Στα ίχνη χαμένης τοιχογραφίας του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012 19:45

A- A A+

Ίχνη από μία ανολοκλήρωτη τοιχογραφία που αποδίδεται στον Λεονάρντο ντα Βίντσι πιστεύουν πως ανακάλυψαν ερευνητές στη Φλωρεντία.

Τα ίχνη αυτά - που βρέθηκαν με τη βοήθεια μικροκαμερών, τις οποίες πέρασαν οι ειδικοί μέσα από μια τοιχογραφία του Τζόρτζιο Βαζάρι σε μια αίθουσα του Παλάτσο Βέκιο, της έδρας του δημαρχείου, στη Φλωρεντία-, είναι του ιδίου είδους με τα ίχνη της μπογιάς που χρησιμοποιήθηκε για την Τζοκόντα.

Αισιοδοξία στους ερευνητές

«Τα στοιχεία αυτά είναι πολύ ενθαρρυντικά. Μολονότι βρισκόμαστε στην προκαταρκτική φάση των ερευνών και υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε για να επιλύσουμε αυτό το μυστήριο, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι ψάχνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο Kαθηγητής ιστορίας της τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι, ο οποίος διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο, στην Καλιφόρνια. Οι ειδικοί σημείωσαν, ωστόσο, ότι η ανακάλυψη αυτή δεν δίνει μια «οριστική» απάντηση και ότι χρειάζεται να γίνουν κι άλλες χημικές αναλύσεις.

«Η Μάχη του Ανγκιάρι»

Η τοιχογραφία «Μάχη του Ανγκιάρι», έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, θεωρείται μέχρι σήμερα κατεστραμμένο. Σύμφωνα με έρευνες και υποθέσεις, το έργο του Ιταλού Αναγεννησιακού καλλιτέχνη διατηρείται μέχρι σήμερα μέσα σε μία κοιλότητα, σε έναν από τους τοίχους του παλατιού, όπου εκτίθεται μία τοιχογραφία του Τζόρτζιο Βαζάρι. Η κοιλότητα αυτή ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια ακτίνων Χ και πιστεύεται ότι διαθέτει κατάλληλο μέγεθος για τη φύλαξη του έργου τού Λεονάρντο ντα Βίντσι. Η «Μάχη του Ανγκιάρι» χρονολογείται περίπου το 1503 - 6 και απεικόνιζε τη νικηφόρα μάχη της Φλωρεντίας έναντι των Μιλανέζων. Η τοιχογραφία είχε γίνει πολύ γνωστή, καθώς καλλιτέχνες όπως ο Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς είχαν εμπνευστεί από αυτήν ή την είχαν αναπαραγάγει.

Οι πολιτιστικές αρχές της Φλωρεντίας, μεταξύ των οποίων το Οπιφίτσιο ντέλε Πιέτρε Ντούρε, διάσημο Ινστιτούτο ερευνών και αποκατάστασης ζωγραφικών έργων, με τη στήριξη του δημάρχου Ματέο Ρέντζι, είναι πεπεισμένες ότι ο Βαζάρι ζωγράφισε το 1563 τη «Μάχη του Μαρτσιάνο», που κοσμεί τους τοίχους του Παλάτσο Βέκιο, καλύπτοντας το έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Προτεινόμενα για εσάς