Μπείτε στον κόσμο των προνομίων της Ναυτεμπορικής. Γίνετε συνδρομητής στην έντυπη έκδοση και αποκτήστε άμεση πρόσβαση σε όλα τα Premium Services.
Τα σκήπτρα στις μετακινήσεις των Αθηναίων συνεχίζει να διατηρεί το Ι.Χ., παρά τις προσπάθειες φορέων για στροφή του κόσμου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με μία στις πέντε οικογένειες να έχει δύο αυτοκίνητα.
Ρε παιδιά έχει σκεφτεί ποτέ κανείς τί ασφάλεια προσφέρει στους επιβάτες ένα λεωφορείο το οποίο μεταφέρει έστω και 20 όρθιους επιβάτες? Τί θα γίνει σε περίπτωση σύγκρουσης ή σε περίπτωση που το λεωφορείο πιάσει φωτιά? Έχετε δει ποτέ κανένα τροχονόμο να γράφει κανένα λεωφορείο για αυτό το λόγο?Κανονικά δεν θα έπρεπε ΟΛΟΙ οι επιβάτες να είναι καθιστοί και δεμένοι με ζώνες ασφαλείας? ¨Η το μόνο που μας νοιάζει είναι να μειωθεί το έλειμα των αστικών συγκοινωνιών? Και γιατί εγώ να ρισκάρω τη ζωή μου χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ τα οποία λόγω της κρίσης είναι κακοσυντηρημένα (αναφέρομαι στις αστικές συγκοινωνίες) και να μην πάρω το ι.χ μου? Παρεπιπτόντως έχει δει κανείς κάποιο τροχονόμο να γράφει αστικά λεωφορεία επειδή δεν έχουν λάστιχα? ¨Η θα πρέπει να προσφύγουμε στα ευρωπαικά δικαστήρια μιας που θέτουν τη ζωή μας σε άμεσο κίνδυνο? Τί σας κάνει εντύπωση που οι Αθηναίοι δεν εγκαταλείπουν τα ι.χ?
Η κρίση δεν μας εχει πληξει ολους το ιδιο. Ο ελληνας με το αυτοκινητο του εχει μια ερωετικη σχεση.Οποτε μην εκπλησεστ....Αυτοι που εχουν δουλεια εχουν χρηματα και μπορουν το παιρνουν.Και καλα κανουν...Επειδή καποιοι ατυχοι ή απλα ανθρωποι με λαθος επιλογες στην ζωη μας (όπως εγω) που μας σαρωσε η κριση αφου ειμαστε ανεργοι τουλαχιστοιν 3 χρονια, δεν σημαινει ότι αυτοι που μπορουν ότι κανουν κακα και τον παιρνουν!!!
Για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις από το σχόλιο μου, δεν αφορά το άρθρο αυτό καθαυτό, αλλά τον τρόπο με τον οποίο δημιουργεί εντυπώσεις: διαβάζω τίτλο και υπότιτλο: «Οι Αθηναίοι δεν εγκαταλείπουν τα Ι.Χ. - Το 34% επιμένει στο αυτοκίνητο, ενώ μία στις πέντε οικογένειες διαθέτει δύο οχήματα.»Με την πρώτη φράση τι εντυπώνεται σε αυτόν που διαβάζει?? Ότι οι Αθηναίοι χρησιμοποιούν κατά μεγάλη πλειοψήφία το ΙΧ, άρα έχουν ΙΧ και χρήματα για να το πράττουν, αυτό δεν είναι η αρχική ιδεά που μας μπαίνει στον εγκέφαλο, ναι ή ου?? Και αν νομίζετε ότι είμαι καχύποπτος, πάμε παρακάτω. Το 34% λοιπόν ΕΠΙΜΕΝΕΙ να το χρησιμοποεί, αυτό είναι το στοιχείο. Βασικά, για να κρίνω αν οι Αθηναίοι ΔΕΝ εγκαταλείπουν το ΙΧ, θα έπρεπε να γνωρίζω ποιό ήταν