Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo φιλοδοξεί να άρει ένα από τα βασικά εμπόδια στην ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων – το επονομαζόμενο «άγχος της αυτονομίας» - και κάνει ήδη το πρώτο βήμα δοκιμάζοντας ένα οδόστρωμα με ενσωματωμένη γραμμή ρεύματος, η οποία θα μπορεί να φορτίζει απευθείας τα οχήματα που περνούν από πάνω της.
Σε συνεργασία με την εταιρεία Alstom και με τη βοήθεια της σουηδικής υπηρεσίας ενέργειας, η Volvo ανέπτυξε πέρυσι 400 μέτρα τέτοιων γραμμών, σε μονάδα δοκιμών στο Χέλερεντ της Σουηδίας. Το φορτηγό, με το οποίο γίνονται οι δοκιμές, περιλαμβάνει ένα συλλέκτη ρεύματος που τροφοδοτείται καθώς έρχεται σε επαφή με τις γραμμές.
Παρότι προς το παρόν η ιδέα δοκιμάζεται σε φορτηγό Volvo με κινητήρα ντίζελ, η επόμενη φάση των δοκιμών θα περιλαμβάνει πραγματικό ηλεκτροκίνητο όχημα.
«Με αυτή τη μέθοδο, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται διαρκώς με ρεύμα χωρίς να μεταφέρουν μεγάλες μπαταρίες», εκτιμά ο Ματς Αλακούλα από το πανεπιστήμιο του Λουντ, ο οποίος συνεργάζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία στο συγκεκριμένο πρότζεκτ. Όπως εξηγεί, «η γραμμή τοποθετείται σε τμήματα, καθένα από τα οποία ενεργοποιείται μόνο όταν περνά από πάνω τους κάποιο όχημα, για μεγαλύτερη ασφάλεια.
«Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε πάνω στη μεταφορά του ρεύματος από το δρόμο στο φορτηγό», λέει ο διευθυντής του τομέα τεχνολογίας φορτηγών της Volvo Ρίχαρντ Σεμπέστιεν. «Το ρεύμα διοχετεύεται σε ένα θερμαντικό στοιχείο που ψύχεται με νερό και έχει τις ίδιες απαιτήσεις σε ρεύμα με ένα ηλεκτροκίνητο φορτηγό.»
Οι επιστήμονες που εργάζονται για λογαριασμό του σουηδικού ομίλου παραδέχονται ότι βρίσκονται ακόμη πολύ μακριά από την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου. Δηλώνουν όμως αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις έρευνες για τη βελτίωση της τεχνολογίας τους, με την ελπίδα να γίνουν προσπάθειες και σε επίπεδο υποδομών, προκειμένου να βρεθεί ένας οικονομικά βιώσιμος και αποδοτικός τρόπος φόρτισης των οχημάτων, ο οποίος δεν θα βασίζεται στις υπάρχουσες μπαταρίες.