Τις παλιές καλές μέρες του 2007, τα κέρδη έπεφταν βροχή για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας. Παρότι για το μεγαλύτερο μέρος του έτους η κρίση δεν είχε αγγίξει το συγκεκριμένο κλάδο, οι εταιρείες πολυτελών ειδών έχουν αρχίσει να αισθάνονται τους πρώτους κλυδωνισμούς.
Οι πλούσιοι καταναλωτές παρέμεναν αλώβητοι από την οικονομική επιβράδυνση συνεχίζοντας τα ψώνια τους, τους τελευταίους μήνες όμως το κλίμα έχει αλλάξει δραματικά. Παρότι οι αγορές ειδών πολυτελείας είχαν παρουσιάσει μια ελαφρά υποχώρηση μετά τον Ιούνιο, εντός του Οκτωβρίου κατέγραψαν πτώση 20,1%, σύμφωνα με τα στοιχεία της MasterCard SpendingPulse, η οποία κάνει εκτιμήσεις σχετικά με τις καταναλωτικές δαπάνες στους κλάδους λιανικής και υπηρεσιών.
Η κατακόρυφη αυτή πτώση αναμένεται να έχει ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο στα περιοδικά και τις εφημερίδες των Ηνωμένων Πολιτειών, τα οποία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις διαφημίσεις ειδών πολυτελείας.
Οι σελίδες των διαφημίσεων στα μεγαλύτερα περιοδικά πολυτελείας περιορίστηκαν κατά 22% στα τεύχη Δεκεμβρίου σε σύγκριση με τα περσινά, σύμφωνα με το Media Industry Newsletter.
Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες εξωθούνται σε περικοπές. Το Οκτώβριο, ο εκδοτικός όμιλος Condé Nast ανακοίνωσε τη μείωση της Men’s Vogue από δέκα σε δύο τεύχη ετησίως, τη μείωση γενικότερα των τίτλων που εκδίδει ο όμιλος, καθώς και την περικοπή των προϋπολογισμών των περιοδικών κατά 5%. Η American Express Publishing, η οποία εκδίδει τα περιοδικά Departures, Travel & Leisure και Food & Wine, έχει δρομολογήσει την περικοπή του προσωπικού της κατά 4%.
Προς το παρόν οι εκδότες προσπαθούν να πείσουν τις εταιρείες επώνυμων ειδών να διατηρήσουν σταθερές τις καταχωρίσεις των διαφημίσεών τους στα έντυπα. Οι μισοί εύποροι πελάτες, εν τω μεταξύ, έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους για είδη πολυτελείας σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ερευνών αγοράς Unity Marketing. Η εμπιστοσύνη των συγκεκριμένων καταναλωτών στην οικονομία βρίσκεται στα χειρότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας.
Πηγή: New York Times