Επανάσταση στον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων θα φέρει η τρισδιάστατη εκτύπωση, εάν το πρόγραμμα EDAG Genesis, που παρουσιάστηκε στο Geneva Motor Show, είναι ένδειξη του μέλλοντος στον χώρο.
Το συγκεκριμένο concept παρουσιάστηκε ως απόδειξη ότι το 3D printing μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τμημάτων αυτοκινήτων σε φυσικό μέγεθος. Στην ουσία, το EDAG Genesis αποτελεί ένα σασί – «γλυπτό», που είναι πιο πολύ τέχνη παρά πραγματικότητα.
EDAG.DE
Σύμφωνα με το Wired, πριν καταλήξει στο 3D printing, η EDAG δοκίμασε και άλλες μεθόδους, όπως η SLS (selective laser sindering), η SLM (selective laser melting) και η SLA (στερεολιθογραφία). Ωστόσο, η τελική μέθοδος που επελέγη ήταν μία τροποποιημένη εκδοχή του FDM (fused-deposition modeling). Το EGM Genesis κατασκευάστηκε μέσω της δημιουργίας ενός θερμοπλαστικού μοντέλου του εσωτερικού ενός οχήματος, αν και η εταιρεία υποστηρίζει ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ίνες άνθρακα για να γίνει η δομή ελαφρύτερη και ανθεκτικότερη. Η EDAG οραματίζεται το Genesis ως περιβαλλόμενο από ένα εξωτερικό πλαίσιο από ατσάλι ή αλουμίνιο. Ειδικότερα, το EDAG Genesis βασίζεται στο «μοντέλο» του κελύφους της χελώνας, το οποίο λειτουργεί προστατευτικά και αντικραδασμικά, ενώ αποτελεί τμήμα της σκελετικής δομής του ζώου.
EDAG.DE
Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που η τρισδιάστατη εκτύπωση χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, το σχέδιο της EDAG έχει την πρωτοτυπία του ότι επιδεικνύει πως, μέσω της χρήσης κατάλληλου εξοπλισμού, είναι δυνατή η δημιουργία δομών σε μεγάλη κλίμακα, αντί της εκτύπωσης πολλών μικρών κομματιών και συναρμολόγησής τους. Το Genesis υποδεικνύει ένα μέλλον όπου τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κατασκευάζονται σε λιγότερα «βήματα».