Κόκπιτ χωρίς παράθυρα

Τρίτη, 08 Ιουλίου 2014 15:04
Airbus

H συγκεκριμένη εφεύρεση αφορά σε ένα αεροσκάφος το οποίο περιλαμβάνει κόκπιτ με επιφάνεια θέασης για πιλοτάρισμα η οποία θα παρέχει σε τουλάχιστον έναν πιλότο εικόνα μιας έξω σκηνής που αποτελεί το περιβάλλον το οποίο εκτείνεται μπροστά από το αεροσκάφος. Τουλάχιστον τμήμα της εν λόγω επιφάνειας για πιλοτάρισμα είναι απαλλαγμένο από γυαλιστερές επιφάνειες και αποτελείται από μέσα οθόνης για μια ψηφιακή απεικόνιση

A- A A+

Επανάσταση στον χώρο της αεροναυπηγικής ενδεχομένως να μπορεί να φέρει ευρεσιτεχνία που κατοχύρωσε η Airbus στις ΗΠΑ, η οποία πραγματεύεται την πρακτική μετατόπιση του πιλοτηρίου σε άλλο σημείο του αεροσκάφους από το «παραδοσιακό» και την αντικατάσταση των παραθύρων του από οθόνης υψηλής ανάλυσης που μεταδίδουν βίντεο σε πραγματικό χρόνο.

Όπως αναφέρεται στη σχετική καταχώρηση («Aircraft with a cockpit including a viewing surface for piloting which is at least partially virtual») , «η συγκεκριμένη εφεύρεση αφορά σε ένα αεροσκάφος το οποίο περιλαμβάνει κόκπιτ με επιφάνεια θέασης για πιλοτάρισμα η οποία θα παρέχει σε τουλάχιστον έναν πιλότο εικόνα μιας έξω σκηνής που αποτελεί το περιβάλλον το οποίο εκτείνεται μπροστά από το αεροσκάφος. Τουλάχιστον τμήμα της εν λόγω επιφάνειας για πιλοτάρισμα είναι απαλλαγμένο από γυαλιστερές επιφάνειες και αποτελείται από μέσα οθόνης για μια ψηφιακή απεικόνιση».

AIRBUS

Σύμφωνα με την ευρεσιτεχνία, επιδίωξη είναι η μεταφορά του κόκπιτ σε άλλο τμήμα του αεροσκάφους, όπως στο σημείο όπου κανονικά βρίσκεται το αμπάρι. Άλλο σημείο θα μπορούσε να είναι το πίσω μέρος του αεροσκάφους.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Flight Club, αποτέλεσμα τέτοιων δραστικών αλλαγών – οι οποίες παραπέμπουν περισσότερο σε διαστημόπλοια και σενάρια επιστημονικής παρά σε πραγματικά αεροσκάφη- θα μπορούσε να είναι η βελτίωση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, τίθεται το ερώτημα κατά πόσον οι αερογραμμές και το κοινό θα επιλέξουν να αποδεχτούν και να «αγκαλιάσουν» κάτι τόσο δραστικό, καθώς έτσι αμφισβητείται μία από τις βασικότερες/ «ιερότερες» αρχές της σχεδίασης αεροσκαφών. Επίσης, η όραση του πιλότου ήταν πάντα ένα από τα πιο αξιόπιστα «όργανα» ενός αεροσκάφους, και με αυτόν τον τρόπο θα εξαρτάται από κάμερες και οθόνες.

AIRBUS

Σε κάθε περίπτωση, η ευρεσιτεχνία προκαλεί ενδιαφέρον, καθώς δείχνει να κινείται πραγματικά στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, καθώς ενσωματώνει τεχνολογίες λέιζερ και ολογραμμάτων, συστήματα OLED, κάμερες για κίνηση σε αεροδιαδρόμους και προηγμένα συστήματα augmented reality.

Προτεινόμενα για εσάς