Η καθαριότητα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες της Αθήνας αποτέλεσαν την κυριότερη αιτία καταγγελιών το 2013, όπως αναφέρει η έκθεση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αθηναίων, ωστόσο, η ίδια Διεύθυνση αναδεικνύεται και ως η υπηρεσία με την ταχύτερη και καλύτερη ανταπόκριση στην επίλυση των προβλημάτων.
Ακόμα ένα πρόβλημα που καταγράφει η έκθεση είναι η διευθέτηση των οικονομικών διαφορών του δήμου με τους πολίτες, καθώς διαπιστώνεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις επιβολής υπέρογκων προστίμων κατά απόκλιση από τη νομολογία και περιπτώσεις πολυετών δεσμεύσεων ακινήτων με στο πλαίσο απαλοτριώσεων που έχουν γίνει χωρίς όμως να έχει καταβληθεί αποζημίωση. Μάλιστα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι στον Δήμο Αθηναίων υπάρχει ακίνητο δημευμένο από το 1948.
Τρίτο, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η επιβολή τελών σε καταστήματα με ασαφή κριτήρια.
Αυτά επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αθηναίων, Βασίλης Σωτηρόπουλος, κατά την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης του θεσμού για το 2013, παρουσία δημοτικών συμβούλων, εκπροσώπων της Κοινωνίας των Πολιτών και των υποψήφιων δημάρχων, Άρη Σπηλιωτόπουλου και Βασίλη Καπερνάρου.
Σύμφωνα με την έκθεση, κατά τη διάρκεια του 2013 ο Συμπαραστάτης δέχθηκε 308 καταγγελίες. Για τις 228 έγινε διαμεσολάβηση προς τις υπηρεσίες του δήμου, 68 παραπέμφθηκαν άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες και 12 οδηγήθηκαν στο αρχείο ως αβάσιμες.