Το ηλιακό αεροπλάνο «Solar Impulse 2» ξεκίνησε το ταξίδι του από την Ελβετία, με προορισμό το Αμπού Ντάμπι, από όπου οι δύο πιλότοι του θα αναχωρήσουν, επιχειρώντας να κάνουν τον γύρο του κόσμου.
Περνώντας πάνω από τον Αραβικό Κόλπο, την Ινδία και την Κίνα, τη Χαβάη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νότια Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, το ηλιακό αεροπλάνο θα επιστρέψει στο Αμπού Ντάμπι, ευελπιστώντας να έχει ολοκληρώσει το ταξίδι του μέχρι τον Ιούλιο.
Το «Solar Impulse 2» αποτελεί διάδοχο του «Solar Impulse», ενός πρωτοποριακού αεροσκάφους, που κατόρθωσε να κάνει μία πτήση 26 ωρών το 2010, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να αποθηκεύσει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες λιθίου που διαθέτει, κατά τη διάρκεια της ημέρας, ώστε να συνεχίζει να πετάει και τη νύχτα.
Ο πρόδρομος του «Solar Impulse 2» διέσχισε τη Μεσόγειο, περνώντας από την Ευρώπη στο Μαρόκο, και στη συνέχεια κατέληξε στις ΗΠΑ, το 2013, χωρίς να χρησιμοποιηθούν ορυκτά καύσιμα.
«Εγκέφαλοι» του έργου θεωρούνται οι Μπέρτραντ Πικάρ και Αντρέ Μπόρσμπεργκ, με τον δεύτερο να δηλώνει συγκινημένος, χαρακτηρίζοντας μαγική τη στιγμή, με τους δύο άνδρες να εργάζονται για 12 χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, πριν επιχειρήσουν να κάνουν τον γύρο του κόσμου με ένα ηλιακό αεροπλάνο.
Ο Πικάρ, ο οποίος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε σε όλο τον κόσμο με ένα αερόστατο ζεστού αέρα, τόνισε ότι κύριος στόχος ήταν να αποδειχθεί πως μπορούν να επιτευχθούν «απίστευτα πράγματα», χάρη στην καθαρή ενέργεια.
«Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα είναι να πείσουμε τους πολιτικούς και τον βιομηχανικό κόσμο ότι αυτή είναι η κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε», πρόσθεσε ο λάτρης της περιπέτειας Πικάρ.
Το μεγάλο στοίχημα για το «Solar Impulse 2» είναι να πετάξει χωρίς στάση για περισσότερες από 120 ώρες (5 ημέρες και 5 νύχτες), ώστε να διασχίσει τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το αεροπλάνο έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούνται από 17.248 ηλιακές κυψέλες που βρίσκονται στην άτρακτό του, ενώ το άνοιγμα των φτερών του φτάνει τα 72 μέτρα, όσο περίπου και ενός αεροσκάφους τύπου Airbus A380.
Το «Solar Impulse 2» θα ξεκινήσει το ταξίδι του το Μάρτιο προς τα Ανατολικά, κάνοντας πολλές στάσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ενώ η ταχύτητά του τη νύχτα δεν θα ξεπερνά τα 46 χιλιόμετρα την ώρα, ώστε να μην μειωθεί η διάρκεια ζωής των μπαταριών πολύ γρήγορα.