Τους αριθμούς των views (θεάσεων) των βίντεο που ανεβαίνουν αρχίζει να ελέγχει το YouTube, σε μία απόπειρα αντιμετώπισης του φαινομένου της τεχνητής αύξησής τους, με σκοπό την παραπλάνηση όσον αφορά στη δημοτικότητά τους.
Σε σχετική δημοσίευση του Φίλιπ Πφάιφενμπεργκερ, μηχανικού λογισμικού της εταιρείας, αναφέρεται ότι το YouTube «δεν είναι απλά ένα μέρος με βίντεο, είναι ένα μέρος για ουσιώδη ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Είτε είναι views, είτε likes, είτε σχόλια, αυτές οι αλληλεπιδράσεις αντιπροσωπεύουν και πληροφορούν σχετικά με τη διασύνδεση των δημιουργών με το κοινό τους. Για αυτό παίρνουμε την ακρίβεια αυτών των αλληλεπιδράσεων στα σοβαρά».
Στο post γίνεται λόγος για προσπάθεια «αλλαγής του παιχνιδιού» μέσω της τεχνητής διόγκωσης των views, η οποία υπονομεύει τα σημαντικότερα και καλύτερα χαρακτηριστικά του YouTube.
«Έχουμε αρχίσει να ελέγχουμε περιοδικά τα views που λαμβάνει ένα βίντεο. Ενώ στο παρελθόν ελέγχαμε τα views για spam αμέσως μετά τη στιγμή που σημειώνονταν, ξεκινώντας από σήμερα θα επικυρώνουμε περιοδικά το view count ενός βίντεο, απομακρύνοντας ψεύτικα όταν εμφανίζονται νέα στοιχεία. Δεν θεωρούμε ότι αυτή η προσέγγιση θα επηρεάσει πάνω από ένα μικρό ποσοστό των βίντεο στο YouTube, αλλά ελπίζουμε ότι θα είναι σημαντικό στη βελτίωση της ακρίβειας των view counts και στη διατήρηση της εμπιστοσύνης των φαν και δημιουργών μας».
Κλείνοντας, στη δημοσίευση συστήνεται στους δημιουργούς βίντεο να είναι πολύ προσεκτικοί στις συνεργασίες τους με «τρίτες» εταιρείες μάρκετινγκ, καθώς κάποιες από αυτές θα επιχειρήσουν να πωλήσουν ψεύτικα views.
Το YouTube, το μεγαλύτερο site διαμοιρασμού βίντεο στον κόσμο, έχει εξελιχθεί σε ελκυστικό προορισμό για διαφημιστές, με αποτέλεσμα η αύξηση των views να αποτελεί σημαντική «ένδειξη» για ενδιαφερόμενους όσον αφορά στην πώληση διαφημίσεων. Η συγκεκριμένη κίνηση έχει ως στόχο να διαβεβαιώσει τις εταιρείες του χώρου ότι οι καμπάνιες τις οποίες χρηματοδοτούν στην ιστοσελίδα «φτάνουν» σε πραγματικό και όχι «εικονικό» κοινό. Σημειώνεται ότι στο παρελθόν το YouTube είχε απευθύνει προειδοποιήσεις στους κατόχους «καναλιών» εναντίον του φαινομένου, αναφέροντας ότι αφ’ενός τα τεχνητά views από «τρίτους» δεν θα προσμετρώνται και αφ’ετέρου μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα μέτρα σε βάρος λογαριασμών.
Υπολογίζεται ότι οι επισκέπτες του YouTube παρακολουθούν πάνω από έξι δισ. ώρες βίντεο κάθε μήνα. Η «πώληση θεάσεων» έχει εξελιχθεί σε μία δραστήρια «βιομηχανία», με πολλές εταιρείες να διαφημίζουν ανοιχτά τις υπηρεσίες τους.