Στην απομάκρυνση μουσικών βίντεο καλλιτεχνών όπως η Adele, οι Arctic Monkeys και οι Radiohead ενδέχεται να προχωρήσει το YouTube, καθώς τα ανεξάρτητα labels στα οποία ανήκουν δεν έχουν προβεί σε συμφωνίες με τη δημοφιλή ιστοσελίδα, εν όψει του λανσαρίσματος νέας μουσικής συνδρομητικής υπηρεσίας.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, η Google, στην οποία ανήκει το YouTube, επαναδιαπραγματεύεται συμβόλαια καθώς ετοιμάζεται για το προαναφερθέν λανσάρισμα. Μιλώντας στους Financial Times, o Ρόμπερτ Κάινκλ, επικεφαλής content&business operations, ανέφερε ότι βίντεο από ανεξάρτητους μπορεί να μπλοκαριστούν εντός των επόμενων ημερών εάν δεν υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση αδειών.
Οι τρεις μεγάλες δισκογραφικές, Universal, Sony, Warner, έχουν προβεί σε συμφωνίες με το YouTube, αλλά πολλοί ανεξάρτητοι καλλιτέχνες αντιστέκονται, με κάποιους εξ αυτών να κάνουν λόγο για πολύ κακούς όρους. Σύμφωνα με το BBC, ο κιθαρίστας των Radiohead Εντ ο Μπράιεν κατηγόρησε τη Google ότι προσπαθεί να εξαναγκάσει στην αποδοχή χαμηλών αμοιβών. Επίσης, η Άλισον Γουένχαμ, του Worldwide Independent Network, που εκπροσωπεί την ανεξάρτητη μουσική κοινότητα, έκανε λόγο για ένα σημαντικό λάθος από πλευράς του ΥοuTube.
REUTERS/DADO RUVIC
«Προσπαθήσαμε και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να βοηθήσουμε το YouTube να κατανοήσει πόσο σημαντική είναι η ανεξάρτητη μουσική σε κάθε streaming υπηρεσία και γιατί θα έπρεπε να αξιολογείται ανάλογα. Με το να μη δίνει στους συνδρομητές του πρόσβαση σε ανεξάρτητη μουσική το ΥοuTube ετοιμάζεται για μια αποτυχία…η πλειονότητα των ανεξάρτητων labels σε όλο τον κόσμο έχουν απογοητευτεί από την έλλειψη σεβασμού και κατανόησης που επιδεικνύει το YouTube».
Όπως αναφέρεται από το BBC, θεωρείται ότι ακόμα και αν υπάρξουν blocks, υλικό από καλλιτέχνες που ανήκουν σε ανεξάρτητα labels θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο μέσω καναλιών όπως το Vevo. Ωστόσο, θα κλείσουν βίντεο τα οποία υπάγονται αποκλειστικά σε ανεξάρτητες δισκογραφικές (ακουστικές εκτελέσεις, live κ.α.).
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, το YouTube θα αρχίσει τις δοκιμές της νέας υπηρεσίας- στο πλαίσιο της οποίας θα χρεώνονται χρήστες για να παρακολουθήσουν μουσικά βίντεο χωρίς διαφημίσεις και να κατεβάσουν τραγούδια στις φορητές συσκευές τους, μέσα σε μερικές ημέρες, και μόνο μέσα στη Google σε πρώτη φάση.
Σημειώνεται ότι ο Κάινκλ υποστήριξε ότι έχουν υπάρξει συμφωνίες με labels που εκπροσωπούν το 90% της μουσικής βιομηχανίας, ωστόσο είναι αρκετοί αυτοί που διαφωνούν, με την υπηρεσία licencing Merlin να εκτιμά πως οι «indies» συνολικά έχουν μερίδιο αγοράς 32,6% των καταγεγραμμένων πωλήσεων και streams της μουσικής βιομηχανίας.
Το YouTube είχε εξελιχθεί σε ένα εξαιρετικά σημαντικό μέσον προβολής για ανεξάρτητους καλλιτέχνες τα τελευταία χρόνια, δίνοντάς τους της δυνατότητα να προωθήσουν τη δουλειά τους σε ευρύ κοινό. Εκτιμάται ότι προσελκύει άνω του ενός δισ. θεατών μηνιαίως, με τη μουσική να αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του. Η επερχόμενη υπηρεσία θα έρθει αντιμέτωπη με ισχυρά ονόματα όπως το Spotify, το Deezer και το Beats Music της Apple.