Πτώση μεριδίων αγοράς για τις Apple και Samsung

Τετάρτη, 30 Απριλίου 2014 12:18
UPD:12:18
EPA/DAVID CHANG

Η κορεατική Samsung διατηρήθηκε στην κορυφή των κατασκευαστών με παραδόσεις 89 εκατομμυρίων συσκευών, αλλά με το μερίδιο αγοράς ελαφρώς μειωμένο στο 31,2%, έναντι 32,4% το α’ τρίμηνο του περασμένου έτους.

A- A A+

Η εταιρεία ερευνών Strategy Analytics δημοσιοποίησε τα στοιχεία για τις παραδόσεις smartphones κατά το α’ τρίμηνο του 2014, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το α’ τρίμηνο του έτους παραδόθηκαν συνολικά 285 εκατομμύρια συσκευές smartphones, παρουσιάζοντας αύξηση 33%, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. 

Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην αναφορά της Strategy Analytics, η ανάπτυξη αυτή ήταν άνιση με την έννοια ότι σε κάποιες γεωγραφικές περιοχές η ανάπτυξη ήταν μεγαλύτερη, ενώ σε άλλες παρουσιάστηκε μείωση των παραδόσεων.

EURONEWS

Η κορεατική Samsung διατηρήθηκε στην κορυφή των κατασκευαστών με παραδόσεις 89 εκατομμυρίων συσκευών (έναντι 69,4 εκατ. συσκευών πέρυσι), αλλά με το μερίδιο αγοράς ελαφρώς μειωμένο στο 31,2%, έναντι 32,4% το α’ τρίμηνο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με την έρευνα πρόκειται για την πρώτη μείωση μεριδίου αγοράς που καταγράφεται για την Samsung, από το 2009.

Οι αναλυτές της Strategy Analytics, εκτιμούν ότι η μείωση αυτή οφείλεται στον έντονο ανταγωνισμό, από την Apple σε ότι αφορά το κομμάτι των high-end συσκευών και από κινεζικές εταιρείες (όπως η Huawei) στις low-end συσκευές.

Την Samsung ακολουθεί η Apple με παραδόσεις 43,7 εκατομμυρίων iPhones (έναντι 37,4 εκατ. συσκευών πέρυσι) και μερίδιο αγοράς 15,3%, έναντι 17,5% που κατέγραφε η εταιρεία πέρυσι. Η αναφορά της Strategy Analytics θεωρεί ότι η Apple κατέχει κυρίαρχη θέση στις ακριβές συσκευές smartphones, ωστόσο της κοστίζει το γεγονός της απουσίας από την μεσαία κατηγορία, όπου και παρουσιάζεται μεγαλύτερη ανάπτυξη στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές, όπως της Λατινικής Αμερικής.

Αντίθετα, σημαντική άνοδος καταγράφηκε στις παραδόσεις των Lenovo και Huawei. Πιο συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς 4,7%, με τις πραγματικές πωλήσεις τους να ανέρχονται στα 13,3 εκατομμύρια συσκευές για τη Lenovo και στα 13,4 εκατομμύρια συσκευές για τη Huawei.  

Η αναφορά της Strategy Analytics επισημαίνει ότι η Huawei επεκτείνεται κυρίως στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ η Lenovo δείχνει να ακολουθεί πιο επιθετική πολιτική σε μεγάλες αγορές εκτός Κίνας, όπως είναι η Ρωσία.

Μάλιστα επισημαίνεται ότι αν προχωρήσει, κατά τους επόμενους μήνες, η εξαγορά της Motorola από την Lenovo, τότε θα δημιουργηθούν ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις προς τις Apple και Samsung. Ενδεχομένως, τα αποτελέσματα αυτών των πιέσεων να γίνουν ορατά από το β’ εξάμηνο του 2014.

Προτεινόμενα για εσάς