Με επιτυχία στέφθηκε η πρώτη πτήση του νέου, αποδοτικότερου Airbus Α350 XWB, το οποίο προσφέρει 25% εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα και αντίστοιχη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Τουλούζη-Μπλανιάκ την Παρασκευή το βράδυ - παρουσία 10.000 εργαζομένων και επισκεπτών - και κινήθηκε προς τα νοτιοανατολικά και τον Ατλαντικό προτού επιστρέψει στη βάση του, τέσσερις ώρες αργότερα.
Σύμφωνα με την Airbus, ένα A350 XWB εξοικονομεί 10,5 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου το χρόνο, ποσότητα που κατά την εταιρία ισοδυναμεί με την κατανάλωση περίπου 7.500 αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους. Αυτό συμβαίνει χάρη στο βελτιωμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό του, τους κινητήρες νέας γενιάς Rolls-Royce Trent XWB, καθώς και τη χρήση σύνθετων υλικών και προηγμένων συστημάτων, όπως ηλεκτρο-υδραυλικών ενεργοποιητών και γεννητριών μεταβλητής συχνότητας.
Η πρώτη πτήση του Airbus Α350 XWB
Ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής EADS Τομ Έντερς χαρακτήρισε τη δοκιμαστική πτήση, έπειτα από 8 χρόνια ανάπτυξης και την επένδυση περίπου 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, «πολύ ιδιαίτερη στιγμή για μια αεροναυπηγική εταιρεία».
REUTERS/JEAN-PHILIPPE ARLES
To A350 XWB εξοικονομεί 10,5 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου το χρόνο, ποσότητα που κατά την εταιρία ισοδυναμεί με την κατανάλωση περίπου 7.500 αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους.
Στόχος του ομίλου είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά τουλάχιστον 30% έως το 2020 και των εκπομπών του κατά 50%. Στην Τουλούζη, η Airbus έχει εγκαταστήσει λέβητα βιομάζας υψηλής τεχνολογίας που θα τροφοδοτείται με ξυλεία από βιώσιμα δάση της Γαλλίας και ο οποίος υπολογίζει ότι θα την βοηθήσει να περιορίσει την παραγωγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 12.000 τόνους το χρόνο.
Επιπλέον, ο όμιλος έχει εντάξει φωτοβολταϊκές συστοιχίες σε μονάδες του, μεταξύ άλλων σε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης, στη Γαλλία, και σε μια μονάδα κατασκευής φτερών από ανθρακονήματα, στη Βρετανία, προκειμένου να καλύπτει μέρος των ενεργειακών αναγκών των εγκαταστάσεών του.