Οι Αθηναίοι δεν εγκαταλείπουν τα Ι.Χ.

Το 34% επιμένει στο αυτοκίνητο, ενώ μία στις πέντε οικογένειες διαθέτει δύο οχήματα
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2014 12:28
UPD:12:29
FOSPHOTOS/Alexandros Katsis
Το λεωφορείο κονταροχτυπιέται με το αυτοκίνητο για τη θέση του συχνότερου μέσου μετακίνησης των Αθηναίων, καθώς το 33% των πολιτών προτιμά το πρώτο έναντι του 34% που επιμένει στο Ι.Χ.

Από την έντυπη έκδοση

Τα σκήπτρα στις μετακινήσεις των Αθηναίων συνεχίζει να διατηρεί το Ι.Χ., παρά τις προσπάθειες φορέων για στροφή του κόσμου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με μία στις πέντε οικογένειες να έχει δύο αυτοκίνητα.  

Αυτά καταδεικνύονται, μεταξύ άλλων, από νέα έρευνα της Public Issue για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Ελλάς, σχετικά με τις αστικές μετακινήσεις στην Αθήνα, η οποία σε συνεργασία με τις Συγκοινωνίες Αθηνών ξεκινά καμπάνια με τίτλο «Panda με μέσα για καλύτερη ζωή στην πόλη» και στόχο τη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και την αύξηση της επιλογής των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2013, στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με τους κατοίκους του κέντρου της Αθήνας να χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό σε σχέση με τους κατοίκους των υπόλοιπων περιοχών της πρωτεύουσας, ενώ στα βόρεια προάστια χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο και λιγότερο το λεωφορείο και τα πόδια για τις μετακινήσεις τους.

Τα στοιχεία

Ειδικότερα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα εξής ευρήματα:

  • Το λεωφορείο κονταροχτυπιέται με το Ι.Χ. για τη θέση του συχνότερου μέσου μετακίνησης των Αθηναίων, καθώς το 33% των πολιτών προτιμά το πρώτο έναντι του 34% που επιμένει στο αυτοκίνητο.
  • Δεύτερος πλέον προσφιλής τρόπος μετακίνησης αναδεικνύεται το μετρό με ποσοστό 31%.
  • Το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας φαίνεται πως εμπιστεύεται… τα πόδια του για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
  • Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά να κινούνται στο 10%, 9% και 2% αντίστοιχα.
  • Οι κάτοικοι της Αθήνας δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μετακίνησης διότι, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, «δεν τα χρειάζονται / είναι όλα κοντά» (38%) και «δεν τους εξυπηρετούν τα δρομολόγια» (34%).
  • Το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο και το 22% δύο.

Σημαντικές είναι οι διαφοροποιήσεις στις επιλογές μετακίνησης των κατοίκων της Αττικής ανάλογα με την περιοχή κατοικίας. Για παράδειγμα, για το 56% των κατοίκων των βορείων προαστίων το αυτοκίνητο αποτελεί το συχνότερο μέσο μετακίνησης, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 21% για τους κατοίκους του Δήμου Αθηναίων. Τέλος, πρωταθλητές στη χρήση λεωφορείου αναδεικνύονται οι κάτοικοι των δυτικών προαστίων και του Πειραιά.

Κάθε μέρα μετακινούνται 1,4 εκατομμύρια επιβάτες και κάθε χρόνο 94 εκατομμύρια με λεωφορεία και τρόλεϊ σε 280 γραμμές, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. Γιάννης Οικονόμου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. Νίκος Παπαθανασίου τόνισε πως οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν μία οικονομική, ασφαλή και γρήγορη λύση για μία μεγαλούπολη όπως η Αθήνα, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης συμπλήρωσε πως ο συνδυασμός «πόδια- ποδήλατο- μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν την πλέον μοντέρνα πρόταση για ένα καθαρότερο περιβάλλον».

Η έρευνα της Public Issue έδειξε επίσης πως το 8% των πολιτών μετακινείται με μοτοσικλέτα, ενώ το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας μετακινείται με τα πόδια, όπως επισήμανε ο διευθυντής του WWF Ελλάς Δημήτρης Καραβέλλας.

