρμού στο Μπρετινί -σιρ-Ορζ εξήγησε το Σάββατο εκπρόσωπος των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF).

Η αμαξοστοιχία Intercity εκτροχιάστηκε στο Μπρετινί-σιρ-Όρζ το απόγευμα της Παρασκευής και φαίνεται πως αιτία ήταν αστοχία του υλικού ενός εξαρτήματος στην αλλαγή των γραμμών.

Όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ΑΜΠΕ, το δυστύχημα επανέφερε στο προσκήνιο την πολεμική που έχει ξεσπάσει από πολλών ετών σχετικά με τη γήρανση του τοπικού δικτύου, των δρομολογίων δηλ. που ενώνουν τις πόλεις μεταξύ τους και τα οποία είναι γνωστά ως αμαξοστοιχίες "Intercities", σε αντίθεση με τη σημασία που έχει δοθεί στα τραίνα μεγάλης ταχύτης TGV.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή