TF-X: Το ιπτάμενο αυτοκίνητο

Τετάρτη, 08 Μαΐου 2013 13:23
Terrafugia

Το TF-X, οποίο αποτελεί συνδυασμό αυτοκινήτου, ελικοπτέρου και αεροπλάνου, καθώς μπορεί να απογειώνεται κάθετα, χρησιμοποιώντας ηλεκτροκίνητα στροφεία.

A- A A+

Αν πίστευε κανείς τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας των προηγούμενων δεκαετιών, εν έτει 2013 θα έπρεπε να οδηγούμε όλοι ιπτάμενα αυτοκίνητα, ωστόσο κάτι τέτοιο…δεν συνέβη.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι επιμένουν να εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως η εταιρεία Terrafugia (Μασαχουσέτη, ΗΠΑ), η οποία είχε γίνει γνωστή για το αεροσκάφος/αυτοκίνητο Transition, με τα αναδιπλωνόμενα φτερά, που του επέτρεπαν να λειτουργήσει και σαν αυτοκίνητο. Τώρα, η εταιρεία εργάζεται σε ένα νέο μοντέλο, το οποίο αναμένεται να αρχίσει να πωλείται στις αρχές της δεκαετίας του 2020.

Πρόκειται για το TF-X, το οποίο αποτελεί συνδυασμό αυτοκινήτου, ελικοπτέρου και αεροπλάνου, καθώς μπορεί να απογειώνεται κάθετα, χρησιμοποιώντας ηλεκτροκίνητα στροφεία. Μόλις το ιδιαίτερα ελαφρύ «όχημα» βρεθεί στον αέρα, τα στροφεία οριζοντιώνονται και αρχίζουν να δουλεύουν σε συνεργασία με έναν επιπλέον κινητήρα για να ξεκινήσει η «κανονική» πτήση. Τα στροφεία στη συνέχεια αναδιπλώνονται, αφήνοντας μόνο του τον κινητήρα ο οποίος προωθεί το σκάφος κατά την πορεία.

TERRAFUGIA

Μόλις το ιδιαίτερα ελαφρύ «όχημα» βρεθεί στον αέρα, τα στροφεία οριζοντιώνονται και αρχίζουν να δουλεύουν σε συνεργασία με έναν επιπλέον κινητήρα για να ξεκινήσει η «κανονική» πτήση. Τα στροφεία στη συνέχεια αναδιπλώνονται, αφήνοντας μόνο του τον κινητήρα ο οποίος προωθεί το σκάφος κατά την πορεία.

Το πλέον «δύσκολο» κομμάτι της λειτουργίας του σκάφους, την προσγείωση, την αναλαμβάνει αυτόματος πιλότος, ωστόσο υπάρχει ένα αλεξίπτωτο ως εφεδρεία. Η εμβέλειά του είναι 500 μίλια.

YOUTUBE/TERRAFUGIAINC

Το βασικό του πλεονέκτημα, όπως εξηγεί η εταιρεία, είναι ότι βάζει μεγάλο μέρος της διαδικασίας στα χέρια του αυτόματου πιλότου, έτσι ώστε το σκάφος να είναι όσο πιο εύχρηστο γίνεται, και ο «οδηγός» του να μπορεί να μάθει να το χειρίζεται μέσα σε διάστημα μικρότερο των πέντε ωρών.

Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος του, καθώς η εταιρεία περιμένει πρώτα να φτάσει κοντά σε επίπεδο μαζικής παραγωγής. Όσον αφορά τον προκάτοχό του, Transition, κόστους 270.000 δολαρίων, εκτιμάται πως η πώλησή του θα αρχίσει μέσα στο 2015- όσο καλύτερα πάνε οι πωλήσεις του, τόσο πιο πιθανό είναι να έχει επιτυχή πορεία και το TF-X.

Προτεινόμενα για εσάς