αυτό το ποσοστό τα προηγούμενα χρόνια και προφανώς αναμένω ότι αυτό θα το ανακαλύψω στην συνέχεια του άρθρου. Το διαβάζω κάπου στο άρθρο?? ΟΧΙ! Συνεχίζουμε: Μια στις πέντε οικογένειες έχει 2 αυτοκίνητα. Τώρα αυτό γιατί έχει νόημα να μπει στον τίτλο αναρωτιέμαι αν όχι για να μας τονίσει τον «πλούτο» των Αθηναίων?? Βεβαίως πάλι, εγώ αναμένω να δω κάτι ουσιώδες: είναι μεγάλο ή μικρό ποσοστό αυτό το 20% των οικογενειών που έχουν 2 αμάξια (και προφανώς το 80% έχει ένα ή κανένα ε???), σε σχέση με την Ευρώπη, τον κόσμο κλπ? Είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από παλιότερα χρόνια? Βρίσκω κάτι από αυτά στο άρθρο?? Βεβαίως και όχι, άρα τι μου εντυπώνεται? Πλούσιοι οι Αθηναίοι, βασιζόμενος σε ένα μέγεθος που το πετάμε άνευ συγκρίσεως. Εκείνο που βρίσκω στο άρθρο είναι ότι το 56% των νοικοκυριών της Αττικής δηλώνει ότι κατέχει ένα αυτοκίνητο και το 22% δύο. ΑΡΑ 44% των οικογενειών ΔΕΝ έχουν αυτοκίνητο, 34% έχουν 1, 22% έχουν 2. Σύγκριση please???Τα σκήπτρα λοιπόν στις μετακινήσεις των Αθηναίων συνεχίζει να διατηρεί το Ι.Χ., 34% έναντι του 33% των πολιτών που προτιμά το λεωφορείο. Εντάξει, δεν θα το έλεγες και «σκήπτρα» όταν η διαφορά είναι 1 ποσοστιαία μονάδα, αλλά ας είναι, σκήπτρα θέλει ο αρθρογράφος, δεν του το χαλάω. Δεύτερος προσφιλής τρόπος μετακίνησης μας λεει στην συνέχεια ότι αναδεικνύεται το μετρό με ποσοστό 31%. Το 27% των κατοίκων της πρωτεύουσας πάει με τα πόδια, ενώ το 21% των προτιμήσεων χρησιμοποιεί ηλεκτρικό, τραμ και τρόλει και 8% μηχανή. Προφανώς τα ανωτέρω αθροίσματα μας δίνουν 154 %, συνεπώς προφανώς κάποιοι χρησιμοποιούν περισσότερους του ενός τρόπους μετακίνησης. All in all για να μην μπερδευόμαστε, ας πόυμε ότι 34+8=42% των μετακινούμενων χρησιμοποιούν ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ το αυτοκίνητο ή τη μηχανή, ΑΡΑ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ 58% ΤΑ ΜΜΜ ή τα πόδια τους. Αυτό ΔΕΝ το είδα σαν ανάλυση του γράφοντος, και πολύ κακώς. Επίσης δεν είδα μια ανάλυση, σκέψη κλπ, γιατί δεν χρησιμοποιούν ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ τα ΜΜΜ, είναι γιατί γουστάρουν την κίνηση, έχουν ΦΡΑΓΚΑ, ή γιατί δεν τους βολεύουν??? Είναι τυχαία τα ποσοστά των βορείων προαστίων έναντι άλλων περιοχών, ΕΚΤΟΣ από τον πλούτο τους?? Τέλος και αυτό δεν το καταλογίζω στον αρθρογράφο φυσικά, δεν έπρεπε να ερωτηθούν οι πολίτες για τη χρήση ποδηλάτου??
Το νόημα του άρθρου ποιό ακριβώς είναι φίλτατη Ν??? Ότι οι έλληνες εξακολουθούν να είναι πλούσιοι άρα καλά τους κάνει ο Αντώνης???
Υπήρχε το ΕXPRESS Ε22(Ελληνικό-Σαρωνίδα που εξυπηρετούσε όλη την παραλιακή ΒΟΥΛΑ -ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ -ΒΑΡΚΙΖΑ αλλά με την αλλαγή σε απλή γραμμή και με διαφορετική διαδρομή (μέσω Λ. Λαμπράκη Γλυφάδας ) αργεί πλέον πάρα πολύ .Ποια ήταν η σκοπιμότητα της αλλαγής δεν κατάλαβα .Μήπως για να χρησιμοποιούμε ταξί ή ΙΧ
Οσο καιρο τα ΜΜΜ της Αθηνας θα ειναι στα χαλια που ειναι σημερα τοσο καιρο και οι αθηναιοι θα χρησιμοποιουν τα αυτοκινητα τους. Δεν ειναι βιτσιο αλλα αναγκη. Για να εξηγουμαι και να μην παρεξηγουμαι θα σας δωσω ενα παραδειγμα οχι απο τα αργα λεωφορεια και τραμ αλλα απο το 'γρηγορο' μετρο. Τις προαλλες επρεπε να ειμαι 20.30 στο θεατρο. Πηγα λοιπον στο σταθμο του μετρο στις 20.00 περιμενοντας οτι θα μου επαιρνε μαξιμουμ 15 λεπτα να κατεβω κεντρο. Η φωτεινη ψηφιακη πινακιδα ελεγε οτι ο συρμος θα ερθει σε 10 λεπτα. Οταν ειχε παει 20.05 η φωτεινη πινακιδα εσβησε και οταν ξαναεγραψε μας πληροφορουσε οτι ο συρμος θα ερθει σε 12 λεπτα!!! Αποτελεσμα, επιβιβαστηκα στο βαγονι στις 20.23 και εφτασα στο θεατρο 9 παρα τεταρτο τρεχοντας και ασθμαινοντας! Εβρισα τον εαυτο μου που δεν πηγα με το αυτ/το μου. Αυτα και συγγνωμη αν σας κουρασα.
Όσο στην χώρα μας (διότι όλες οι πόλεις μας το ίδιο πρόβλημα έχουν), επιτρέπεται να σταθμεύσει ο καθ' ένας όπου τού έρχεται και δεν υπάρχουν παρκόμετρα, κλήσεις, γερανοί κλπ. (όπως σε όλων τον πλανήτη!), όχι στροφή προς τα ΜΜΜ δεν θα έχουμε, αλλά μονίμως αυτή την τριτοκοσμική εικόνα με αυτοκίνητα και μηχανές παντού!Μία αίσθηση χάους, βρώμας κι υπαναπτύξεως!
Με μιά ματιά στα στοιχεία που πατατίθενται, δεν προκύπτει ο τίτλος του άρθρου σας.
Που να εγκαταλειψει το αυτοκινητο του οχι μονο Αθηναιος αλα και ο επαρχιωτης, οταν ακομα και η κρα κατινα της γειτονιας διαθετει οχημα για να πηγαινει με τις φιλες της.Εδω για 100 μετρα νεοι ανθρωποι αντι να πανε τα παιδια τους στο σχολειο με τα ποδια , να γυμνασθουν κιολας, περνουν την αμαξαρα τους περισσοτερο για επιδειξη στο διπλανο τους.Το ΙΧ εχει καταντησει μεσον γκλαμουριας ,παρα εσο εξυπηρετησης
@ ΚοκορικοΦίλε μου, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Από τότε που πήρα το πρώτο μου αμάξι, πολύ σπάνια αρρωστούσα. Όλοι θέλουν θεόκλειστα τα παράθυρα, να κάθεσαι να υπομένεις τον βήχα και τα φτερνίσματα ή ακόμα και την απλυσιά του καθενός, πέρα απ' τη βρώμα των ίδιων των λεωφορείων. Και το να περιμένεις στη στάση πολλές φορές ακόμα και μισάωρα, και άλλο τόσο ίσως στη δεύτερη συγκοινωνία. Ενώ με το αμάξι... κύριος. Σε 10 λεπτάκια είμαι στον καθημερινό προορισμό μου. Οφείλω όμως να ομολογήσω, ότι με τη συγκοινωνία πρακτικά μπορείς να πας όπου θες. Δεν υπάρχει σημείο εντός του λεκανοπεδίου που να μην μπορείς να εξυπηρετηθείς. Τελικά, προτιμώ να κόψω έξοδα από αλλού, για να κρατήσω το αμάξι. ΟΚ. Όταν κάποτε αγοράσαμε όχημα, δεν είχαμε τα μυαλά πάνω απ' το κεφάλι. Ακόμα και τώρα, ναι. Μπορούμε να συντηρούμε 2 ιχ. Αλλά όχι Porche ή κυβικά άνω των 2.000. Όσοι την πατήσατε, i' m so sorry!!