Η καμπάνια

Ενα πάντα (σύμβολο της WWF) θα κυκλοφορεί μεταξύ συρμών και λεωφορείων, καλώντας τους επιβάτες να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις και διαγωνισμούς, ξεναγήσεις και φεστιβάλ. Η καμπάνια θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο του 2015.

Τέλος, η WWF Ελλάς, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες μαζί με τις Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ Α.Ε.) παρουσίασε και μία διαδικτυακή εφαρμογή, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να υπολογίσουν το κόστος της χρήσης Ι.Χ. σε σχέση με την επιλογή κάποιου μέσου.         

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ - [email protected]

Σχολιάστε το άρθρο

Απομένουν 3000 χαρακτήρες αποστολή
Τα πιο πρόσφατα σχόλια
giorgos-ioannina[37.6.2xx.xxx]
18/12/2014 18:07

Ρε παιδιά έχει σκεφτεί ποτέ κανείς τί ασφάλεια προσφέρει στους επιβάτες ένα λεωφορείο το οποίο μεταφέρει έστω και 20 όρθιους επιβάτες? Τί θα γίνει σε περίπτωση σύγκρουσης ή σε περίπτωση που το λεωφορείο πιάσει φωτιά? Έχετε δει ποτέ κανένα τροχονόμο να γράφει κανένα λεωφορείο για αυτό το λόγο?Κανονικά δεν θα έπρεπε ΟΛΟΙ οι επιβάτες να είναι καθιστοί και δεμένοι με ζώνες ασφαλείας? ¨Η το μόνο που μας νοιάζει είναι να μειωθεί το έλειμα των αστικών συγκοινωνιών? Και γιατί εγώ να ρισκάρω τη ζωή μου χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ τα οποία λόγω της κρίσης είναι κακοσυντηρημένα (αναφέρομαι στις αστικές συγκοινωνίες) και να μην πάρω το ι.χ μου? Παρεπιπτόντως έχει δει κανείς κάποιο τροχονόμο να γράφει αστικά λεωφορεία επειδή δεν έχουν λάστιχα? ¨Η θα πρέπει να προσφύγουμε στα ευρωπαικά δικαστήρια μιας που θέτουν τη ζωή μας σε άμεσο κίνδυνο? Τί σας κάνει εντύπωση που οι Αθηναίοι δεν εγκαταλείπουν τα ι.χ?

περισσότερα
ΑΝΕΡΓΟΣ46 ΑΠΟ1-7-11[2.84.1xx.xxx]
18/12/2014 16:30

Η κρίση δεν μας εχει πληξει ολους το ιδιο. Ο ελληνας με το αυτοκινητο του εχει μια ερωετικη σχεση.Οποτε μην εκπλησεστ....Αυτοι που εχουν δουλεια εχουν χρηματα και μπορουν το παιρνουν.Και καλα κανουν...Επειδή καποιοι ατυχοι ή απλα ανθρωποι με λαθος επιλογες στην ζωη μας (όπως εγω) που μας σαρωσε η κριση αφου ειμαστε ανεργοι τουλαχιστοιν 3 χρονια, δεν σημαινει ότι αυτοι που μπορουν ότι κανουν κακα και τον παιρνουν!!!

περισσότερα
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
18/12/2014 14:39

Για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις από το σχόλιο μου, δεν αφορά το άρθρο αυτό καθαυτό, αλλά τον τρόπο με τον οποίο δημιουργεί εντυπώσεις: διαβάζω τίτλο και υπότιτλο: «Οι Αθηναίοι δεν εγκαταλείπουν τα Ι.Χ. - Το 34% επιμένει στο αυτοκίνητο, ενώ μία στις πέντε οικογένειες διαθέτει δύο οχήματα.»

Με την πρώτη φράση τι εντυπώνεται σε αυτόν που διαβάζει?? Ότι οι Αθηναίοι χρησιμοποιούν κατά μεγάλη πλειοψήφία το ΙΧ, άρα έχουν ΙΧ και χρήματα για να το πράττουν, αυτό δεν είναι η αρχική ιδεά που μας μπαίνει στον εγκέφαλο, ναι ή ου?? Και αν νομίζετε ότι είμαι καχύποπτος, πάμε παρακάτω. Το 34% λοιπόν ΕΠΙΜΕΝΕΙ να το χρησιμοποεί, αυτό είναι το στοιχείο. Βασικά, για να κρίνω αν οι Αθηναίοι ΔΕΝ εγκαταλείπουν το ΙΧ, θα έπρεπε να γνωρίζω ποιό ήταν αυτό το ποσοστό τα προηγούμενα χρόνια και προφανώς αναμένω ότι αυτό θα το ανακαλύψω στην συνέχεια του άρθρου. Το διαβάζω κάπου στο άρθρο?? ΟΧΙ! Συνεχίζουμε: Μια στις πέντε οικογένειες έχει 2 αυτοκίνητα. Τώρα αυτό γιατί έχει νόημα να μπει στον τίτλο αναρωτιέμαι αν όχι για να μας τονίσει τον «πλούτο» των Αθηναίων?? Βεβαίως πάλι, εγώ αναμένω να δω κάτι ουσιώδες: είναι μεγάλο ή μικρό ποσοστό αυτό το 20% των οικογενειών που έχουν 2 αμάξια (και προφανώς το 80% έχει ένα ή κανένα ε???), σε σχέση με την Ευρώπη, τον κόσμο κλπ? Είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από παλιότερα χρόνια? Βρίσκω κάτι από αυτά στο άρθρο?? Βεβαίως και όχι, άρα τι μου εντυπώνεται? Πλούσιοι οι Αθηναίοι, βασιζόμενος σε ένα μέγεθος που το πετάμε άνευ συγκρίσεως. Εκείνο που βρίσκω στο άρθρο είναι ότι το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο και το 22% δύο. ΑΡΑ 44% των οικογενειών ΔΕΝ έχουν αυτοκίνητο, 34% έχουν 1, 22% έχουν 2. Σύγκριση please???

Τα σκήπτρα λοιπόν στις μετακινήσεις των Αθηναίων συνεχίζει να διατηρεί το Ι.Χ., 34% έναντι του 33% των πολιτών που προτιμά το λεωφορείο. Εντάξει, δεν θα το έλεγες και «σκήπτρα» όταν η διαφορά είναι 1 ποσοστιαία μονάδα, αλλά ας είναι, σκήπτρα θέλει ο αρθρογράφος, δεν του το χαλάω. Δεύτερος προσφιλής τρόπος μετακίνησης μας λεει στην συνέχεια ότι αναδεικνύεται το μετρό με ποσοστό 31%. Το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας πάει με τα πόδια, ενώ το 21% των προτιμήσεων χρησιμοποιεί ηλεκτρικό, τραμ και τρόλει και 8% μηχανή.

Προφανώς τα ανωτέρω αθροίσματα μας δίνουν 154 %, συνεπώς προφανώς κάποιοι χρησιμοποιούν περισσότερους του ενός τρόπους μετακίνησης. All in all για να μην μπερδευόμαστε, ας πόυμε ότι 34+8=42% των μετακινούμενων χρησιμοποιούν ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ το αυτοκίνητο ή τη μηχανή, ΑΡΑ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ 58% ΤΑ ΜΜΜ ή τα πόδια τους. Αυτό ΔΕΝ το είδα σαν ανάλυση του γράφοντος, και πολύ κακώς. Επίσης δεν είδα μια ανάλυση, σκέψη κλπ, γιατί δεν χρησιμοποιούν ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ τα ΜΜΜ, είναι γιατί γουστάρουν την κίνηση, έχουν ΦΡΑΓΚΑ, ή γιατί δεν τους βολεύουν??? Είναι τυχαία τα ποσοστά των βορείων προαστίων έναντι άλλων περιοχών, ΕΚΤΟΣ από τον πλούτο τους?? Τέλος και αυτό δεν το καταλογίζω στον αρθρογράφο φυσικά, δεν έπρεπε να ερωτηθούν οι πολίτες για τη χρήση ποδηλάτου??

περισσότερα
διαβάστε όλα τα σχόλια (23)

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή