Ερευνητές του πανεπιστημίου ΜΙΤ από τη Βοστόνη των ΗΠΑ δημιούργησαν έναν μαθηματικό τύπο ο οποίος προσομοιάζει τις υποκειμενικές αντιδράσεις των ανθρώπων στη θέα άγνωστων δρόμων.
Με τη συγκεκριμένη εργασία οι επιστήμονες ευελπιστούν να μπορέσουν να χαρτογραφήσουν την ασφάλεια και την ποιότητα στο περιβάλλον των πόλεων και την εξέλιξή τους με την πάροδο του χρόνου αλλά και να δώσουν ένα επιπλέον εργαλείο στους αρχιτέκτονες και τους ρυμοτομείς ώστε να κατανοήσουν τι είναι αυτό που κάνει ένα δρόμο ελκυστικό στους περιηγητές του.
Η έρευνα βασίστηκε σε απαντήσεις που έδωσαν περισσότεροι από 8.000 άνθρωποι και χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη ενός αλγορίθμου που βαθμολογούσε ανάλογα με την ασφάλεια τους δρόμους της Νέας Υόρκης, της Βοστόνης, του Σικάγο και του Ντιτρόιτ. Με τη βοήθεια του αλγορίθμου οι ερευνητές κατάφεραν να κατηγοριοποιήσουν πολλούς περισσότερους δρόμους από όσους επέτρεπαν οι απαντήσεις των ερωτώμενων και πλέον σκοπεύουν να δημιουργήσουν «ασφαλείς χάρτες» για περισσότερες πόλεις και να δημοσιεύσουν τα αποτελέσματά τους σε ένα νέο διαδικτυακό εργαλείο που θα ονομάζεται Streetscore.
Η ομάδα του ΜΙΤ υποστηρίζει πως ο αλγόριθμός τους μιμείται με μεγάλη προσέγγιση τη συμπεριφορά των ανθρώπων που βρίσκονται σε αστικά περιβάλλοντα. Χρησιμοποιώντας μία κλίμακα βαθμολόγησης για κάθε δρόμο από το 0 έως το 10, ο αλγόριθμος επιτυγχάνει στο 84% των περιπτώσεων να προβλέψει την απάντηση που θα έδιναν οι άνθρωποι για το εάν φαίνεται επικίνδυνος (βαθμός μικρότερος του 4.5) ή ασφαλής (βαθμός μεγαλύτερος του 5.5).
Η έννοια της ασφάλειας, όπως την περιγράφει η ομάδα του Streetscore είναι αρκετά θολή, αφού δε διαχωρίζει τις πιθανές πηγές της επικινδυνότητας (εγκληματικότητα, κίνηση στους δρόμους κτλ), όμως οι ερευνητές αναφέρουν στη μελέτη τους πως εντόπισαν μεγάλη συσχέτιση μεταξύ των βαθμών που έχει δώσει το Streetscore σε δρόμους της Νέας Υόρκης με πραγματικά δεδομένα για την εγκληματικότητα στην πόλη αλλά και για πιθανούς θανάτους και τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα.
Ως γενική γραμμή για την κατηγοριοποίηση της ασφάλειας ενός δρόμου πάντως, φαίνεται πως σε πυκνοκατοικημένες περιοχές είναι η παρουσία πολλών ανθρώπων, ενώ σε λιγότερο πυκνή δόμηση είναι τα καλοδιατηρημένα σπίτια με τις προσεγμένες αυλές.