Τί έγινε ρε παιδιά; Τελείωσε η κρίση; μπήκαμε στην ανάπτυξη που λέει και ο Σαμαράς; αρχίσαμε να ευημερούμε; Δύο αυτοκίνητα σε μία οικογένεια; Θα με πείτε, εγώ ξέρω και οικογένειες που το κάθε μέλος της έχει και αυτοκίνητο. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό και συντηριτική κυκλοφορία του αυτικινήτου, έβγαλα κόστος (ασφάλεια+τέλη+συντήρηση+ΚΤΕΟ+...βενζίνες), τουλάχιστον 100 ευρώ τον μήνα, για το κάθε αυτοκίνητο. Πώς λοιπόν τα βγάζουμε πέρα; και μάλιστα στην Αθήνα με το τόσο πληθυσμό και τις λιγοστές δουλειές; Απλώς δουλεύουνε ..μαύρα. Κανείς δέν κόβει απόδειξη, κανείς δέν δηλώνει πραγματικό εισόδημα (εκτός απο τους υπαλλήλους, που και αυτοί βολεύονται λόγω και εργασίας της συζύγου, χωρίς όπως έγραψα να φορολογούνται κανονικά ώς οικογενειακό εισόδημα) και την πληρώνουν μόνο μερικοί μονόμισθοι ή μονοσυνταξιούχοι, που τρέχουν και δέν φθάνουν. Όλοι οι μετανάστες (πραγματικά δουλεύουν σάν σκυλιά, αλλά και εμείς δέν δουλεύουμε;) κάνουν απο δύο τρείς δουλειές και σκάλες και φτυάρια και γκασμάδες (δέν λέω σκοτώνονται οι άνθρωποι), αλλά δέν πληρώνουν μία, ή κάτι λίγα, προκειμένου να εξασφαλίσουν την παραμονή τους. Πού είναι λοιπόν αυτά που μας δείχνουν τα ΜΜΕ, για κατάθεση πινακίδων και πράσινα άλογα; Εάν έχω τρία αυτοκίνητα και καταθέσω τις πινακίδες, για το ένα, δέν χάθηκε ο κόσμος. Μόνο ο καημένος ο Λιάπης δέν άντεχε οικονομικά να συντηρήσει ένα παλιοαυτοκινητάκι, σάν τον Κ@@όσπιτο του Γιαννόπουλου που έλεγε για τον Ανδρέα και την Μιμή. Μόνο αυτοί οι καημένοι οι βουλευτές που πασχίζουν, για το δικό μας καλό, δέν μπορούν να έχουν ένα αυτοκινητάκι και τους νοικιάζει η βουλή, απο ένα να βολεύονατι οι φουκαράδες. Ντροπή μας ρε παιδιά, ούτε τους άρχοντές μας δέν σεβόμαστε..
Προσωπικα χρησιμοποιώ σχεδον πάντα το ι.χ στις μετακινήσεις μου αφού οι περισσότερες είναι για αποστάσεις γύρω στα 10 χλμ και το κόστος της βενζίνης είναι το ίδιο αν όχι μικρότερο από αυτό του εισιτηρίου.Για να μην αναφέρω τα αραιά δρομολόγια και το συνοστισμό. Όσο για το πρόβλημα της σταθμευσης για εμένα είναι μηδαμινό αφού το αυτοκίνητό μου είναι μικρό και χωρά σχεδόν παντού.Χρησιμοποιώ μόνο το κτελ όταν είναι να κάνω μακρινά ταξίδια μόνος μου για λόγους οικονομίας και εδώ θα πρέπει να αναφέρω τις πολύ καλές υπηρεσίες που παρέχουν τα κτελ μιας και τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι καινούρια και το ταξίδι είναι άνετο,ασφαλές και οικονομικό όταν προκειται να ταξιδεψουν ως δύο άτομα
Προσωπικα σιχαινομαι τα ΜΜΜ. Το να καθεσε 20-30 λεπτα και να αναπνεεις τις αναπνοες των αλλων, να καθεσαι σε εναν χωρο που ουδεποτε καθαριζεται και αναμεσα σε ανθρωπους που δεν γνωριζεις τι ειναι, ... Πραγματικα, μονο για διευκολυνση (κοστος, παρκαρισμα, κτλ.) θα εριχνες την ποιοτητα ζωης σου σε αυτο το επιπεδο.
Ας λειτουργήσουν οι δημόσιες συγκοινωνίες βάσει συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων ανά δρομολόγιο, ας επισκευαστούν όλες οι σημάνσεις δρομολογίων στις στάσεις, ας συντονιστούν οι συγκοινωνίες μεταξύ τους για να τις χρησιμοποιήσει ο κόσμος.Επίσης, εφαρμόστε μέτρα κατά τις παράνομης στάθμευσης για να αναγκαστεί ο Ελληνάραας να καταλάβει οτι το πεζοδρόμιο ή ο δρόμος είναι για την κίνηση των πεζών ή των οχημάτων αντίστοιχα κι οχι για το παρκάρισμα. Όσο ο Ελληνάρας που παίρνει το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι του παρκάρει όπου τον βολεύει, δεν θα αναγκαστεί ποτέ να σκεφτεί εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.
Το να διατηρεί μια οικογένεια περισσότερα από ένα ΙΧ δεν είναι ενδεικτικό της χρήσης του. Το θέμα είναι άλλο: Για να κάνει στροφή ο κόσμος στα ΜΜΜ χρειάζεται σοβαρή προσπάθεια από την πολιτεία σε ότι αφορά τη διάρθρωση και τη συχνότητα των μέσων. Και αυτό απαιτεί α) την απαραίτητη νοοτροπία εκείνων που παράγουν πολιτική μεταφορών, β) κόστος, γιατί κανένα έσοδο πουθενά στον κόσμο δεν καλύπτει τα έξοδα. Και τα δύο, φαίνεται σε αυτή τη χώρα να λείπουν.
