Η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση των φόρων στο καύσιμο ντίζελ μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ώστε να αφαιρέσει το οικονομικό πλεονέκτημα σε σχέση με τη βενζίνη και να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιλέξουν αυτοκίνητα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, σύμφωνα με την υπουργό Περιβάλλοντος Σεγκολέν Ρουαγιάλ.
Η εικόνα των οχημάτων ντίζελ έχει δεχθεί πλήγματα μετά τις αποκαλύψεις των τελευταίων ετών για τις αρνητικές επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία και το πρόσφατο σκάνδαλο με τις εκπομπές των αυτοκινήτων της Volkswagen, βάζοντας χώρες όπως η Γαλλία, που έχουν προωθήσει τα αυτοκίνητα ντίζελ κατά τις τελευταίες δεκαετίες, σε δύσκολη θέση.
Η Ρουαγιάλ απέρριψε τις εκκλήσεις για την απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ ή τον άμεσο τερματισμό των φοροαπαλλαγών τους, αλλά την Κυριακή υποστήριξε την ιδέα της σταδιακής κατάργησης των φορολογικών πλεονεκτημάτων του καυσίμου σε ορίζοντα πενταετίας.
Ο φόρος που επιβάλλεται σήμερα στα καύσιμα ντίζελ είναι 0,15 ευρώ ανά λίτρο χαμηλότερος σε σχέση με τη βενζίνη.
Οι σταδιακές αυξήσεις στους φόρους ντίζελ θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης για τον προϋπολογισμό του 2016 της Γαλλίας, και θα αντισταθμιστούν από φορολογικές ελαφρύνσεις για την αγορά οχημάτων καθαρότερων καυσίμων, δήλωσε η Ρουαγιάλ.
Τα μοντέλα κινητήρων ντίζελ αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50 τοις εκατό των αυτοκινήτων στους γαλλικούς δρόμους, αν και το μερίδιό τους στις πωλήσεις νέων οχημάτων έχει μειωθεί κατά τα τελευταία τρία χρόνια.
Το καύσιμο έχει αντιμετωπίσει αυξανόμενες επικρίσεις από το 2012, όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε τις εκπομπές καυσαερίων κινητήρων ντίζελ ως καρκινογόνες. Οι δημοτικές αρχές σε μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι έχουν ανακοινώσει κινήσεις για τον περιορισμό της χρήσης του καυσίμου σε οχήματα στο κέντρο τους.
Το σκάνδαλο της Volkswagen έχει φυσικά επίσης υπονομεύσει δραματικά το παραδοσιακό επιχείρημα υπέρ των κινητήρων ντίζελ και των υποτιθέμενων χαμηλότερων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη.