Διάσπαση στο μέτωπο των μεταφορέων, καθώς λίγο μετά την ανακοίνωση της απόφασης για αναστολή των κινητοποιήσεων, μερίδα των ιδιοκτητών ΦΔΧ έκανε λόγο για διαφωνία με τις «μεθοδεύσεις» της ηγεσίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας και δήλωσε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.
Διάσπαση στο μέτωπο των μεταφορέων, καθώς από τη μία μεριά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης Γ. Τζωρτζάτος εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τη συνάντησή του με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και λίγο μετά τα μεσάνυχτα αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η αναστολή των κινητοποιήσεων. Από την άλλη όμως, ο εκπρόσωπος των Διεθνών Μεταφορών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, Γιώργος Πασπάτης, ανακοίνωσε ότι υπήρξε διαφωνία με τις «μεθοδεύσεις» -όπως είπε- της ηγεσίας της Ομοσπονδίας και ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.
Διάσπαση όμως υπάρχει και στα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, καθώς ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των γερανοφόρων οχημάτων Β. Σαχινίδης, που ήταν μέλος της Επιτροπής, διαχώρισε πλήρως τη θέση του.
Σε κάθε περίπτωση, γεγονός είναι ότι τα φορτηγά έχουν αρχίσει από νωρίς το πρωί να φεύγουν από τα μπλόκα, κάτι που είναι φανερό τόσο στην Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης, όσο και στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πειραιά.
Σχεδόν όλα τα βυτιοφόρα έφυγαν από την Ελευσίνα όπου ήταν παρκαρισμένα και από τα ξημερώματα έχουν πιάσει δουλειά, διευκρίνισε σε δηλώσεις του ο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας της Ομοσπονδίας των Βυτιοφόρων Αγγελος Φάλαρης. Ανάλογη εικόνα και με τα γερανοδόρα στο Χαϊδάρι, ενώ μαζικές αποχωρήσεις παρατηρούνται από τα μπλόκα των διοδίων, της Μεταμόρφωσης και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας.
Στη Βόρεια Ελλάδα, άρχισε πριν το μεσημέρι και πάλι η τροφοδοσία της αγοράς. Οι αυτοκινητιστές έχουν αποσύρει όλα τα φορτηγά από τα κομβικά σημεία περιμετρικά από το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και όπως εκτιμούν εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων, η τροφοδοσία της αγοράς θα αποκατασταθεί προς τα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας.
Στις εγκαταστάσεις του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συγκεντρώθηκαν πολλά φορτηγά προκειμένου να «απεγκλωβιστούν» περισσότερα από 4.000 κοντέινερ που έχουν μαζευτεί από την έναρξης των κινητοποιήσεων.
Αναστολή μετά από θυελλώδη συνεδρίαση
Η απόφαση για την αναστολή των κινητοποιήσεων ελήφθη έπειτα από μία θυελλώδη συνεδρίαση των εννέα προέδρων στα κεντρικά γραφεία του κλάδου στην Ομόνοια, που κράτησε πάνω από πέντε ώρες.
Τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης να αποφασίσουν αναστολή των κινητοποιήσεων. Τα δύο πρώτα έχουν σχέση με την τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση, η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε ΙΧ φορτηγά.
Το τρίτο έχει σχέση με τη συνάντηση των μεταφορέων με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς -όπως έλεγαν οι ιδιοκτήτες- ήθελαν να «πάρουν κάτι» για να φύγουν με ψηλά το κεφάλι από τα μπλόκα.
Το τέταρτο στοιχείο είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας και κυρίως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, είχε στραφεί πλέον εναντίον του κλάδου και η κινητοποίηση είχε αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, ενώ οι συνδικαλιστές δεν μπορούσαν να ελέγξουν τα μέλη τους, ορισμένα από τα οποία προέβησαν σε ακραίες ενέργειες με επιθέσεις εναντίον συναδέλφων τους που επέλεξαν να εργαστούν.
Της απόφασης προηγήθηκε ένας μαραθώνιος κινήσεων και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων. Στην καθοριστική συνάντηση ο υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης τούς εξειδίκευσε τα μέτρα βάσει των οποίων θα ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο, θέμα πολύ σημαντικό για τους μεταφορείς, καθώς με τον τρόπο αυτό, όπως λένε οι ίδιοι, θα αντισταθμίσουν ένα μέρος από τις απώλειες που θα έχουν με τον μηδενισμό της αξίας της αδείας των οχημάτων τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι μεταφορείς εντάσσονται σε αναπτυξιακό νόμο.
Εξερχόμενος από τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γιώργος Τζωρτζάτος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά χαμογελαστός, έκανε λόγο για άριστο κλίμα και καλές προθέσεις, σημείωσε ότι οι ουσιαστικές συζητήσεις είναι ολιγόλεπτες και άφησε να εννοηθεί ότι διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο. Από την πλευρά του, ο υπουργός δεν έκανε καμία δήλωση για το αποτέλεσμα της συνάντησης.
Ερωτηθείς σε συνέντευξή του στο ρ/σ Σκάι γιατί δεν έγινε νωρίτερα η συνάντηση των αυτοκινητιστών με τον υπουργό Ανάπτυξης, ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας απάντησε: «Πρέπει να ρωτάτε τους μεταφορείς γιατί δεν μπορούσε να γίνει εδώ και αρκετές μέρες και έπρεπε να ταλαιπωρηθεί η χώρα πριν; Η κυβέρνηση ήταν στη διάθεση των μεταφορέων να συζητήσει σε οποιοδήποτε επίπεδο. Όχι όμως θέματα αλλαγής του νόμου».
Σε ερώτηση εάν αισθάνεται ότι τον υπερέβησαν, ο κ. Ρέππας, ξεκαθάρισε: «Όχι μόνο δεν αισθάνομαι έτσι, αλλά πιστεύω ότι με πολύ αποτελεσματικό τρόπο ο κ. Χρυσοχοΐδης απέδειξε στους μεταφορείς ότι είναι προς το συμφέρον τους να έχουν μια συνεργασία με τα κατά περίπτωση αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να δουλέψουμε μαζί για τον τρόπο με τον οποίο θα προετοιμάσουμε την ένταξή τους στο νέο περιβάλλον, αντί να δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Οι ίδιοι, επέλεξαν να δίνουν μάχες οπισθοφυλακής, αντί να προετοιμάζονται για το αύριο. Το αντιλήφθησαν λοιπόν και νομίζω ότι είναι στάση ευθύνης να αναδιπλωθούν».
naftemporiki.gr