Το αυτοκινητο δυστυχως δεν θα βγει απο την ζωη μας και αυτο ειναι για πολλους και διαφορους λογους. Σε ολες τις ευρωπαικες πολεις υπαρχει υποδομη σαν κεντρικα τα σταθερης τροχιας και δορυφορικα τα λεωφορεια . Εδω εχει Τραμ στην παραλια και συν ακομα 2-3 γραμμες με λεωφορεια!!!. Αληθιεια ενας υπουργος μπηκε σε λεωφορειο η ακομα και στο τραινο για να δει την καθαριοτητα! Ειναι ακομα ποιλυ μακρυα. Καταρχην μυριζει ασχημα ειδικα στα λεωφορεια. Ακομα και στο μετρο εχει πολλες φορες που ειναι βρωμικα. Μετα το θεμα ασφαλειας . Υπαρχει στους σταθμους αστυνομια. Καντε μια ερευνα σε καλσικες αφετηριες και θα δειτε. Πχ τελος Τραμ στη Βουλα, στο σταθμο των λεωφοριων στην Γλυφαδα η στο μετρο του Ελληνικου. Οτι θελεις εχει! Το διακινδυνευεις οπως ολα. Μας νοιαζει για τον προεδρο η για κατι αλλο οταν η καθημερινοτητα καθε μερα και ολισθαινει.Μια οργανωση και οχι αλλες μελετες με εκατονταδες χιλαδες ευρω πεταμενα. Πχ. Δεν πρεπει να υπαρχει λεωφορειο Αθηνα Βουλα , Βουλιαγμενη κλπ. Μετρο, Τραμ αρχικα και μετα τοσα λεωφορεια. Αυτο το 550 σκεφτηκε κανεις το οδηγο του. 2 ωρες στο δρομο.Ημαρτον. Παλαιο Φαληρο μεχρι Κηφισια.Προταση Παλαιο Φαληρο Φιξ. Οι ενδιαμεσες στασεις με αλλα λεωφορεια το πολυ μισης ωρας και πολυ λεμε. Και το τραμ πρεπει να γινει 5 λεπτο για να σηκωσει την κινηση. Το μετρο το ιδιο. Οχι Ελληνικο μεχρι ανθουπολη με την μια η το αλλο Περιστερι αεροδρομιο. Υπαρχουν τοσες ιδεες και δεν εχουν ρωτησει ποτε τους επιβατες για να βελτιωθει το επιπεδο ζωης ολων μας
ειναι απαραδεκτες οι συγκοινωνιες, ειναι και καλοπερασακιας ο Ελληνας και δεν θελει να κουραστει και να στριμωχτει... δεν θελει και πολυ!
οι Έλληνες είμαστε γνήσιοι απόγονοι των πολεμιστών του 1821 πάμε παντού με το αυτοκίνητο , στη δουλειά μας (όσο πιο κοντά γίνεται και σε καλή θέση) , στη παραλία ( να πάρει και αυτό τον αέρα του δίπλα στη πετσέτα μας) , στη βραδυνή μας έξοδο παντού . Μπορεί να μην έχουμε να φάμε η κούρσα θα είναι γυαλισμένη έτοιμη δώσει συγκινήσεις.
Ας οργανωθούν σωστά τα Μ.Μ.Μ. για να υπάρχει κίνητρο για κάποιον να τα χρησιμοποιήσει.Όταν το μόνο ακριβές μέσον σε ώρα είναι οι συγκοινωνίες σταθερής τροχιάς,όταν κάποιος περιμένει το λεωφορείο με τις ώρες για να πάει στη δουλειά του χωρίς να ξέρει πότε θα περάσει [παρόλο που υπάρχει "χρονοδιάγραμμα"], όταν κάθε τρεις και λίγο υπάρχουν στάσεις εργασίας και απεργίες που δεν σου επιτρέπουν να πας στη δουλειά σου,όταν οι λεωφορειολωρίδες χρησιμοποιούνται από οποιονδήποτε άλλον εκτός από τα λεωφορεία,μην περιμένει κανείς ότι ο Έλληνας θα χρησιμοποιήσει τα Μ.Μ.Μ.
Ο κοσμος πειναει και βγαινει εξω για να βρει κατι να τσιμπισει ελαφρα (Παπαγιαννοπουλος).Χωρια που πολοι φοβηθηκαν και πηραν τα βουνα (Αραχωβα)Κοντολογεις ειμαστε ολοι για τα μπαζα και αφηστε τις βαθυστοχαστες αναλυσεις γιατι μονοιμας τις διαβαζουμε και μονοι μας τις ψηφιζουμε.
Διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Τα σχόλια σας θα δημοσιευτούν εφόσον το περιεχόμενο τους συμμορφώνεται με τους όρους χρήσης.
Μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία και greeklish.