Η τελετή των «Όσκαρ» του γαλλικού κινηματογράφου, των βραβείων Σεζάρ, είναι συνήθως η σημαντικότερη βραδιά για τον γαλλικό κινηματογράφο κάθε χρόνο, όμως το βράδυ της Παρασκευής (12.03.2021) δεν υπήρχαν ούτε κόκκινα χαλιά, ούτε μεγάλα πλήθη για να την παρακολουθήσουν, λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό.
Αντιθέτως, έγινε σε κλίμα εκνευρισμού και απόγνωσης, καθώς ηθοποιοί, μουσικοί και καλλιτέχνες εμφανίζονται οργισμένοι από την απροθυμία της κυβέρνησης να ορίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία για την επαναλειτουργία των μουσείων, των κινηματογράφων, των θεάτρων, των συναυλιακών χώρων.
Γυμνή στη σκηνή, η Γαλλίδα ηθοποιός Κορίν Μαζιερό, είχε ένα μήνυμα να στείλει στον πρωθυπουργό Ζαν Καστέξ, κατά τη διάρκεια της τελετής για την απονομή των περίβλεπτων κινηματογραφικών βραβείων Σεζάρ: «Ζαν, δώσε μας πίσω την τέχνη», έγραφε το μήνυμα στην πλάτη της.
Η 57χρονη Μαζιερό επέλεξε αυτόν τον τρόπο για να διαμαρτυρηθεί για το πολύμηνο κλείσιμο των θεάτρων και των κινηματογράφων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ανέβηκε στη σκηνή, για να παρουσιάσει το βραβείο καλύτερων κοστουμιών, φορώντας μια στολή γαϊδάρου και ένα αιματοβαμμένο φόρεμα, προτού να γδυθεί μπροστά στο κοινό. Στο στήθος της είχε γράψει το σύνθημα «Χωρίς πολιτισμό, δεν υπάρχει μέλλον».
Η Μαρίνα Φοΐς, η παρουσιάστρια της βραδιάς, αναφέρθηκε στο πολύμηνο κλείσιμο των θεάτρων και των κινηματογράφων από την κυβέρνηση, στη συναισθηματικά φορτισμένη εναρκτήρια ομιλία της. Δεν δίστασε μάλιστα να επιτεθεί στην υπουργό Πολιτισμού Ροζελίν Μπατσελότ, επειδή βρήκε τον χρόνο να γράψει ένα βιβλίο κατά τη διάρκεια της πανδημίας: «Χάνω την εμπιστοσύνη μου σ’ εσάς», είπε.
Τα έβαλε, επίσης, με τη γενικότερη στρατηγική της κυβέρνησης: «Κλειδαμπάρωσαν τους νέους μας, έκλεισαν τους κινηματογράφους και τα θέατρα και απαγόρευσαν τις συναυλίες ώστε να μπορέσουν να ανοίξουν τις εκκλησίες, επειδή είμαστε μια κοσμική χώρα, ώστε οι ηλικιωμένοι να πάνε στην εκκλησία», είπε. «Τα παιδιά μου μπορούν να πάνε στα καταστήματα αλλά όχι στον κινηματογράφο… Είναι ακατανόητο. Χρειαζόμαστε πολιτική βούληση ώστε ο κινηματογράφος να εξελιχθεί, φέρετε αυτήν την ευθύνη ως υπουργός», σχολίασε εξάλλου, απευθυνόμενος στην υπουργό, ο Στεφάν Ντεμουστιέ, παραλαμβάνοντας το βραβείο καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου για την ταινία «La fille au bracelet».
Μεγάλος νικητής των φετινών Σεζάρ ήταν ο Αλμπέρ Ντιποντέλ, που απέσπασε επτά βραβεία για την ταινία «Adieu les Cons», μεταξύ των οποίων και εκείνο της καλύτερης ταινίας, για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Ντιποντέλ, που δεν παρέστη στην τελετή, κέρδισε επίσης το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας ενώ ο ηθοποιός Νικολά Μαριέ τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου δεύτερου ανδρικού ρόλου.
Με άδεια χέρια έφυγαν ο Εμανουέλ Μουρέ, παρά τις 13 υποψηφιότητες που είχε συγκεντρώσει η ταινία του «Les choses qu’on dit, les choses qu’on fait», όπως και ο Φρανσουά Οζόν («Eté 85»).
Τα βραβεία πρώτου ανδρικού και πρώτου γυναικείου ρόλου πήγαν αντίστοιχα στον Σαμί Μπουαζιλά («Un fils») και τη Λορ Καλαμί («Antoinette dans les Cévennes»).
Τα βραβεία
Καλύτερη Ταινία
«Adieu les Cons» του Αλμπέρ Ντιποντέλ
Σκηνοθεσία
Αλμπέρ Ντιποντέλ για το «Adieu les Cons»
Πρωτότυπο Σενάριο
Αλμπέρ Ντιποντέλ για το «Adieu les Cons»
Διασκευασμένο Σενάριο
Στεφανί Ντεμουστιέ για το «La Fille Au Bracelet»
Καλύτερη Πρώτη Ταινία
«Deux» του Φίλιπο Μενεγκέτι
Ντοκιμαντέρ
«Les Adolescentes» του Σεμπαστιάν Λιφσίτζ
Α' Ανδρικός Ρόλος
Σαμί Μπουαζιλά για το «Un Fils»
Α' Γυναικείος Ρόλος
Λορ Καλαμί για το «Antoinette Dans Les Cévennes»
Β' Γυναικείος Ρόλος
Εμιλί Ντεκέν στο «Les Choses Qu'on Dit, Les Choses Qu'ont Fait»
Β' Ανδρικός Ρόλος
Νικολά Μαριέ για το «Adieu les Cons»
Μουσική
Rone για το «La Nuit Venue»
Φωτογραφία
«Adieu les Cons»
Ήχος
«Les Adolescentes»
Μοντάζ
«Les Adolescentes»
Σκηνικά
«Adieu les Cons»
Κοστούμια
«How to Be a Good Wife»
Πρωτοεμφανιζόμενος Ηθοποιός
Ζαν-Πασκάλ Ζαντί για το «Tout Simplement Noir» των Ζαν-Πασκάλ Ζαντί και Τζον Γουάξ
Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιός
Φάτχια Γιουσούφ για το «Cuties» της Μαιμούνα Ντουκουρέ
Ξένη Ταινία
«Άσπρο Πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
«Josep» του Ορέλ
naftemporiki.gr